سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

(ویدئو) ماجرای خدمت سربازی مادر و دختر کنار هم

لیلا می‌گوید دخترش آمنه از کودکی دوست داشت پلیس شود. وقتی لباس‌های کارم را درمیاوردم، لباس‌هایم را می‌پوشید و می‌گفت من سرباز ارتش هستم.

(ویدئو) ماجرای خدمت سربازی مادر و دختر کنار هم

لیلا و آمنه، مادر و دختری هستند که در جامعه مردسالار افغانستان یکجا و در کنار هم در صف نیروی ارتش این کشور فعالیت می‌کنند.

پارس لاین ، حضور این مادر و دختر در کنار هم در ارتش ملی افغانستان توجه بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است.

لیلا ۳۷ ساله از ۹ سال قبل در قول اردو/ارتش ۲۰۷ ظفر در هرات کار می‌کند و دختر ۱۹ ساله‌اش آمنه نیز از چند ماه این سو به ارتش پیوسته است.

او می‌گوید همسر و خانواده‌اش از اینکه او و دخترش به عنوان سرباز ارتش کار می‌کنند، خوشحال هستند و افتخار می‌کنند.

همسر لیلا مسن و بیکار است و به گفته این سرباز ارتش او همه این سال‌ها تنها نان‌آور خانواده‌اش بوده است.

لیلا مادر ۴ دختر دیگر نیز است و می‌گوید همه آن‌ها علاقمند کار در ارتش هستند و با رسیدن به سن قانونی به ارتش خواهند پیوست.

او که کودکی را بدون سایه مادر و پدرش، در خانه عمویش در بامیان گذرانده، می‌گوید وقتی دختر بچه‌ای بیش نبود همیشه با خودش میگفت: کاش دختر نبودم تا می‌توانستم در سنگر بجنگم. اما حالا او و دخترش باعث تشویق دیگر زنان برای پیوستن به ارتش شده‌اند.

لیلا می‌گوید دخترش آمنه نیز از کودکی دوست داشت پلیس شود. وقتی لباس‌های کارم را درمیاوردم، لباس‌هایم را می‌پوشید و می‌گفت من سرباز ارتش هستم. 

آمنه که مادرش را الگوی زندگی و کارش قرار داده می‌گوید از همان آوان کودکی با دیدن او در لباس ارتش شوق سرباز شدن به سرش زده بود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋