سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

در شب های تابستان هوای پدران را داشته باشید

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردان شصت ساله و مسن‌تر، در شب های گرم‌تر به میزان بیشتری در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

سینا پرس: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردان شصت ساله و مسن‌تر، در شب های گرم‌تر به میزان بیشتری در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند. 

در شب‌های تابستان هوای پدرها را داشته باشید

دانشمندان دانشگاه تورنتو می گویند افزایش یک درجه سانتیگرادی دما می تواند منجر به افزایش چهار درصدی تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و خونی در مردان بالای ۶۰ سال شود.  نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مردان شصت ساله و مسن تر، در شب های گرم تر به میزان بیشتری در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می دهند. دانشمندان دانشگاه تورنتو می گویند افزایش یک درجه سانتیگرادی دما می تواند منجر به افزایش چهار درصدی تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و خونی در مردان بالای ۶۰ سال شود.

باید توجه داشت که بیماری های قلبی باعث یک چهارم مرگ و میرها در جهان محسوب شده و باید آن را کاملا جدی گرفت. مطالعات قبلی به این موضوع پرداخته‌ اند که آیا  هوای گرم در طول تابستان با افزایش مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌ های قلبی و خونی ارتباط دارد یا خیر. با این حال، پس از در نظر گرفتن سن و جنسیت افراد، یافته ها متناقض بوده است.

به تازگی، دانشمندان با نگاهی دقیق ‌تر به این موضوع دریافته ‌اند که افزایش دما می ‌تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی برای مردان ۶۰ ساله و بالاتر باشد. به گزارش سیناپرس، پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق اعلام کردند: باید تحقیقات مشابهی در این زمینه در مناطق مختلف جهان با جغرافیا و آب و هوای متفاوت انجام شود. با توجه به احتمال رو به رشد تابستان های شدید و گرم ، مطالعات ما دارای اهمیت زیادی بوده و می تواند به کاهش خطر سکته قلبی در مردان کمک کند.

گرما بر افراد مسن بیشتر تأثیر می گذارد

طی این مطالعه، محققان داده‌ های مربوط به بزرگسالانی را که در فصل تابستان بر اثر بیماری‌ های قلبی عروقی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ جان باختند، تجزیه و تحلیل کردند. ماه‌ های تیر و مرداد زمانی است که احتمالاً اکثر کشورهای نیمکره شمالی شاهد موج گرما هستند.

بررسی های این تیم مطالعاتی نشان داد افزایش یک درجه سانتیگراد در دمای شبانه تابستان، ارتباط مستقیمی با افزایش 3.1 درصدی مرگ و میر در مردان بین ۶۰ تا ۶۴ سال دارد. به گزارش سیناپرس،شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله تخصصی آنلاین BMJ Open منتشر شده است.

 

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋