پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

یک ماه عسل به یاد ماندنی در قبرس

ماه عسل به یادماندنی در قبرس

جزیره قبرس در دریای مدیترانه و در جنوب کشور ترکیه واقع شده است. این جزیره را می توان شرقی ترین کشور اروپایی دانست. با اینکه قبرس به ترکیه و خاورمیانه نزدیک است ولی قبرس بیشتر شبیه به جزایر یونان است تا کشورهای خاورمیانه. طبیعت فوق العاده، سواحل زیبا و آب و هوای آفتابی قبرس باعث شده که این جزیره به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری به حساب بیاید و گزینه خوبی برای سفر ماه عسل باشد.

قبرس از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده. از ایران تورهای گردشگری هم برای قبرس شمالی و هم برای قبرس جنوبی برگزار می شوند. جهت برنامه ریزی برای سفر ماه عسل به قبرس باید تفاوت های بخش شمالی و جنوبی قبرس را بدانید.

قبرس جنوبی یا قبرس اروپایی حدود 70% جزیره قبرس را شامل می شود و در جنوب این جزیره قرار دارد. زبان رسمی مردم قبرس جنوبی، یونانی است و دین رسمی این کشور هم مسیحی ارتدکس است. همچنین قبرس جنوبی عضو سازمان ملل و اتحادیه اروپا است و واحد پول آن هم یورو می باشد. در واقع کشوری که در دنیا به اسم جمهوری قبرس شناخته می شود همین قبرس جنوبی است که در مورد آن صحبت می کنیم. ایرانی ها برای سفر به قبرس جنوبی باید ویزای قبرس یا ویزای شنگن داشته باشند. اخذ ویزای قبرس جنوبی پیچیدگی های خاص خود را دارد. از جمله آژانس هایی که در این زمینه فعال است و در قالب تور قبرس جنوبی می تواند برای شما ویزای قبرس جنوبی را بگیرد آفتاب تراول می باشد.

 

فرودگاه قبرس جنوبی در شهر ساحلی لارناکا قرار دارد که با پایتخت این کشور یعنی نیکوزیا حدود 30 کیلومتر فاصله دارد. جالب است که نیکوزیا به دلیل فاصله از دریا زیاد مورد توجه گردشگران نیست و بیشتر افرادی که جهت انجام امور اداری یا وقت سفارت آمریکا به قبرس سفر می کنند به نیکوزیا می روند. شهر لارناکا از دو بخش تشکیل شده. بخش مرکزی لارناکا دارای یک ساحل عمومی بزرگ و شنی است که در اطراف آن هتل های زیادی وجود دارد. همچنین بخش دیگری بیرون شهر لارناکا و در امتداد ساحل ایجاد شده که به آن Larnaca Bay یا خلیج لارناکا می گویند. در این بخش بیشتر ریزورت های ساحلی لوکس واقع شده اند. لارناکا به دلیل نزدیکی به فرودگاه و همچنین موقعیتی که در مرکز جزیره دارد انتخاب اول گردشگران است.

شهر ساحلی آیاناپا در فاصله 50 کیلومتری لارناکا قرار گرفته است. آیاناپا به داشتن سواحل با شن سفید معروف است. یکی از بزرگترین پارک های آبی اروپا در آیاناپا قرار دارد. شهر آیاناپا به محیط شاد و مهمانی های شبانه و ساحلی آن معروف است و بیشتر مورد توجه گردشگران جوان قرار می گیرد. کلاب های شهر آیاناپا مانند Castle شهرت جهانی دارند.

شهر ساحلی لیماسول در فاصله حدود 70 کیلومتری غرب لارناکا قرار دارد. لیماسول پرجمعیت ترین و لوکس ترین شهر قبرس جنوبی است. بندر تجاری اصلی قبرس در لیماسول قرار دارد. مراکز خرید بزرگ ، مارینا ، پارک آبی ، سواحل زیبا و هتل های لوکس و گران از ویژگی های لیماسول هستند. این شهر بیشتر مورد توجه افرادی است که به لوکس بودن اهمیت می دهند.

غربی ترین شهر معروف قبرس پافوس می باشد که بیشتر مورد توجه گردشگران انگلیسی است. در شهر پافوس فاصله کوه از دریا خیلی کم است و این باعث شده که طبیعت پافوس منحصر به فرد باشد. بیشتر عروسی هایی که خارجی ها در قبرس برگزار می کنند در شهر پافوس است. مهمترین جاذبه گردشگری قبرس که به عنوان نماد این کشور هم شناخته می شود، با نام صخره آفرودیت بین پافوس و لیماسول قرار دارد. این محل در اساطیر یونان باستان زادگاه الهه عشق است. عشاق بسیاری از سراسر جهان به این محل مراجعه می کنند تا پایه های عشق خود را مستحکم تر کنند. پس اگر برای ماه عسل به قبرس سفر می کنید حتما سری به این محل بزنید.

لازم به ذکر است که هتل های قبرس جنوبی عمدتا خدمات خود را فقط با صبحانه ارائه می دهند. البته می توان با پرداخت هزینه بیشتر خدمات Full Board یعنی صبحانه ، ناهار ، شام و همچنین All Inclusive یعنی 3 وعده همراه با میان وعده و نوشیدنی نیز دریافت کرد. بعضی از هتل های قبرس خدمات ویژه ای جهت افرادی که برای ماه عسل به قبرس سفر می کنند ارائه می دهند که البته لازم است این مسئله پیش از سفر به اطلاع هتل برسد و خدمات مربوطه رزرو شوند. از جمله خدمات ماه عسل هتل های قبرس می توان به نوشیدنی رایگان ، طراحی مخصوص اتاق ، شام رایگان ، پکیج عکاسی و تفریحات آبی اشاره کرد. چنانچه قصد دارید برای ماه عسل به قبرس جنوبی یا قبرس اروپایی سفر کنید کافی است با شماره 88559925 تماس حاصل فرمایید.

 

قبرس شمالی یا قبرس ترک حدود 30% شمالی جزیره قبرس را شامل می شود. این بخش از جزیره قبرس در دهه 70 میلادی توسط ترکیه اشغال شده است. قبرس شمالی توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نمی شود. قبرس شمالی از نظر فرهنگ شبیه به کشور ترکیه می باشد و زبان رسمی آن هم ترکی است. اگر چه ایرانی ها برای سفر به قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزا ندارند ولی سفر باید حتما در قالب تور قبرس شمالی باشد و مدارک مسافر هنگام سفر باید کامل باشد، که از جمله این مدارک می توان به بلیط رفت و برگشت معتبر و قابل استعلام توسط پلیس، ووچر هتل کانفرم شده قابل استعلام توسط پلیس، بیمه مسافرتی و وجه نقد به اندازه کافی اشاره کرد. در غیر اینصورت پلیس قبرس شمالی اجازه ورود مسافر به خاک این کشور را نخواهد داد و مسافر از مرز قبرس شمالی دیپورت می شود.

فرودگاه قبرس شمالی ارجان نام دارد که در نزدیکی شهر گیرنه است. خلیج گیرنه یا Girne Bay مهمترین جاذبه گردشگری این شهر است. همچنین هتل های 5 ستاره لوکس زیادی در این شهر وجود دارد. شهر فاماگوستا در فاصله حدود 1 ساعتی از فرودگاه ارجان واقع شده. فاماگوستا به داشتن سواحل شنی زیبا معروف است و هتل های پنج ستاره خوبی هم در این شهر وجود دارد.

ماه عسل به یادماندنی در قبرس

نکته مهم در مورد هتل های قبرس شمالی این است که اکثر هتلها خدمات All Inclusive ارائه می دهند و مانند آنتالیا و دیگر شهرهای ساحلی ترکیه، هتل های قبرس شمالی طوری طراحی شده که شما در طول مدت اقامت خود نیازی به خارج شدن از هتل نداشته باشید. اما شاید مهمترین دلیل سفر گردشگران به قبرس شمالی را می توان آزادی های بیشتری که در قبرس شمالی نسبت به ترکیه وجود دارد دانست. اکثر هتل های 5 ستاره قبرس شمالی کازینو دارند و خیلی از افراد به همین دلیل به قبرس شمالی سفر می کنند.

هتل های قبرس شمالی هم خدمات ویژه ای برای مسافرانی که جهت ماه عسل به قبرس شمالی سفر می کنند ارائه می دهند. برای این کار کافی است با شماره 88559925 تماس بگیرید تا بهترین تور قبرس شمالی را مطابق با برنامه سفر اختصاصی شما برای شما برنامه ریزی کنیم.

پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋