سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

لیست فیلم های متقاضی جشنواره فجر امسال

دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر در حالی دقایقی از پایان مهلت ثبت نام در جشنواره، لیست ۱۱۰ فیلم متقاضی را منتشر کردند که به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه تاکید داشتند، فهرست مهلت ارسال آثار تمدید نمی‌شود، می‌خواستند به گمان زنی‌ها هم پایان بدهند.

لیست فیلم‌های متقاضی جشنواره فجر امسال

دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر در حالی دقایقی از پایان مهلت ثبت نام در جشنواره، لیست ۱۱۰ فیلم متقاضی را منتشر کردند که به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه تاکید داشتند، فهرست مهلت ارسال آثار تمدید نمی‌شود، می‌خواستند به گمان زنی‌ها هم پایان بدهند.

اعلام بامدادی لیست فیلم‌های متقاضی جشنواره فیلم فجر، در حالی برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاد که شاید باید آن را از فواید کرونا دانست، به هر حال امسال به دلیل شیوع کرونا، جشنواره فیلم فجر نیز با تغییراتی همراه بود از جمله اینکه هیات انتخابی وجود نخواهد داشت و فیلم‌ها بدون انتخاب فقط داوری می‌شوند و این تصمیم باعث شد که برای اولین بار لیست تمامی فیلم‌های متقاضی منتشر شود.

به گزارش ایسنا، دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر در حالی دقایقی از پایان مهلت ثبت نام در جشنواره، لیست ۱۱۰ فیلم متقاضی را منتشر کردند که به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه تاکید داشتند، فهرست مهلت ارسال آثار تمدید نمی‌شود، می‌خواستند به گمان زنی‌ها هم پایان بدهند.

حمید نعمت االله، محمد حسین مهدویان، هاتف علیمردانی، آیدا پناهنده، تورج اصلانی، احسان عبدی پور، محسن قرایی، بهزاد خداویسی، رقیه توکلی، حسین قناعت، روح الله حجازی، کاوه صباغ زاده، حبیب احمدزاده، مهدی جعفری، حمیدرضا آذرنگ، عادل تبریزی و... از جمله فیلم سازانی هستند که در این لیست نام شان هست و همان طور که پیش از این، روابط عمومی «لامینور» اعلام کرده بود، آخرین ساخته داریوش مهرجویی متقاضی جشنواره نشد و فیلمی، چون «جنایت بی دقت» شهرام مکری که حضور‌های جهانی موفقی داشته است، در این لیست متقاضی نبوده است که البته به تازگی او در گفتگوی با ایسنا درباره این موضوع سخن گفته بود.

در این میان باید اشاره کرد که جدیدترین ساخته‌های اصغر فرهادی و وحید جلیلوند هم به جشنواره نرسیدند.

اما انتشار اولین بار این لیست، بازتاب‌هایی هم داشت، عده‌ای توییت کردند که در این شرایط ۱۱۰ فیلم متقاضی بودند، پول این فیلم‌ها در این شرایط بحرانی از کجا می‌آید؟! در حالیکه خیلی از آن‌ها پول خود را در نمی‌آورند و از سوی دیگر گمان زنی‌ها برای فیلم‌های که متقاضی می‌شوند و نمی‌شوند، هم به پایان رسید.

حالا باید دید که ۱۲ بهمن ماه که پیش بینی می‌شود لیست نامزد‌ها منتشر شود، کدام یک از این فیلم‌ها به آن لیست نهایی راه می‌یابند.

قرار است پس از لیست اعلام نامزدها، فیلم‌های نامزده شده _ اگر شرایط مساعد باشد _ نمایش محدودی برای رسانه‌ها تحت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و پس از آن ۲۲ بهمن ماه فیلم‌های برگزیده معرفی شوند.

البته این شیوه نیز بازتاب‌های متعددی داشته است که بدون حضور مردم جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، اما مسولان سینمایی ترجیح دادند به جای تعطیلی این شیوه را انتخاب کنند.

اما در متن کامل اطلاعیه روابط عمومی جشنواره فیلم فجر آمده است: با توجه به این که این دوره جشنواره بدون هیات انتخاب برگزار می‌شود و قرار است کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از تطبیق با مقررات اعلامی در فراخوان مورد داوری قرار گیرند، و در راستای سیاست شفاف‌سازی سازمان سینمایی، فهرست ۱۱۰ فیلم که تا پایان مهلت اعلام شده در فراخوان جشنواره سی و نهم (تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ دی ماه) در دبیرخانه ثبت‌نام شده‌اند، منتشر می‌شود.

لازم به تأکید است که این فهرست جهت تطابق با آئین‌نامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره سی و نهم، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فهرست نهایی آثار برای ارائه به هیات داوران اعلام خواهد شد.

همچنین بر اساس تأکید مجدد دبیرخانه جشنواره سی و نهم، تنها آثاری در فهرست نهایی داوران قرار خواهد گرفت که نسخه DCP آن‌ها تا موعد اعلام شده (۲۰ دی ۹۹) به دبیرخانه جشنواره ارائه شده باشد و اگر نسخه نهایی فیلمی پس از این موعد به دبیرخانه برسد، جهت بازبینی داوران پذیرفته نمی‌شود و فیلم خودبه‌خود حذف‌شده تلقی خواهد شد.

فهرست فیلم‌های متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را از اینجا مشاهده کنید.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋