سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

اعلام رده بندی برترین دانشگاه های جهان

اعلام رده‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان

در تازه‌ترین رده‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه آکسفورد بریتانیا برای پنجمین سال پیاپی مقام نخست را به خود اختصاص داد.

در تازه‌ترین رده‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه آکسفورد بریتانیا برای پنجمین سال پیاپی مقام نخست را به خود اختصاص داد.این در شرایطی است که دانشگاه‌های آمریکایی هشت رتبه از ده رتبه برتر این لیست را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز به نقل از فوربس پس از آکسفورد در این فهرست دانشگاه‌های استنفورد، هاروارد، انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا (کلتک)، انستیتو تکنولوژی ماساچوست (ام‌آی‌تی)، کمبریج، برکلی، ییل، پرینستون و شیکاگو قرار گرفته‌اند.

صدرنشینی آکسفورد در حالی است که تنها رقیب بریتانیایی‌اش، کمبریج، در لیست ده دانشگاه برتر به رتبه ۶ سقوط کرده است که پایین‌ترین رتبه این دانشگاه از سال ۲۰۱۴ بدین سو به شمار می‌رود.

هرچند دانشگاه‌های آمریکایی و بریتانیایی در میان ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارند، با این حال نگاهی به این لیست نشان می‌دهد بالاترین رشد را دانشگاه‌های چین به خود اختصاص داده‌اند.

دانشگاه چینهوای این کشور توانسته است به عنوان اولین دانشگاه آسیایی به لیست ۲۰ دانشگاه برتر جهان صعود کند.

در لیست صد دانشگاه اول نیز چین شمار دانشگاه‌هایش را به عدد ۶ رسانده است که رکوردی برای این کشور به شمار می‌رود. این کشور در سال گذشته تنها ۳ دانشگاه در میان صد دانشگاه برتر جهان داشت.

همچنین برای نخستین بار نمره تعریف شده برای دانشگاه‌های متوسط چینی با نمره دانشگاه‌های متوسط آمریکایی در تراز نزدیک قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که از سوی دیگر کشورهای آسیایی در مجموع ۱۶ رتبه در ۱۰۰ دانشگاه اول جهان را به خود اختصاص داد‌ه‌اند. امری که تا کنون بی‌سابقه بوده است.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋