pars poshtiban

pars poshtiban

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟

 

درزگیرهای درب یخچال که واشر نیز نامیده می شوند، با اطمینان از عدم خروج هوای خنک و ورود هوای گرم به یخچال، به حفظ دمای صحیح یخچال کمک می کنند. یخچال باید سخت‌تر کار کند تا اشیاء داخل یخچال خنک شوند، که این امر قبض برق شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر درزگیر یخچال شما آسیب دیده است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید.

 

اگر مهر و موم درب یخچال شما کمی آسیب دیده است، چند مرحله برای تعمیر آن وجود دارد که در این راهنما به آنها اشاره خواهیم کرد. با این حال، اگر درزگیر درب آنقدر آسیب دیده باشد که قابل تعمیر نیست، نیاز به تعویض دارد که در اینجا به آن خواهیم پرداخت. برای تعمیر یخچال در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات یخچال ال جی

 

نحوه تعمیر درزگیر درب یخچال

درزگیر درب را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن آب بند درب یک راه عالی برای اطمینان از دوام و بدون مشکل است. اگر متوجه شده اید که آب بندی درب مانند گذشته خوب آب بندی نمی شود، تمیز کردن درزگیر ممکن است مشکل را حل کند.

 

هنگام تمیز کردن درزگیر، به یک محلول تمیز کننده نیاز دارید، مانند مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک لیتر آب گرم، یک پارچه میکروفیبر و در صورت امکان، یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن لکه های سرسخت و قرار گرفتن در داخل شیار.

 

پس از اتمام تمیز کردن درب، حتماً درزگیر را خشک کنید. ژله نفتی یا گریس سیلیکون را می توان پس از اتمام کار روی درزگیر اعمال کرد تا از ایجاد ترک جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا

 

مهر و موم درب را تنظیم کنید

اگر درزگیر در جای خود نیست و نیاز به تنظیم دارد، استفاده از وازلین یا گریس سیلیکون به انعطاف پذیری بیشتر درزگیر و افزایش چسبندگی آن کمک می کند. هنگام استفاده از روان کننده به مهر و موم درب، یک لایه نازک را با یک سواب پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید. سپس تنظیم مهر و موم درب آسان تر است.

 

درزگیر درب را تعمیر کنید

بسته به شدت آسیب به درزگیر درب، ممکن است بتوانید از کاغذ موم شده و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر نواحی آسیب دیده استفاده کنید.

 

قبل از شروع، باید مهر و موم درب را تمیز کنید و تمام چربی ها، کثیفی ها و کپک ها را از بین ببرید. در مرحله بعد، باید یک لایه یکنواخت از درزگیر سیلیکونی را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.


 

مرحله بعدی این است که روی سیلیکون را با یک نوار کاغذ مومی بپوشانید. کاغذ موم شده باید در هر دو انتها با بخش سالم مهر و موم همپوشانی داشته باشد. سپس باید لبه های کاغذ موم شده را برش داد تا بتوان کاغذ را طوری تا کرد تا با شکل اصلی مهر و موم مطابقت داشته باشد.

 

سپس درب یخچال را ببندید و کاغذ را بین مهر و موم و بدنه یخچال قرار دهید. درزگیر حداقل به 8 ساعت زمان نیاز دارد تا ببندد. وقتی 8 ساعت تمام شد، می توانید در یخچال را باز کرده و کاغذ واکس شده را بردارید. اکنون قطعات آسیب دیده باید با بخش جدیدی از مهر و موم جایگزین شوند. ممکن است برای حذف درزگیر اضافی به یک چاقوی تیز نیاز باشد.

 

نحوه تعویض درزگیر درب یخچال

تعویض درزگیر یخچال معمولاً یک فرآیند نسبتاً آسان است، اما بستگی به نوع درزگیر درب یخچال شما دارد. معمولاً سه نوع آب بند درب وجود دارد: آب بند فشاری، مهر و موم فشاری و مهر و موم پیچی. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد درب یخچال را جدا کنید تا به درستی درزگیر درب جدید قرار گیرد.

 

برای تعویض درزگیر یخچال مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: یک مهر و موم جدید درب بخرید که با مدل و مدل یخچال شما مطابقت داشته باشد.

مرحله 2: بسته بندی درزگیر جدید را 24 ساعت قبل از اینکه قصد نصب آن را دارید باز کنید. مهر و موم درب معمولاً به اندازه بسته بندی که در آن قرار می گیرد تا شده است، بنابراین باید باز شود و یک شبه بماند تا به حالت اولیه خود بازگردد.

 

مرحله 3: مهر و موم درب را به مدت 20 دقیقه قبل از نصب در آب گرم قرار دهید تا خم ها صاف شود و انعطاف پذیرتر شود.

 

مرحله 4: مهر و موم درب قدیمی را بردارید. بسته به نوع مهر و موم درب، یا می توانید به سادگی آن را بکشید، یا ممکن است لازم باشد پیچ ​​هایی را که مهر و موم در را بین آستر درب داخلی و پانل درب بیرونی نگه می دارند، باز کنید (نه جدا کنید).

 

مرحله 5: قسمتی را که درزگیر جدید درب می رود تمیز و خشک کنید.

 

مرحله 6: یک لایه نازک گریس سیلیکونی یا ژله نفتی را به سمت درزگیر که به یخچال می چسبد بمالید.

 

مرحله 7: درزگیر جدید درب را قرار داده و نصب کنید. معمولاً بهتر است از گوشه های بالایی شروع کنید و سپس به دور درب بروید.

 

مرحله 8: پس از نصب درزگیر، بررسی کنید که به طور یکنواخت در اطراف درب قرار گرفته و به یخچال وصل شده باشد. اگر درزگیر نیاز به تنظیم داشته باشد، می توان از حرارت کم سشوار یا روان کننده برای انعطاف پذیری بیشتر درزگیر استفاده کرد.

 

اگر نتوانید مهر و موم را کاملاً جا بیندازید، با گذشت زمان، کشش مغناطیسی ایجاد شده توسط نوار مغناطیسی درزگیر به رفع مشکل کمک می کند.

 

نتیجه گیری

اگر مهر و موم درب شما نیاز به تنظیم دارد، می توان از یک روان کننده مانند ژله نفتی یا حرارت کم سشوار برای رفع مشکل استفاده کرد. در صورت پارگی درزبند می توان از کاغذ مومی و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر آن استفاده کرد. اگر کاسه نمد درب خیلی آسیب دیده باشد، با انجام مراحل بالا می توان یک درزگیر جدید خریداری و نسبتاً آسان نصب کرد.

 

pars poshtiban
pars poshtiban

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋