اطلاع رسانی تبلیغاتی؛ راهنمای انتخاب یک سررسید باکیفیت
سررسید را می توان به عنوان یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی به شمار آورد. چراکه با خرید سررسید، با کمترین هزینه می توان یک هدیه زیبا، خاص، کارآمد و ماندگار ارائه کرد. همچنین شرکت ها و برندهای مختلف از شعار، برند تجاری یا لوگو خود برروی سالنامه ها استفاده می کنند تا به این طریق، حداقل برای مدت زمان 1 سال در چشم مخاطبان خود بدرخشند. اما این هدیه می بایست از کیفیت کافی برخوردار باشد تا بتواند برای مدت طولانی مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد. با مطالعه نکات زیر می توانید سالنامه 1400 خود را با کیفیت انتخاب کنید.
در سررسید از جلدهای مختلفی استفاده می شود. از انواع پرطرفدار آن می توان به چرم مصنوعی، سلفون و ترمو اشاره کرد. چرم مصنوعی جزو بهترین گزینه هایی است که می توان مورد استفاده قرار داد. چراکه از لحاظ قیمت در رنج مناسبی قرار دارد، تنوع رنگی و طرحی بسیارمتنوعی دارد، برروی آن می توان از تکنیک داغی و یا پلاک استفاده کرد، و دوام بسیار بالایی نیز دارد.
جلد سلفونی اگرچه از لحاظ قیمتی در بازه پایین تری قرار دارد، اما مطمئنا از لحاظ کیفیت با چرم مصنوعی قابل مقایسه نیست! اما اگر به دنبال گزینه ای ارزان قیمت هستید، می توانید از این نوع جلد استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید لوگو، محصول خاص، شعار تبلیغاتی یا هرگونه اطلاعات دیگر را بر روی جلد سالنامه خود حک کنید، می توانید از این نوع جلد استفاده کنید.
جلد ترمو از لحاظ ظاهری تقریبا نزدیک به چرم مصنوعی است. تفاوت آن در ضخامت کمتر این نوع جلد، کیفیت بیشتر و در نهایت قیمت بسیار بیشتر آن می باشد. این نوع جلد نسبت به حرارت واکنش نشان داده و هنگامی که داغی روی آن صورت بگیرد، کمی تیره تر خواهد شد. اما به طور کلی چرم مصنوعی مناسب تر از ترمو می باشد.
کاغذها گرماژ های مختلفی دارند و از این رو در هر سررسید از کاغذهای مختلفی استفاده می شود. مناسب ترین و مرغوب ترین کاغذی که می توان در یک سالنامه مورد استفاده قرار داد، کاغذ 70 گرم اندونزی است. این نوع کاغذ ضخامن کافی را دارا بوده، به راحتی پاره یا پر پر نمی شود. کاغذهای استفاده شده در سررسید نیز در 2 رنگ سفید و کرم ارائه می گردد. به طور معمول، کاغذ کرم قیمت بیشتری نسبت به سفید دارد.
صحافی به روش های مختلفی انجام می شود. از انواع صحافی سالنامه می توان به صحافی ته دوخت، فنری، چسبی و کلاسوری اشاره کرد. در بین تمامی این روش ها، صحافی ته دوخت بیشترین دوام را به سالنامه می دهد. در این نوع صحافی که به آن صحافی دوخت و چسب نیز می گویند، کاغذها را در دسته های 8 یا 16 برگی تا کرده و در کنار هم می دوزند. پس از آن برای استحکام بیشتر برگه ها از چسب مخصوص استفاده می کنند. به همین دلیل این روش دوام بسیار بالایی دارد. پس اگر به دنیال یک سررسید باکیفیت هستید که پس از مدتی ورق های آن از هم جدا نشوند، حتما سررسیدی با صحافی ته دوخت انتخاب کنید.
برای اینکه بتوانید تبلیغ برند یا محصول خود را روی سررسیدها انجام دهید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.
لت گلاسه: لت های گلاسه در واقع برگه هایی از جنس گلاسه هستند که در ابتدا، وسط یا انتهای سررسید قرار می گیرند. این صفحات، بهترین گزینه برای نمایش محصولات یا خدمات شما می باشد. چاپ این صفحات به صورت 4 رنگ می باشد. کیفیت این چاپ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشنهاد می شود در طراحی لت گلاسه دقت کافی را به خرج دهید تا بتوانید بیشترین اطلاعات مربوط به مجموعه خود را در بهترین حالت ممکن ارائه دهید.
ترام صفحات: به چاپ لوگو یا جمله یا شعار تبلیغاتی روی هر صفحه از سررسید، اصطلاحا ترام گفته می شود. با استفاده از ترام می توانید برند خود را بیشتر از پیش، در چشم بییننده بدرخشانید. اگر لوگو یا شعار شما روی تمام صفحات سررسید چاپ شود، تاثیر به شدت بیشتری خواهد داشت.
پلاک فلزی: روش دیگر برای نمایش لوگو روی سررسید، استفاده از پلاک فلزی است. پلاک فلزی معمولا روی جلد سررسید قرار می گیرد و لوگو یا شماره تلفن شما می تواند با لیزر روی آن حک گردد. این پلاک با چسب مخصوص به سررسید چسبانده می شود. توجه داشته باشید که این پلاک صاف و درست چسبیده شده باشد و چسب آن به دقت و تمیزی و یکنواخت زده شده باشد.
آستر بدرقه: آستر بدرقه در واقع کاغذی است که در قسمت ابتدا و انتهایی سالنامه قرار می گیرد و صفحات داخلی را به جلد متصل می کند. برای آستر بدرقه از کاغذ فانتزی های ضخیم، کاغذ گلاسه یا تحریر سنگین استفاده می شود. روی این کاغذ می توانید هر چاپی که مد نظر دارید را چاپ کنید و با این وش، اطلاعاتی را نیز به مشتریان خود ارائه دهید.
روبان سررسید: روبان سررسید به جهت سهولت استفاده کاربر، مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود تا راحت تر بتوان صفحه مورد نظر را پیدا کرد. بر روی این روبان نیز می توان لوگو مجموعه یا شعار خاص تبلیغاتی را قرار داد.
سررسید یا سالنامه جزو بهترین گزینه هایی است که می توانید به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه دهید. در واقع جزو گزینه های قیمت مناسب و کاربردی است که هر شخصی به آن احتیاج خواهد داشت.
پاسخ ها