سالهای متمادی تصور بر این بود که خانم ها مشتریان اصلی خیاطی و طراحی لباس هستند. اغلب افراد زنان را مصرفگرایان بالفطره و علاقه مندان شدید زیبایی و آراستگی ظاهر میدانستند و در هر دوره طراحی لباس نیز آموزش هایی که در خصوص لباس زنانه ارائه میشد بسیار بیشتر از لباس مردانه بود.
اما همگی میدانیم که میل به زیبایی و ظاهر خوب محدود به جنسیت نیست و در میان تمام انسان ها مشترک است. شاید به علت تفاوت در الگوهای زیبایی میان زن و مرد است که سبب تنوع و خلاقیت بیشتر در طراحی و دوخت لباس های زنانه شده است. چراکه از زنان انتظار میرود لباس هایی متنوع و متفاوت از یکدیگر به تن کنند اما مردان با الگوهای ساده، یکدست و همیشگی نیز جذاب و آراسته به نظر میرسند.
از سوی دیگر توجه اغلب طراحان و فعالان مد نعطوف به زنان است و به همین خاطر لباس های مردانه کمتر با نوآوری روبه رو میشوند.
در سالهای اخیر با محبوبیت استایل های جدید و متنوع شکل های تازه تری از لباس مردانه نیز محبوبیت یافتند که شاید پیشتر چندان خوشایند نبودند اما به مرور زمان این زمینه ساز تغییراتی بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها