سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

ایرج نوبخت، مترجم و نویسنده درگذشت

ایرج نوبخت، مترجم و نویسنده درگذشت

ایرج نوبخت، مترجم و نویسنده متولد سال ۱۳۲۱ بود. او مدرک لیسانس ادبیات فارسی را از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس و دکتری تاریخ هنر را از دانشگاه استانبول دریافت کرد.

ایرج نوبخت، مترجم و نویسنده درگذشتایرج نوبخت، مترجم و نویسنده در سن ۷۸سالگی در آمریکا درگذشت.

یاسین نمکچیان، شاعر و روزنامه‌نگار با اعلام این خبر به ایسنا گفت: خبر درگذشت‌شان را از طریق برخی دوستانم در گیلان که با ایشان در ارتباط بودند، شنیدم.

علیرضا پنجه‌ای، شاعر و روزنامه‌نگار نیز در توضیح بیشتر به ایسنا گفت: آقای نوبخت یک ماه ‌و نیم پیش برای دیدن دخترشان به آمریکا رفته بودند. پارسال به کرونا مبتلا شده بودند که این باعث تشدید بیماری ریوی‌شان شده بود. تومور مغزی هم داشتند و بعد از اولین جلسه شیمی‌درمانی‌شان دیروز در آمریکا (در خانه) فوت شدند.

ایرج نوبخت، مترجم و نویسنده متولد سال ۱۳۲۱ بود. او مدرک لیسانس ادبیات فارسی را از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس و دکتری تاریخ هنر را از دانشگاه استانبول دریافت کرد. از آثار نوبخت می‌توان به مجموعه داستان «یادداشت‌های سبیل یک مرده» و ترجمه «خانه‌ خاموش» و «من یک درختم» اورهان پاموک، کتاب شش‌جلدی «تاریخ عثمانی» اوزون‌ چارشی‌ لی، «۸۳۵ سطر» ناظم حکمت و ... اشاره کرد.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋