پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

پشیمانی بعد از جراحی اسلیو معده توسط دکتر مهدی هاشم آقایی

یکی از بیشترین دغدغه های پیش روی بیماران متقاضی جراحی اسلیو این است که آیا پس از انجام جراحی و طی نمودن راه پر پیچ خم لاغری، امکان پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده از انجام آن وجود دارد و آیا روش بهتر و موثرتری وجود دارد که بعنوان جایگزین بهتری برای عمل اسلیو باشد و سوالاتی از این قبیل که در کنار هم منجر به ایجاد پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در این گونه افراد می شود همچنین افرادی که عمل را انجام داده اند به دلایل گوناگونی ممکن است که دچار پشیمانی از انجام آن شده باشند که در ادامه به علل آن و واقعیتهای این عمل از زبان دکتر مهدی هاشم آقائی می پردازیم پس لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عمل جراحی اسلیو معده یک روش موثر در درمان مشکلات چاقی بوده و همچنین به عنوان روشی برای درمان برخی از اختلالات گوارشی است که به صورت عمومی به مشکلات گوارشی مربوط به رفلاکس معده و اسیدیته معده مربوط می‌شود. اما همانطور که انتظار می‌رود، عمل جراحی همیشه بدون عوارض نیست و پس از عمل جراحی اسلیو معده، برخی از بیماران ممکن است با پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده مواجه شوند. عمل جراحی اسلیو معده یک روش جراحی است که برای درمان چاقی های مرضی و برخی از اختلالات گوارشی مانند رفلاکس معده و اسیدیته معده استفاده می‌شود. در این روش، بخشی اعظمی از حجم معده برداشته شده و باقی مانده معده که به شکل یک موز یا آستین پیراهن است باقی می ماند و میزان ورودی غذای مصرفی به معده را به میزان بسیار بالائی کاهش میدهد. این روش در برخی از بیماران با موفقیت زیادی انجام می‌شود. با این حال پس از عمل جراحی اسلیو معده، برخی از بیماران ممکن است با پشیمانی و عوارضی مواجه شوند.

دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

  • هنگامی که بیماران از عمل جراحی اسلیو معده پشیمان شده‌اند، این ممکن است به دلیل عدم تطابق میان انتظارات آن‌ها از عمل جراحی و نتیجه آن باشد، که به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد عمل جراحی یا به دلیل نتایج نا مطلوب آن باشد.
  • یکی از شایع‌ترین مشکلات پس از عمل جراحی اسلیو معده، درد و ناراحتی در منطقه شکم و قفسه سینه است. این درد ممکن است به دلیل تحریک عصب‌ های حسی در زمان عمل جراحی یا به دلیل جراحی انجام شده در منطقه شکم و پوست باشد. این درد معمولاً با مصرف داروها برطرف می شود.
  • همچنین بیماران پس از عمل جراحی اسلیو معده ممکن است با مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، افزایش گاز و تهوع روبرو شوند. این مشکلات معمولاً به دلیل تغییرات در رژیم غذایی و مصرف داروهای ضد اسیدی که پزشک تجویز می‌کند رخ می‌دهد. با این حال این مشکلات معمولاً پس از چند هفته بهبود می‌یابند.
  • در بعضی از موارد بیماران پس از عمل جراحی اسلیو معده با مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی و پس‌نگرانی مواجه می‌شوند. این مشکلات روانی معمولاً به دلیل تغییرات در نحوه مصرف غذا، محدودیت‌های فیزیکی و تغییرات در شیوه زندگی پس از عمل جراحی رخ می‌دهد. در این موارد، مشاوره روان‌شناسی و درمان دارویی می‌تواند به بیماران کمک کند.
  • بعضی از بیماران پس از عمل جراحی اسلیو معده با مشکلات جسمی دیگری مانند تنگی نفس، سرگیجه و حتی کم‌خونی مواجه می‌شوند. این مشکلات ممکن است به دلیل عوارض جانبی داروهای مصرفی در طول عمل جراحی و یا به دلیل تغییرات در ضربان قلب و فشار خون باشد. در این موارد لازم است که بیمار با پزشک خود تماس بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد.

بهترین جراح اسلیو معده در تهران

دکتر مهدی هاشم آقائی به عنوان یکی از بهترین جراحان اسلیو معده در تهران در این حوزه عقیده دارند که در صورتی که عمل جراحی بوسیله یک جراح خبره و کاربلد انجام گیرد و همچنین از سوی بیمار نیز رعایت دستورالعمل ها و حفظ رژیم غذایی و ورزش انجام پذیرد، عمل اسلیو از بهترین و کم عارضه ترین عمل های جراحی لاغری و تناسب اندام می باشد. شما میتوانید جهت انجام مشاوره رایگان با ایشان تماس حاصل نموده و در صورت تمایل یک عمل بسیار موفق و شگفت انگیز را تجربه نمائید.

نتیجه گیری

عمل جراحی اسلیو معده یکی از جراحی های حوزه لاغری است که ضمن ایجاد تناسب اندام از طریق کاهش حجم غذای مصرفی، در درمان مشکلات اسیدی و رفلاکس معده نیز موثر است. با این حال بیماران پس از این عمل جراحی ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوند که باید با توجه به نوع و شدت آن‌ها مورد بررسی و درمان قرار گیرند. به همین دلیل لازم است که بیماران قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل جراحی، با پزشک خود در مورد تمام جنبه‌های مختلف این عمل مشورت کنند. امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده باشید.

 

پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋