سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا در ۳ استان

بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا در ۳ استان

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛ بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا در ۳ استان؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان‌های مازندران، گیلان و خراسان شمالی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستیم، گفت: کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور در این ایام می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

وی افزود: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته دوم بهمن ماه نسبت به هفته ماقبل دارای روند نسبتا کاهشی بوده است.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان‌های مازندران، گیلان و خراسان شمالی گزارش شده است.

وی گفت: متاسفانه طبق بررسی‌های انجام شده، شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستیم. به طوری که کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در استان‌های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران گزارش شده است. درحالی که میان کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری، رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد، بنابراین کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور در این ایام می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

لاری تاکید کرد: ویروس کرونا بسیار پیچیده است و لزوم همزیستی هوشمندانه با کووید-۱۹ شرط اصلی شکست این بیماری است. بر این اساس امیدواریم با تقویت و افزایش انگیزه عمومی در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه اهمال در رفتار‌های فردی و اجتماعی مردم، شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته و خیزش دوباره بیماری در کشور باشیم.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋