parsaheydari28

parsaheydari28

آموزش فعال کردن ssl برای سایت های وردپرسی

آموزش فعال کردن ssl برای سایت

در هر جایی که باشیم امنیت حرف اول را می ‌زند. همانطور که می‌ دانید امنیت در فضای اینترنت، اهمیت بسیار بالایی دارد. برای یک سایت داشتن گواهی ssl از اهمیت بالایی برخوردار است. و همینطور ssl یا همان https تاثیر بسیار زیادی می تواند بر سئو شما و میزان جلب رضایت گوگل و کاربران داشته باشد.

امروزه با افزایش خرید‌ های آنلاین و انجام کارهای مهم از طریق سایت‌‏ها، این امر بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گرفته است.

یکی از مهم‏‌ترین بخش‌ هایی که اطلاعاتی نظیر تراکنش‌‏ های آنلاین، ایمیل‌ های کاربران و… افراد در آن ذخیره و مورد تبادل قرار می‌ گیرد، سایت‏‌ها هستند. لذا تامین امنیت سایت‏‌ها به منظور حفظ اطلاعات کاربران، از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که گوگل نیز آن را یکی از موارد مهم در نظر می‌ گیرد.

یکی از راه ‌های اساسی برای افزایش امنیت سایت‌ ها، استفاده از گواهینامه SSL در وردپرس است.

برای استفاده از پروتکل امن در سایت خود، یک پیش نیاز بسیار مهم وجود دارد و آن هم وجود گواهینامه امنیتی معتبر در هاست شماست. این گواهینامه را میتوانید بر اساس بودجه و نوع نیازهای خود، از سرویس دهنده ی دلخواه خریداری کرده و در هاست خود نصب کنید. البته در حال حاضر بعضی از هاستینگ ها امکان استفاده از گواهینامه امنیتی را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار میدهند.

بنابراین اگر هاستینگ فعلی شما نیز در همین دسته قرار میگیرد، شما میتوانید بدون صرف هزینه جهت خریداری گواهینامه ssl، ادامه مراحل را با ما دنبال کنید. به هر صورت پیش از ادامه ی مطالعه آموزش، اطمینان حاصل کنید که یک گواهینامه امنیتی معتبر در هاست شما نصب و فعال شده باشد.

قبل از این که فعال سازی ssl را آموزش دهیم باید بدانیم که این گواهینامه چیست و چه کاربردی دارد و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

گواهی ssl چیست و چگونه کار میکند؟

Secure socket Layer يا SSL پروتكلي است كه به وسيله Netscape براي انتقال پرونده هاي خصوصي روي اينترنت به وجود آمده و توسط يک كليد شخصي كار مي كند، تا اطلاعات انتقالي در اينترنت را براي شما پنهان كند. آدرس سايت هايي كه نياز به SSL دارند بايد به صورت https به جاي http باشد.

به طوري كه SSL يک ارتباط مطمئن بين يك كاربر و سرور ايجاد مي كند. این پروتکل به وسيله IETF (كه مخفف Internet Engineering Task Force است) به عنوان استاندارد تصويب شده است.

گواهی SSL با نوع رمزنگاری خود باعث افزایش امنیت و غیر ممکن کردن حملات به محتوای ارتباطات بین کاربر و سرور شده و حملات Man in the middle را غیرممکن می سازد در نتیجه نصب و فعال بودن ssl بر روی سایت برای افزایش امنیت وردپرس ضروری است.

مزایای فعال کردن گواهی ssl بر روی سایت

  • افزایش امنیت سایت و وردپرس
  • سبز شدن ایکون قفل کنار آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر
  • رفع خطای your connection is not secure
  • گرفتن نماد دو ستاره نیازمند فعال بودن ssl روی سایت است
  • افزایش رتبه سئو سایت نزد گوگل و سایر موتور های جستجو
  • افزایش اعتماد کاربران و خریداران به سایت و …

نصب ssl روی وردپرس چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده از ssl در وردپرس و دیگر سایت ها اجباری شده و نه تنها در سئو سایت در اصفهان تاثیر دارد بلکه برای گرفتن مجوز هایی مانند ساماندهی و اینماد نقش مهمی دارد و بدون ssl نمیشه نماد های اعتماد رو دریافت کرد و حتی نمیشه درگاه های پرداخت رو روی سایت نصب و فعال کرد.
بنابراین ما تصمیم گرفتیم که آموزشی تحت عنوان فعال کردن ssl در وردپرس برای شما آماده کنیم تا هر کسی بتواند با چند کلیک ساده با افزونه Really Simple SSL این گواهینامه پر اهمیت رو در وردپرس و سایت فعال کنه و نیازی به کد نویسی و … نباشه.

تاثیر SSL در سئو چیست؟

آیا فکر می ‌کنید گواهینامه SSL در وردپرس تاثیری بر روی سئوی آن نیز دارد؟ قطعاً شما نیز از اهمیت سئو در شناخته شدن سایت خود مطلع هستید. بنابراین پیشرفت در این زمینه به معنی پیشرفت سایت و کسب ‌و‌ کار شما است. برای پیشرفت سایت در زمینه سئو، ملزم به پیروی از قوانین گوگل هستید.

یکی از این موارد تاثیر مثبت پروتکل SSL در بهبود جایگاه سایت شما است. در سال ۲۰۱۴ گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که پروتکل SSL یکی از عوامل موثر در سئوی سایت است.

به طوری که امروزه بالغ بر ۵۰ درصد نتایج صفحه اول گوگل، دارای پروتکل امن SSL یا Https هستند. در واقع امروزه اگر سایتی این نشان را نداشته باشد، بهتر است به آن اعتماد نکنیم زیرا نوعی اعتبار برای سایتمان محسوب می ‌شود که به ما می ‌گوید به عنوان یک کاربر، اطلاعات مان محفوظ می‌ ماند.

فعال کردن ssl در وردپرس

اگر هنوز وبسایت خود را راه اندازی نکرده اید، اگر تصمیم دارید، همین حالا سایت خود را راه اندازی کنید و میخواهید در سایتتان از ssl استفاده کنید، کار شما بسیار آسان است. برای فعال کردن SSL در وردپرس کافی است از همین ابتدا آدرس سایت خود را با https در نوار آدرس مرورگر صدا کرده و وردپرس را با این آدرس نصب کنید. (یعنی مثلا پس از آپلود وردپرس در هاست خود به آدرس https://yourdomain.com بروید و مشغول نصب وردپرس شوید. به همین آسانی!)

فعال کردن ssl برای وب سایت هایی که از قبل راه اندازی شده اند

اگر سایتتان را قبلا راه اندازی کرده اید و حالا تصمیم به استفاده از ssl در سایت خود دارید لازم است که ابتدا دو مرحله را پشت سر بگذارید.

مرحله اول

تغییر آدرس سایت در تنظیمات وردپرس: برای این کار در ناحیه مدیریت وردپرس از منوی تنظیمات به زیر منوی همگانی مراجعه کنید. سپس آدرس های موجود در دو بخش “نشانی وردپرس” و “نشانی سایت” را مانند شکل زیر به حالت https تغییر دهید. (تغییری در ساختار لینک ایجاد نکنید، فقط http را به https تبدیل کنید)

مرحله دوم

جایگزینی آدرس های قدیمی با آدرس های جدید در سایت: در مرحله ی دوم لازم است که آدرس های قدیمی را که بدون https در سایت فراخوانی شده اند، با نسخه https آنها جایگزین کنیم.

برای این کار میتوانید از دو روش استفاده کنید. پیش از ادامه، حتما از دیتا بیس خود بکاپ تهیه کنید. روش اول این است که با مراجعه به phpmyadmin از دیتابیس خود خروجی ایجاد کنید.

سپس فایل خروجی دیتابیس را روی کامپیوتر خود در نرم افزاری مانند Notepad++ جهت ویرایش باز کرده و آدرس های فاقد https را با نسخه ی دارای https جایگزین کنید. مثلا در دیتابیس به دنبال http://domain.com بگردید و آن را با https://domain.com جایگزین کنید. (طبعا آدرس بر اساس آدرس دامنه ی شما متفاوت خواهد بود. همچنین اگر از آدرس دارای www استفاده کرده اید، این امر را در وارد کردن آدرس های قدیمی و جدید لحاظ کنید.)

پس از انجام این کار، تغییرات را در فایل دیتابیس ذخیره کنید. حالا دیتابیس سایت خود را با drop کردن جداول، خالی کرده و فایلی که به تازگی ویرایش کرده بودید را در دیتابیس سایت درون ریزی نمایید.

در نتیجه

اگر می‌ خواهید کاربران به شما اعتماد کنند، اگر می ‌خواهید گوگل برای شما ارزش و اعتباری قائل شود، اگر به دنبال سئو کردن اصولی سایت هستید، اگر می ‌خواهید امنیت خوبی را برای کاربران و اطلاعات بانکی و شخصی آن‌ ها در سایت خود قائل شوید فقط کافیست به فکر فعال سازی SSL در وردپرس باشید. با کمک گواهینامه SSL در وردپرس یکی از ابعاد امنیت را در وردپرس که می‌ توان به عنوان مثال در کنار نصب افزونه امنیتی sucuri برقرار کرده و بسیاری از مشکلات را رفع می‌ کنید. پس لطفاً آن را جدی بگیرید.

 

parsaheydari28
parsaheydari28

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋