سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

توضیح سازمان برنامه درباره بودجه هشت ونیم میلیاردی بنیاد شهید قاسم سلیمانی

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد دو ردیف بودجه با نام شهید قاسم سلیمانی هیچ ارتباطی با خانواده معزز آن شهید ندارد و مربوط به بودجه سپاه پاسداران است. این سازمان از سواستفاده‌ها در این رابطه انتقاد کرده است.

توضیح سازمان برنامه درباره بودجه هشت‌ونیم میلیاردی بنیاد شهید قاسم سلیمانی

پارس لاین سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد دو ردیف بودجه با نام شهید قاسم سلیمانی هیچ ارتباطی با خانواده معزز آن شهید ندارد و مربوط به بودجه سپاه پاسداران است. این سازمان از سوءاستفاده‌ها در این رابطه انتقاد کرده است. 

پارس لاین ، پس از ارائه لایحه بودجه سال 1400توسط دولت به مجلس شورای اسلامی و انتشار متن کل لایحه در بررسی های رسانه‌ای مشخص شد که در این لایحه هشت و نیم میلیارد تومان بود به اسم بنیاد شهید قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است. 

این موضوع خبرساز شد و انتقاداتی را در پی داشت. عده ای معتقد بودند که در وضعیت کنونی اقتصاد کشور چرا این بنیاد بودجه دریافت کرده است. البته این صدا بیشتر از خارج از کشور به گوش می رسید. 

پس از چند روز فضاسازی رسانه ای شب گذشته زینب سلیمانی دختر شهید و رییس بنیاد قاسم سلیمانی در بیانیه ای اعلام کرد: "تقاضایی از جانب خانواده شهید و بنیاد مکتب حاج قاسم برای اختصاص ردیف بودجه صورت نگرفته بوده است." 

در نامه زینب سلیمانی در خواست شده که ردیف بودجه در نظر گرفته شده "حذف" و برای " حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج قاسم" اختصاص یابد. 

بیانیه زینب سلیمانی بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت. 

توضیح سازمان برنامه درباره بودجه هشت‌ونیم میلیاردی بنیاد شهید قاسم سلیمانیزینب سلیمانی تاکید کرده که بنیاد شهید قاسم سلیمانی درخواستی برای بودجه نداشته است

اما امروز سازمان برنامه و بودجه در این باره توضیحانی ارائه کرده است. این سازمان در بیانیه خود آورده است: «سال گذشته هم­زمان با شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی لایحه بودجه سال ١٣٩٩ در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی بود که دو ردیف ۱۱۱۳۹۷ با عنوان «طرح شهید سلیمانی» (پیشرفت و آبادانی دهستان­‌ها) و ۱۱۱۳۹۸ با عنوان «بنیاد فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی» در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رسید.»

در ادامه این بیانیه تاکیده شده این ردیف بودجه برای سال 1400 نیز تکرار شده است. 

سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: «عموم ردیف‌های بودجه‌ای سپاه به نام شهدای گرانقدر نام‌گذاری شده است. بنابراین دستگاه اجرایی دو ردیف یاد شده با نام شهید حاج قاسم سلیمانی، ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده و ربط دادن آن به خانواده سردار سلیمانی گناه بزرگی است که عده‌­ای با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوءاستفاده می­‌کنند.»

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋