parnyia ha

parnyia ha

امنیت پیامرسان ها

با گسترده شدن کاربرد اینترنت و شبکه های مجازی مختلف میان عموم مردم نگرانی هک شدن حساب های کاربری و دستری افراد دیگر به اطلاعات به سراغ بسیاری از کاربران آمده است. در حدی که در ارگان ها و نهادهای دولتی نیز بسیاری از افراد از عضویت در شبکه های مجازی منع میشوند.

اما آیا این خطر جدی است؟

پیامرسان های متعدد از نظر میزان امنیت مانند هم نیستند. مثلا اینستاگرام و واتساپ هر دو به یک شرکت تعلق دارند اما استراتژی امنیتی آن ها مانند هم نیست. اینستاگرام از این نظر بسیار ضعیف است اما واتساپ از امنیت بسیار بالایی برخوردار است به نحوی که هک کردن ان غیرممکن است. همچنین تلگرام نیز از نظر حفاظت از حریم خصوصی کاربران بسیار قدرتمند است و با قابلیت سکرت چت، این امر را به اوج رسانده است.

به علاوه برخی پیامرسان ها همچون تلگرام و اینستاگرام با گزینه تآیید دومرحله ای و نمایش نشست های فعال امنیت کاربران را ارتقا میدهند.

به طور کلی شناخت دقیق نسبت به این امور و تصمیم گیری در مورد آن نیازمند آموزش شبکه کامپیوتری از مبتدی تا پیشرفته است اما همین اطلاعات کلی برای کاربران عادی و کاربردهای معمول روزانه کفایت میکند و نگرانی بیش از حد در این مورد غیرمنطقی خواهد بود.

parnyia ha
parnyia ha

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋