اغلب تصور بر این است که مد و طراحی لباس اساسا یک مفهوم وارداتی است و هنگامی که سبک خاصی در پوشش ترند میشود و توجه بسیاری را به خود جلب مینماید در واقع الگویی غربی و وارداتی مورد توجه قرار گرفته. برخی دیگر نیز پا را از این حد فراتر گذاشته و آن را نوعی تهاجم تلقی میکنند.
اما واقعیت این است که خلاقیت و نوآوری ربطی به ناحیه ی جغرافیایی ندارد و همه میتوانند آن را در حوزه های گوناگون به کار گیرند. اگر امروزه در هر دوره طراحی لباس مدل های غربی و الگوهای تکراری مورد توجه هستند به معنای کم کاری افرادی است که در این حیطه ها به فعالیت میپردازند.
پیشرفت بیشتر صنایع گوناگون در غرب که بسیاری از آن ها به مد، تولید پوشاک و موارد اینچنینی مربوط میشوند چشم همه را به برندهای مشهور این کشورها دوخته است و همین امر فرصت خلاقیت و فراتر رفتن از این الگوها را از افراد سلب نموده است.
یک طراح نباید لزوما دنباله رو دیگران باشد. طراحان مطرح هرچند هم موفق باشند موفقیت خود را مدیون خلاقیت و استعداد خود هستند نه تبعیت صرف و تقلید از دیگران.
پاسخ ها