سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

جنجال ساخت کلیپ مدلینگ در تکیه معاون الملک کرمانشاه

ساخت کلیپ در فضای تکیه معاون‌الملک کرمانشاه و پخش گسترده آن در شبکه های اجتماعی با واکنش دادگستری کرمانشاه روبه ور شد. رییس دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد که با تولید کلیپ مبتذل در معاون الملک برخورد خواهد شد.

جنجال ساخت کلیپ مدلینگ در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه

پارس لاین ساخت کلیپ در فضای تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، همچنین حضور مانکن‌های زنده در چند فروشگاه پوشاک و  پخش گسترده تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی با واکنش دادگستری کرمانشاه روبه‌رو شد. تاکنون چهار نفر در این رابطه بازداشت شدند. رییس دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد که با تولید کلیپ مبتذل در معاون الملک برخورد خواهد شد.

پرویز توسلی زاده در این باره گفت: "دستگاه قضایی با قاطعیت با مسببان این قبح شکنی برخورد خواهد کرد."

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به برپایی روضه سیدالشهدا در این مکان فرهنگی افزود: "دستگاه امام حسین(ع) و اهانت به مقدسات و اماکن مذهبی از خطوط قرمز شرع مقدس اسلام است و کسی حق عبور از این خط قرمز را ندارد."

روز گذشته نیز انتشار ویدئوی  مانکن زنده در یک فروشگاه پوشاک کرمانشاه در بافت تاریخی این شهر واکنش‌ها و انتقاداتی در پی داشت. 

بازداشت چهار نفر

چند ساعت  پس از سخنان رییس کل دادگستری کرمانشاه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، از دستگیری چهار نفر از عوامل تهیه فیلم‌های مبتذل در اماکن مذهبی تاریخی کرمانشاه خبرداد. 

شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: «اخیرا کلیپ‌هایی از کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شده که در یکی از آن‌ها یک مغازه عرضه پوشاک از مانکن زنده خانم با کشف حجاب برای تبلیغات خود استفاده می‌کند.»

او افزود: "همچنین در کلیپ مبتذل دیگری یک مدلینگ زن در یکی از بناهای مذهبی تاریخی استان که جنبه مذهبی دارد و مورد احترام مردم کرمانشاه است، برنامه تبلیغاتی اجرا می‌کند."

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه کلیپ توسط یک گروه تهیه شده، گفت: «پس از انتشار این فیلم‌های غیراخلاقی به سرعت دستور پیگیری و شناسایی عوامل آن را به ضابطین دستگاه قضایی استان دادیم که با انجام اقدامات اطلاعاتی امروز (۱۶ آذرماه) چهار نفر از این عوامل از جمله ۲ زن مانکن و ۲ نفر از تصویربرداران دستگیر شدند.»

او اضافه کرد که پرونده قضایی برای این چهار نفر تشکیل شد و هم اکنون جهت سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

(ویدئو) جنجال ساخت کلیپ مدلینگ در تکیه معاون‌الملک کرمانشاهتکیه معاون الملک کرمانشاه در آثار ملی ثبت شده است

میراث فرهنگی: کلیپ جنجالی مونتاژ است 

منتقدان در این رابطه میراث فرهنگی کرمانشاه را مقصر می دانند و حتی معتقدند که این اقدامات با مجوز میراث فرهنگی انجام می‌شود. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز در این رابطه در گزارشی نوشت: "مسئله نفوذ فرهنگی در کرمانشاه بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که مسئولین تصور می‌کنند، استفاده از مانکن‌های زنده، رشد قارچ گونه دفاتر مدلینگ تنها بخشی از کار جریان نفوذ است و اخیراً کلیپی منتشر شده که نشان می‌دهد این جریان بدون هیچ واهمه‌ای یک فیلم مبتذل را در تکیه تاریخی معاون الملک که سال‌هاست محل عزاداری امام حسین (ع) است انجام داده است."

اما میراث فرهنگی ماجرا را تکذیب کرده و توضیح داده است: «پیرو انتشار کلیپی به دور از شئونات اخلاقی که تصاویر مات و تار یکی از اماکن مذهبی استان در بک گراند آن استفاده شده است در یکی از پیج های اینستاگرام، به اطلاع مردم مومن، انقلابی، دلسوز و شهید پرور استان کرمانشاه می رساند. هرچند که با توجه به حضور مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در این بنای مذهبی و استفاده از دوربین های حفاظتی متعدد در محوطه بنا امکان رخدادن چنین اتفاقی قطعا امکان پذیر نیست، اما منباب رفع دغدغه علمای محترم، مردم و جوانان مومن و انقلابی استان کرمانشاه بررسی های فنی لازم توسط کارشناسان امر و پلیس فتا صورت گرفت و به اتفاق نظر بر مونتاژ بودن تصاویر تاکید گردید.»

تکیه معاون الملک و اهمیت مذهبی آن

تکیۀ معاون‌الملک از جمله آثار زیبا و باشکوه است که از دوره قاجاریه در کرمانشاه به یادگار مانده‌است. این بنای تاریخی در بافت قدیم شهر کرمانشاه در محلهٔ آبشوران قدیم و در خیابان «حداد عادل» واقع شده‌است. این اثر در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۹۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

(ویدئو) جنجال ساخت کلیپ مدلینگ در تکیه معاون‌الملک کرمانشاهبرگزاری مراسم های محرم در تکیه معاون الملک 

این مکان به دلیل زیبایی خاصی که دارد همچون بسیاری از مکان های گردشگری تبدیل به محلی برای عکاسی و فیلم برداری "مدلینگ" شده است. اما ویدئویی که اخیرا در این مکان ضبط و منتشر شده سروصدای زیادی به پا کرده است. 

با این حال اهمیت بیشتر تکیه معاون الملک برای برگزاری مراسم های مذهبی به ویژه در ایام محرم در آن است. به همین دلیل تکیه معاون الملک اهمیت ویژه ای برای جامعه مذهبی کرمانشاه دارد. 

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋