سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

دزدگیر اماکن یا دوربین مدار بسته و چگونگی کارکرد آن

دزدگیر اماکن یا دوربین مدار بسته و چگونگی کارکرد آن

اطلاع رسانی تبلیغاتی؛ دزدگیر اماکن یا دوربین مدار بسته و چگونگی کارکرد آن

یکی دیگر از دستگاه‌های نظارتی بر ساختمان دزدگیر اماکن است که با کارایی ویژه‌ی خود نقش قابل توجهی در کاهش میزان جرایم دارد. دزدگیر ها با دریافت پیام خطر در ساختمان و پردازش آن، بروز یک خطا در سیستم را به شما گزارش می‌دهند؛ این گزارش می‌تواند به شکل آژیر با صدای بلند در تمام ساختمان پخش شود و یا اینکه با ارسال یک پیامک یا تماس تلفنی از آن مطلع شوید. در این مقاله تلاش می‌کنیم به معرفی این محصول و البته جزئیات و کارکرد آن بپردازیم تا بتوانید قبل از خرید دزدگیر اماکن اطلاعات دقیق‌تری از آن در اختیار داشته باشید.

دزدگیر اماکن بخریم یا دوربین مداربسته؟

واقعیت امر این است که اگر تمایل به کنترل بسیار کامل و دقیقی از موقعیت دارید، جواب سوال بالا این است که: هر دو! دوربین‌ها می‌توانند تا حدی نقش بازدارنده برای ساختمان شما داشته باشند و برای کنترل فضاهای مشاع بسیار مناسب باشند؛ اما این را هم در نظر بگیرید که ممکن است فردی با پوشاندن چهره خود وارد فضای ساختمان شما شود و حتی وجود دوربین‌ها هم کارایی لازم را نداشته باشد.

 در این صورت به واسطه وجود دزدگیر که صدای آلارم بلندی دارد و با تشخیص حرکت به‌صدا در می‌آید، امنیت فضا کاملا تامین شده‌است. نکته‌ای که لازم است حتما به‌خاطر داشته‌باشید این است که دزدگیر هم مانند هر ابزار برقی دیگر، امکان خطا و درصد پایینی از آلارمِ اشتباه را دارد. در این صورت ممکن است با دریافت پیام خطر از سمت تلفن کننده، برای شما نگرانی بالایی ایجاد شود؛ با وجود دوربین‌مدار بسته در محل و کنترل فضا از طریق اتصال آن به گوشی تلفن همراه خود، می‌توانید درست یا خطا بودن آلارم را کنترل کنید.

پس به صورت کلی ما دوربین مدار بسته را به عنوان یک وسیله نظارتی در نظر میگیریم و دزدگیر می تواند به عنوان تجهیزات باز دارنده باشد که مانع سرقت گردد.

تامین انرژی دزدگیر در زمان قطع شدن برق چگونه صورت می‌گیرد؟

تقریبا در تمام دزدگیر‌ها یک باتری 4.5 یا 7 ولت شبیه به ups قرار دارد تا در زمان قطع شدن برق هم عملکرد دزدگیر با اختلال مواجه نشود. باتری 4.5 ولت می‌تواند حدودا 3-4 روز برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند، اما اگر تمایل به مدت زمان بیشتری دارید، می‌توانید باتری 7 ولت را هم به‌کار برید. در هر حال در نظر بگیرید که این میزان به مدت زمان قطع ماندن برق بستگی دارد!

نکته مهم در مورد برقِ دزدگیرها، چشمی یا سنسور آن‌ها است؛ این چشمی‌ها می‌توانند دارای باتری 9 ولت کتابی باشند یا اینکه مستقیما به برق متصل شوند. باتری‌ها قابلیت تامین انرژی برای یک بازه زمانی 1-2 ماهه را دارند؛ اگر چشمی شما قابلیت خاموش و روشن شدن را داشته باشد، می‌توانید در زمانی که در منزل حضور دارید، آن‌ها را خاموش کنید تا مصرف انرژی نداشته باشند و این مدت زمان را بیشتر کنید. برای باتری‌ها هم امکان استفاده از آداپتور 9 ولت DC وجود دارد تا قطع شدن باتری باعث ایجاد مشکلی نشود. به طور کلی بهتر این است که سیم‌کشی مخصوص دزدگیر را برای آن انجام دهید تا داستان تعویض باتری را نداشته باشید. اگر نصب دزدگیر را در هنگام ساخت ساختمان انجام دهید و یا اینکه ساختمان دارای سقف کاذب باشد، برای سیم‌کشی با مشکلی مواجه نخواهید شد؛ اما در غیر این‌صورت باید سیستم روکار را مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت تلفن کننده ثابت و سیم‌کارتی چیست؟

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، یکی از عملکردهای دزدگیر، اطلاع‌رسانی به کاربر از وجود یک خطر در ساختمان است. به‌این‌شکل که تعدادی شماره تلفن را (معمولا 20 عدد) برای دستگاه تعریف می‌کنید؛ بعد از تشخیص چشمی از بروز یک خطا در محیط، دستگاه به ترتیب شروع به گرفتن شماره تلفن‌ها و اعلام این خطر می‌کند (این شماره‌گیری با پاسخ‌دهی هر کدام از کاربران متوقف می‌شود). به‌این‌ترتیب از بروز خطر آگاه می‌شوید.

در مورد تلفن‌کننده‌های سیم‌کارتی اما موضوع کمی متفاوت است. در این حالت می‌بایستی یک سیم‌کارت که دارای شارژ کافی باشد، در دستگاه قرار دهید. با استفاده از این سیستم می‌توانید دستگاه را از راه دور هم خاموش یا روشن کنید. مثلا اگر بعد از خروج از منزل فراموش کردید که دستگاه را فعال کنید، می‌توانید از راه دور هم آن را روشن کنید؛ یا اگر دستگاه آلارمی برای شما ارسال کرد که متوجه شدید خطا است، می‌توانید دستگاه را از راه دور خاموش کنید. این‌ها مزایایی هستند که با خرید تلفن‌کننده سیم‌کارتی در اختیار خواهید داشت؛ البته نباید از بالاتر بودنِ قیمت آن نسبت به تلفن‌کننده‌ی ثابت هم عبور کرد و با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از خصوصیات، اقدام به خریداری پکیج کامل دزدگیر اماکن کنید.

برای مشاهده محصولات امنیتی و حفاظتی و همچنین مقایسه و خرید به سایت دی سی ای کالا مراجعه فرمایید.

دزدگیر اماکن یا دوربین مدار بسته و چگونگی کارکرد آن

زون 24 ساعته چیست؟

اصطلاحی که در برخی سیستم‌های دزدگیر به چشم می‌خورد زون 24 ساعته است. در حالت کلی خاموش و روشن کردن (یا فعال و غیر فعال کردن) دزدگیر برای مجموعه آن در تمام منزل اتفاق می‌افتد. اما اگر برای داشتن احساس امنیت بیشتر نیاز به کنترل دقیق‌تری از موقعیت دارید، می‌توانید با تعریف چند زون در محیط این مشکل را حل کنید. به این صورت که مثلا چشمی‌هایی را که در اتاق خواب یا برای کنترل تراس نصب شده‌اند، در هنگام خواب خاموش کنید تا با حرکت در اتاق، با آلارمی مواجه نشوید، اما سنسورهایی که در ورودی درِ خانه هستند را فعال کنید. بعد از خروج از اتاق یا در هنگامی که در سالن هستید، سنسورهای تراس را فعال کنید. به این ترتیب در تمام مدت 24 ساعت شبانه روز سنسور فعال در محیط را در اختیار خواهید داشت.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋