parnyia ha

parnyia ha

آشنایی با یاقوت

یاقوت یکی دیگر از سنگ های قیمتی و گرانبهایی است که در ساخت انواع زیورآلات مورد استفاده قرار میگیرد. یاقوت با رنگسرخ و درخشش استثنایی خود بسیار جلب توجه مینماید و در کنار انواع فلزات قیمتی نظیر طلا و نقره ترکیبی زیبا و چشمگیر ایجاد مینماید.

یاقوت خود به انواع گوناگونی تقسیم میشود و علاوه بر رنگ سرخ در رنگ هایی دیگر نیز یافت میگردد که طراحان ماهر در دوره طراحی طلا و جواهر با انواع آن ها و کاربردشان آشنا میشوند. اما به طور کلی یاقوت یکی از گران ترین و زیباترین سنگ های قیمتی مورد استفاده در ساخت طلا و جواهر است و شناخت انواع آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

یاقوت پس از الماس سخت ترین کانی یافت شده است. به همین علت تراش دادن ان دشوار و نیازمند برسی دقیق میباشد. اغلب یاقوت را به شکل بیضوی و یا مثلثی شکل تراش میدهند و بیشتر در ساخت انگشتر از آن استفاده میکنند.

محبوب ترین شکل استفاده از یاقوت، کاربرد آن در کنار نقره است. به علاوه ی طلای سفید نیز به یاقوت جلوه ی فراوانی میبخشد. استفاده از یاقوت های ریز بسیار معمول تر از یاقوت های درشت است اما برای ساخت انگشترهای مردانه از الگوهای دیگر تبعیت میشود.

parnyia ha
parnyia ha

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋