سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

(ویدئو) لوکاشنکو با کلاشینکف به میدان آمد

رئیس جمهور بلاروس در حالی که جلیقه ضدگلوله و لباس سیاه رنگ نیروهای امنیتی موسوم به آمون را به تن داشت و مسلح بود از حلقه نیروهای امنیتی که در برابر اقامتگاه وی صف کشیده بودند خارج شد و از آنها تشکر و قدردانی کرد.

جمعیت معترضان دولت بلاروس که روز یکشنبه خیابان‌های مرکزی مینسک را پر کرده بودند پیام روشنی به الکساندر لوکاشنکو منتقل کردند؛ لوکاشنکو هم تا پایان روز پیام خود را به سمع و نظر آنها رساند.

پارس لاین ، رئیس جمهور بلاروس از طریق سرویس خبری تحت امر خود تصاویری را منتشر کرد که وی را در خانه خود با کلاشینکفی در دست نشان می‌داد.

قبل از تظاهرات و شعارهای یکشنبه، بسیاری فکر می‌کردند مردم از حرکت ایستاده‌اند و اعتراضات با سرکوب دولت متوقف شده است. پیش‌بینی هوای بد و حضور سربازان در شهر فقط نوعی احساس نگرانی به وجود آورد.

برخی ارزیابی‌ها از حضور بیش از 200 هزار نفر در تظاهرات روز یکشنبه حکایت دارند، که بیشتر از تظاهرات هفته گذشته است که آن را در تاریخ بلاروس بی‌سابقه می‌دانستند.

جمعیت پس از پر کردن خیابان‌های میدان استقلال و اطراف آن شروع به شعار دادن به طرف میدان یادبود جنگ، محل تظاهرات هفته قبل، کردند. در آنجا نیروی پلیس و سربازان وزارت کشور و سیم‌خاردار انتظار آنها را می‌کشیدند.

به محض این که خبر حرکت معترضان به سمت خانه رئیس جمهور بلاروس بیرون آمد، او به وضوح اقدام به نمایش قدرت کرد. پلیس ضدشورش در مرکز مینسک مستقر شد. خانه لوکاشنکو هم با تجهیزات نظامی سنگین و حصار آهنی محاصره شد. در ساعت 7 بعد از ظهر هم یک بالگرد دیده شد که در محوطه فرود می‌آید.

تصاویری که بعدا منتشر شد لوکاشنکو را نشان دادند که سوار بالگرد شده است. تصاویر ویدیویی وی را نشان دادند که بالای سر معترضان در آسمان دور می‌زند و آنها را موش‌های کثیف می‌خواند.

وی سپس در حالی که یک سلاح خودکار در دست داشت از بالگرد پیاده شد. کولیا پسر 15 ساله او، که مدت‌هاست شایع شده جانشین وی خواهد بود، با لباس کامل رزمی و کلاشینکف در دست او را در پرواز همراهی می‌کرد.

در تصاویر منتشر شده لوکاشنکو در حالی که جلیقه ضدگلوله و لباس سیاه رنگ نیروهای امنیتی موسوم به آمون را به تن داشت و مسلح بود از حلقه نیروهای امنیتی که در برابر اقامتگاه وی صف کشیده بودند خارج شد و از آنها تشکر و قدردانی کرد.

مخالفان لوکاشنکو مدعی اند که وی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب کرده است تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از 80 درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋