مسلما بازگشت عادل به فوتبال یک خبر بسیار جذاب و دلگرمکننده برای هواداران این برنامهساز توانا است، اما در عین حال فضای کاری جدید او چالشهای خاص خودش را دارد. شاید اولین دغدغه عادل، نیاز به کسب مجوز از صداوسیما باشد. با مقرراتی که اخیرا حاکم شده، حتی برنامهسازی در تلویزیونهای اینترنتی هم به دریافت مجوز از صداوسیما نیاز دارد و این یعنی تشکیلاتی که عادل را رانده، باید موافقتش را با ادامه فعالیت او در بستری جدید اعلام کند!
اگرچه همچنان تحرکات جسته و گریختهای، مثلا از ناحیه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در جریان است تا عادل فردوسیپور به آنتن تلویزیون برگردد، اما بسیار بعید است که این وصال در شرایط فعلی محقق شود. مجری خوشنام نود به دلایلی که هرگز با مردم در میان گذاشته نشد، مغضوب مدیران تلویزیون است و حتی گزارش مسابقات فوتبال را هم از او دریغ میکنند.
از سوی دیگر برنامه جایگزین نود هم با امتیازات ویژه، در باکس دوشنبهشبها برقرار است. فوتبال برتر، بدون محدودیت خاص زمانی روی آنتن میرود و مجری آن حتی از حق تمسخر آمار نظرسنجیهای صداوسیما و نیز طعنهزنیهای گاه و بیگاه به شخص فردوسیپور برخوردار است. در این شرایط معلوم است که فضایی برای عادل باقی نمیماند. او هم که به فوتبال «اعتیاد» دارد، بعد از یک سال و نیم بیکاری، حالا بهطور جدی عزم کرده به حوزه برنامهسازی برگردد و این کار را در فضای اینترنت پیش ببرد.
فردوسیپور از مدتها پیش به نزدیکانش گفته بود که تصمیمش را برای تولید برنامهای شبیه نود در تلویزیونهای اینترنتی گرفته و حالا بهنظر میرسد به موعد اجرای این ایده نزدیک هستیم. اخبار حاکی از آن است که آغاز لیگ بیستم فوتبال، یعنی میانههای مهر زمان شروع پخش برنامه اینترنتی فردوسیپور خواهد بود؛ شویی که میگفتند اسمش «نود نو» است، اما گویا این مساله قطعی نیست.
مسلما بازگشت عادل به فوتبال یک خبر بسیار جذاب و دلگرمکننده برای هواداران این برنامهساز توانا است، اما در عین حال فضای کاری جدید او چالشهای خاص خودش را دارد. شاید اولین دغدغه عادل، نیاز به کسب مجوز از صداوسیما باشد. با مقرراتی که اخیرا حاکم شده، حتی برنامهسازی در تلویزیونهای اینترنتی هم به دریافت مجوز از صداوسیما نیاز دارد و این یعنی تشکیلاتی که عادل را رانده، باید موافقتش را با ادامه فعالیت او در بستری جدید اعلام کند!
اگر خوشبین باشیم و تصور کنیم مدیران صداوسیما بدون مشکلتراشی این زمینه را فراهم خواهند کرد، پس از آن چالش جذب مخاطب از راه خواهد رسید. صد البته عادل برای دو دهه پرمخاطبترین چهره تلویزیون بوده، اما به هر حال مدیوم صداوسیما با اینترنت متفاوت است.
او البته در دوران فراق، یک برنامه تکقسمتی به نام «کلاسیکو» را با محوریت رویارویی بارسلونا و رئالمادرید برای تلویزیونهای اینترنتی تولید کرد که موفقیت قابل ملاحظهای به دست آورد. کلاسیکو ظرف ۲۴ ساعت اول بارگذاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بار دیده شد که یک رکورد دستنیافتنی بود. این مساله نشان میدهد عادل شگردهای مخاطبگیری در فضای اینترنتی را هم بلد است. به علاوه قطعا لحن او و برنامهاش در این فضا میتواند تندتر باشد و بسیاری از کسانی که به دلایل مختلف از حضور در تلویزیون استقبال نمیکردند نیز حاضر به همکاری با برنامه اینترنتی فردوسیپور خواهند شد.
میهمانان ویژه همان برنامه کلاسیکو هم علی دایی و وریا غفوری بودند. مثلا در نظر بگیرید با آغاز لیگ بیستم، نخستین برنامه عادل با حضور علی کریمی و انجام یک مصاحبه بیپرده و جذاب با او تولید و پخش شود؛ قطعا مخاطبان لذت خواهند برد. به هر حال باید تا مهرماه منتظر بمانیم و ببینیم بار عادل در بستر اینترنت، صحیح و سالم بهدست مخاطبان مشتاق میرسد یا نه!
پاسخ ها