هرچه فروش بیش، درآمد هم بیشتر! اما چگونه میتوانیم فروش خود را چندبرابر کنیم و در چه رسانههایی میتوان با تبلیغات اصولی و درست به فروش بیشتر رسید؟
امروزه رسانههای اجتماعی مختلف به ابزاری ضروری برای صنایعی تبدیل شدهاند که به دنبال افزایش دسترسی به مشتریان بالقوه و در نتیجه افزایش فروش هستند. در میان این شبکههای متنوع، اینستاگرام به دلیل ماهیت تصویری بهتر، تعامل بالای کاربران و گزینههای هدفگذاری گسترده، یک نیروگاه بزرگ بازاریابی محسوب میشود.
در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم که چرا اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای بازاریابی است و انواع کسبوکارهایی که میتوانند بیشترین سود را از اینستاگرام مارکتینگ داشته باشند، به شما معرفی کنیم.
در انتهای مقاله هم نکات و تکنیکهای عملی برای افزایش فروش از طریق اینستاگرام به شما ارائه میشود. با ما همراه باشید.
از میان شبکههای اجتماعی مختلف، اینستاگرام توانسته است بیشترین توجه کاربران، بهویژه کاربران ایرانی را به خود جلب کند؛ ولی چرا اینستاگرام برای بازاریابی خوب است؟ در ادامه با ویژگیهای اینستاگرام، این شبکه اجتماعی محبوب بیشتر آشنا میشویم.
اینستاگرام ذاتی بصری و تصویری دارد و همه این فرصت را دارند که در آن محصولات یا خدمات خود را از طریق تصاویر و ویدیوهای جالب به نمایش بگذارند. دنبالکنندگان بیشتر به معنای بازدید بیشتر است، به همین علت افزایش فالوور اینستاگرام برای تمام صنایع و مشاغل اهمیت بسیار دارد.
این پلتفرم به کسبوکارها اجازه میدهد تا هویت برند بصری جذابی را ایجاد کنند و در سطح شخصیتر و دوستانهتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
با بیش از یک میلیارد کاربر فعال جهانی و حدود ۴۲ میلیون کاربر ایرانی، اینستاگرام به صنایع و مشاغل مختلف اجازه میدهد تا به انبوهی از مخاطبان دسترسی آسان داشته باشند.
اینستاگرام ارتباط مستقیم بین مشاغل و مشتریان را با استفاده از ویژگیهایی مانند نظرات، پیامهای مستقیم (دایرکت) و استوری تسهیل میکند.
اینستاگرام به کسبوکارها قدرت تجزیهوتحلیل ارزشمندی را برای ردیابی عملکرد پستهای خود، اندازهگیری نرخ تعامل و بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی ارائه میدهد. این رویکرد مبتنی بر داده به صنایع مختلف این امکان را میدهد تا محتوا و کمپینهای خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنند.
با ویژگیهای متمایز اینستاگرام برای تبلیغات و فروش بیشتر آشنا شدید، در ادامه با مناسبترین کسبوکارها برای اینستاگرام مارکتینگ و افزایش فروش با اینستاگرام آشنا خواهید شد.
تمام کسبوکارها برای تبلیغات در اینستاگرام مناسب هستند؛ اما برخی از آنها سود بیشتری از اینستاگرام مارکتینگ به دست میآورند که در ادامه فهرست شدهاند:
از میان کسبوکارهای تجارت الکترونیک، کسبوکارهایی که محصولات فیزیکی میفروشند مثل آنلاین شاپهای لباس، به طور قابلتوجهی از بازاریابی اینستاگرام بیشتر سود میبرند.
ماهیت بصری این پلتفرم به این مشاغل اجازه میدهد تا محصولات خود را به طور موثر به نمایش بگذارند و فروش را با استفاده از تصاویر متقاعدکننده، پستها و استوریها افزایش دهند.
صنایعی مانند مد و زیبایی که به جلوههای بصری متکی هستند، در اینستاگرام بهتر رشد میکنند. این کسبوکارها میتوانند از این پلتفرم استفاده کنند تا جدیدترین مجموعهها، برندها و محصولات زیبایی خود را به مخاطبان علاقهمند به مد و زیبایی نشان دهند.
رستورانها، کافهها و برندهای مواد غذایی میتوانند با بهاشتراکگذاشتن تصاویری جذاب از خلاقیتهای آشپزی خود، با مخاطبان ارتباطی مناسب ایجاد کنند. صنایع غذایی در اینستاگرام میتوانند پیشنهادهای ویژه، منو و محتوای پشتصحنه جذابی را در اینستاگرام منتشر کرده و مشتریان جدید جذب کنند.
مشاغل مبتنی بر خدمات، مانند مربیان تناسباندام، مشاوران و اینفلوئنسرها با نشاندادن تخصصشان و بهاشتراکگذاری نظرات و تبلیغ خدمات خود برای مخاطبان گسترده، میتوانند از مزایای اینستاگرام برای جذب مشتری جدید بهرهمند شوند.
اینستاگرام بهدلیل کاربری جذاب و آسان خود توانسته است کاربران زیادی را در دنیای سرگرمکننده خود جای دهد. برای استفاده از این اقیانوس بیانتها باید آن را خوب بشناسید.
در ادامه با نکات و استراتژیهای افزایش فروش با اینستاگرام آشنا میشوید.
یک پروفایل بصری منسجم و یک بیوگرافی واضح ایجاد کنید. تصویر پروفایل باید متناسب با برند و نوع خدمات شما باشد و حتی میتوانید از طراحان مختلف برای ایجاد پروفایلی مناسب و حرفهای استفاده کنید.
مهمترین نکته در اینستاگرام مارکتینگ، تولید محتوای کارآمد و جذاب است. یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که با هویت برند شما همسو باشد و با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. تصاویر، ویدیوها و استوریهای باکیفیت منتشر کنید تا محصولات یا خدمات شما را به روشی جذاب و معتبر به نمایش بگذارد.
استفاده از هشتگها و برچسبهای جغرافیایی میتواند قابلیت نمایش پستهای شما را افزایش دهد و فالوورهای جدیدی را به خدمات شما جذب کند. درباره هشتگهای مرتبط در صنعت خود تحقیق کنید و آنها را در پستهای خود بگنجانید تا قدرت دسترسی و جستوجوی خود را افزایش دهید.
به نظرات، پیامهای مستقیم و منشنشدنها بهسرعت پاسخ دهید تا با دنبالکنندگان خود ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کنید. برای تشویق تعامل و بازخورد مخاطبان خود، مسابقات جذاب، نظرسنجی و جلسات پرسشوپاسخ برگزار کنید.
مشارکت با اینفلوئنسرها میتواند به افزایش دسترسی و اعتبار برند شما کمک کند. اینفلوئنسرهای مرتبط به خدمات خود را شناسایی کنید و با استفاده از سناریوهای جذاب، خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنید.
از گزینههای تبلیغاتی اینستاگرام مانند تبلیغات عکس، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات داستانی برای رسیدن به جمعیت هدف خاص، تبلیغ محصولات یا خدمات خود و افزایش فروش استفاده کنید. برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی خود برای حداکثر نتایج، روشهای تبلیغاتی مختلف و گزینههای هدفگذاری را به کار ببرید.
اینستاگرام مارکتینگ فرصتهای طلایی را برای کسبوکارهایی که بهدنبال افزایش فروش و گسترش حضور آنلاین خود هستند، ارائه میکند؛ اما برای تبلیغات مؤثر به یک مشاور حرفهای نیاز خواهید داشت.
در پنل جریان به پیجهای مختلف دسترسی پیدا میکنید و بر اساس خدمات خود، میتوانید بهترین پیجها را به کار بگیرید.
پنل جریان گزارش کاملی از عملکرد کمپین شما در شبکه اجتماعی را در اختیارتان قرار میدهد. کلیه شاخصهای مهم کمپین به همراه گزارش تصویری اجرای کمپین در پنل قابلمشاهده و اشتراکگذاری است. در هر مرحله از اجرای کمپین تبلیغاتی، مشاوران جریان با شما در ارتباط خواهند بود و در اجرای بهتر کمپین به شما کمک خواهند کرد.
پس صفر تا صد تبلیغات خود را به جریان بسپارید تا با صرفهجویی در زمان و هزینه و با کمک متخصصان کاربلد بهترین نتایج تبلیغاتی را بگیرید.
پاسخ ها