سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

الیاس نادران: این لایحه بودجه برای فروپاشی است. بودجه دو سقفی می شود

ادامه جدال بر سر لایحه بودجه؛ الیاس نادران: این لایحه بودجه برای فروپاشی است/ بودجه دو سقفی می‌شود؛ رییس کمیسیون تلفیق گفت که مجلس بودجه ۱۴۰۰ را دو سقفی تصویب خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد خزانه خالی تقدیم دولت بعدی شود.

الیاس نادران: این لایحه بودجه برای فروپاشی است. بودجه دو سقفی می‌شود

پارس لاین جدال بر سر لایحه بودجه میان دولت و مجلس ادامه دارد. امروز الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق مجلس به تندی از لایحه دولت انتقاد کرد و آن را بودجه‌ای برای "فروپاشی" دانست. نادران گفت: «بودجه دو سقفی خواهیم کرد و آنچنان نخواهد شد که خزانه خالی تقدیم دولت بعدی شود.»

پارس لاین ، الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق مجلس که وظیفه برریسی لایحه بودجه را دارد، در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس گفت: «آنچه دولت به عنوان لایحه بودجه تقدیم مجلس کرده به همه چیز غیر از بودجه شبیه است.»

او از بودجه سال ۹۹ هم به شدت انتقاد کرد و افزود: «متاسفانه بودجه سال ۱۳۹۹ در شرایطی تصویب شد که از حداقل‌های معیار‌های بودجه نویسی برخوردار نیست. در جلسه سران قوا هم اختیاراتی داده شد که امروز هیچ کس زیر سقف آسمان نسبت به پرداختی‌ها اطلاع دقیقی ندارد.»

بودجه سال ۹۹ به خاطر شیوع بیماری کرونا در صحن علنی مجلس بررسی نشد و فقط در کمیسیون تائید و در شورای نگهبان هم تصویب شد.

نادران تاکید کرد بر این اساس مجلس بودجه سال ۹۸ را مبنای تصمیم گیری قرار می‌دهد، بودجه‌ای که مصوبه مجلس و تائیدیه شورای نگهبان را دارد.

رییس کمیسیون تلفیق گفت: «بر اساس آنچه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تنظیم شده، این لایحه بودجه کشوری در حال جنگ اقتصادی و برای دفاع از منافع ملی نیست، این بودجه برای فروپاشی است.»

او افزود: "مکلفیم تمام ساختار‌ها و آنچه که در این بودجه محل تردید، شبهه، پنهان کاری و متاسفانه غیرشفاف بودن منابع است را مورد بررسی قرار دهیم و افشا کنیم، هرچند سقف بودجه از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان به هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. "

نادران همچنین گفته که دولت تلاش می‌کند با توسل به ستاد کرونا تصمیمات مجلس را تحت تاثیر قرار دهد در حالیکه ستاد کرونا حق تصمیم گیری اقتصادی ندارد.

رییس کمیسیون تلفیق گفت که مجلس بودجه ۱۴۰۰ را دو سقفی تصویب خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد خزانه خالی تقدیم دولت بعدی شود.

بودجه سال ۹۸ و ۹۴ نیز دوسقفی بود و حالا مجلس در نظر دارد برای ۱۴۰۰ نیز بودجه‌ای دو سقفی تنظیم کند. به این معنا که اگر منابع نفتی تامین شود و درآمد‌ها افزایش یابد دولت بدون ارائه متمم بودجه می‌تواند براساس آنچه که در بودجه تعیین شده، هزینه کند.

تاکید دولت بر حفظ شاکله بودجه

از سوی دیگر امروز حسن روحانی در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت گفت: «دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسانه، سعی خواهد کرد تا نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کند.»

رییس جمهوری کاهش فشار اقتصادی بر مردم، تامین منابع لازم برای ارایه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظیم بودجه اولین موضوع مورد توجه خواند و گفت: «در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت‌های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری‌های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.»

در همین حال قرار است امروز عصر بین رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان و برخی اعضای دولت و رئیس جمهور جلسه‌ای برگزار خواهد شد. این جلسه در راستای هماهنگی برای اصلاح لایحه بودجه است.

مجلس شورای اسلامی انتقادات تندی علیه لایحه بودجه مطرح کرده و در هفته‌های اخیر بار‌ها بحث رد کلیات لایحه مطرح شده است، با این حال عده‌ای معتقدند رد کلیات لایحه اقدامی بی فایده است و باید مجلس و دولت با همکاری هم لایحه را اصلاح کنند.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋