درحالیکه مخالفان نظام در ماههای اخیر برای ترسیم چهره ضد زن از جمهوری اسلامی به هر تلاشی دست زدند، چهار فیلم "آهنگ دو نفره" ساخته آرزو ارزانش، "دسته دختران" ساخته منیر قیدی، "قطع فوری" ساخته مریم بحرالعلومی و "عطر آخر اردیبهشت" ساخته بهاره رهنما بر پرده سینماها هستند تا چهار فیلمساز زن با هم در اکران رقابت کنند تا بخشی از توجه فرهنگی نظام به هنرمندان زن نشان داده شود.
برترینها: تحلیل عجیب ستاره سینما درباره بهاره رهنما را بخوانید: درحالیکه مخالفان نظام در ماههای اخیر برای ترسیم چهره ضد زن از جمهوری اسلامی به هر تلاشی دست زدند، چهار فیلم "آهنگ دو نفره" ساخته آرزو ارزانش، "دسته دختران" ساخته منیر قیدی، "قطع فوری" ساخته مریم بحرالعلومی و "عطر آخر اردیبهشت" ساخته بهاره رهنما بر پرده سینماها هستند تا چهار فیلمساز زن با هم در اکران رقابت کنند تا بخشی از توجه فرهنگی نظام به هنرمندان زن نشان داده شود.
این رشد و بالندگی زنان در سینمای جمهوری اسلامی درحالی است که در سینمای قبل از انقلاب، نقش زن یا به حضور در مراکز فساد و شهرنو و یا کافه و رقاصی و اعمال خشونت و تحقیر فیلمفارسی خلاصه میشد.
رخشان بنیاعتماد، پوران درخشنده، تهمینه میلانی، منیژه حکمت، آزیتا موگویی، مرضیه برومند، نرگس آبیار، تینا پاکروان، پریسا بختآور، انسیه شاهحسینی، لیلی عاج و مرحومه فرشته طائرپور از جمله سینماگران زنی بودهاند که به برکت سینمای جمهوری اسلامی توانستهاند هنر و استعداد خود را به ظهور برسانند.
پاسخ ها