سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

انواع افست و نکات طراحی آن

اطلاع رسانی تبلیغاتی؛ انواع افست و نکات طراحی آن

دستگاه چاپ افست داراي سه استوانه است. استوانه اول داراي صفحه اي فلزي است كه اصطلاحا در چاپ افست به آن زينك گفته مي شود. ابتدا آنچه كه قرار است چاپ شود را روي صفحه زينك قرار مي دهند. سپس اين صفحه را با مواد شيميايي حساس مي كنند. به اين ترتيب فقط نوشته ها و تصاوير مركب چاپ را جذب مي كنند. در مرحله بعد زينك را به دور استوانه دوم مي پيچند. اين در پيچش كه همراه با فشار است طرح روي صفحه زينك روي پوشش پلاستيكي استوانه دوم قرار مي گيرد. و به اين ترتيب كاغذي كه به دور استوانه سوم پيچيده شده است طرح را از استوانه دوم مي گيرد.

سرعت کار دستگاه های چاپ افست نسب به دستگاه های چاپ مسطح بسیار بیشتر است. شرکت هایدلبرگ آلمان از بزرگترین تولیدکنندگان این دستگاه ها در جهان می باشند.

چاپ افست وابستگی زیادی به علم شیمی دارد. در اصل چاپ افست تقابل بین مرکب و آب است که در روی یک سطح آلومینیومی است. این صفحه آلومینیومی همان زینک است. سطح رویی این صفحه را به وسیله روش های الکتروشیمیایی اکسید می کنند. به این ترتیب این صفحه تبدیل به اکسید آلومینیوم می شود. این کار باعث می شود سختی و مقاومت شیمیایی اش افزایش پیدا کند. بعد از این مرحله سطح رویی صفحه زینک را با استفاده از مواد حساس به نور (نمک های دیازونیوم) پوشش می دهند. سپس به زینک پرتو ماورا بنفش تابیده می شود تا تصویر آنچه که قرار است چاپ شود بر روی آن ایجاد شود. در مرحله بعد چاپ افست، به وسیله یک محلول قلیایی سطح آن شستشو داده می شود. به این ترتیب ماده شیمیایی از نقاطی که به آن ها پرتو تابیده شده است پاک می شود. به دنبال این مرحله دو ناحیه در سطح زینک ایجاد می شود. نواحی آب دوست و نواحی چربی دوست. آن دسته از نواحی روی سطح زینک که از مواد شیمیایی تشکیل شده است نواحی چربی دوست است و جاذب مرکب و باقی نواحی روی سطح زینک نواحی آب دوست هستند و جاذب رطوبت. نواحی آب دوست که جاذب رطوبت هستند به این دلیل ایجاد می شوند مانع از نفوذ مرکب به آن نواحی شوند؛ چرا که این نواحی فاقد تصویر هستند. به این ترتیب چاپ افست به دست می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه چاپ افست چاپ کوثر مراجعه کنید.

انواع افست و نکات طراحی آن

دستگاه چاپ افست

تاریخچه کارت ویزیت

به دوره های کهن و پادشاهی می رسد. در گذشته پادشاهان و اشراف زادگان وقتی می خواستند با اشخاص مهم دیدار داشته باشند، قبل از خود کاغذی، پوستینی، نامه ای را برای آن فرد می فرستادند. آنها با این روش خود را به فرد ملاقات کننده معرفی می کردند و از سوابق اشراف زادگی خود می نوشتند. همچنین آن ها در این نامه قرار رسمی ملاقات را مطرح می کردند. در اصل اگر عمیق تر به قضیه نگاه کنیم این روش پادشاهان کهن نوعی تعامل آغازین با فرد ملاقات شونده بوده، که فرد ملاقات کننده آن را ارائه می داد. این امر خود به تنهایی اهمیت معرفی اولیه را بیان می کند و به شیوه رسایی به رخ می کشد. امروزه نیز از کارت ویزیت به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده می شود و چاپ کارت ویزیت یکی از پر طرفدار ترین حوزه های صنعت چاپ می باشد.

چاپ بروشور دیجیتال

یکی از انواع بازاریابی چاپ بروشور است که همانند چاپ افست شرکت های زیادی برای معرفی کالا یا خدمات خود از آن کمک می گیرند. استفاده از بروشور برای راه اندازی یک تجارت بزرگ و یا گسترش هر نوع تجارتی گزینه بسیار مناسبی است. با توجه به اینکه چاپ بروشور دیجیتال هزینه به مراتب کمتری نسبت به چاپ بروشور غیر دیجیتال دارد؛ می توان بدون نیاز به بودجه بالا از آن بهره گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ بروشور ارزان قیمت روی لینک قبل کلیک کنید.

به کار گیری چاپ افست در تبلیغات

در تعریف تبلیغات باید در نظر داشت که تعاریف مختلفی وجود دارد. تبلیغات را می توان اینگونه تعریف کرد، تبلیغات به هرگونه فعالیتی گفته می شود که به کمک تولید اطلاعات، سعی داشته باشیم فروش یک کالا یا محصول را افزایش دهیم. در یک تعریف دیگر که جامع تر هم هست چنین بیان شده است که تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی مشخص، که با صرف هزینه همراه است و شامل یک رابطه غیر شخصی است. شما می توانید از چاپ افست به طور حرفه ای در تبلیغات خود استفاده کنید.

به عبارتی می توان گفت تبلیغات شکلی غیر شخصی از ترفیع است. از قدیم الایام از تبلیغات برای ترفیع جمعی استفاده می شده است. در این روش شما می توانید یک پیام را به مخاطبان زیادی ارسال کنید. اما همین رویکرد خود باعث ایجاد مشکلات جدی شد. این پیام های تبلیغاتی به صورت رندوم به افراد زیادی ارسال می شدند که اصلا در گروه مخاطبان هدف هم قرار نداشتند. بنابراین این مساله باعث هدر رفت حجم زیادی از بودجه شده و تبلیغات نامرتبط با اهداف افراد را به آن ها تحمیل می کند. البته با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی و گسترش رسانه روش های تبلیغاتی جدید و متفاوت و پیشرفته تری برای جامعه هدف ارائه می شود.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋