درست است که طراحی لباس شغلی جذاب و پردرآمد به حساب می آید و بسیاری از افراد از دوران جوانی به آن علاقه مند شده و در جستجوی آموزش فوت و فن آن میروند. اما بسیار واضح است که در حرفه و شاخه ی هنری، افراد علاوه بر برخورداری از مهارت و خلاقیت عملی باید شناختی منایب نسبت به بازار و راه های نفوذ در آن داشته باشند تا بتواند موقعیت اقتصادی خود را تثبیت نموده و با رقبایشان رویارو گردند.
طراحان لباس برای فعالیت مالی سه راه کلی پیش رو دارند. اولین راه همکاری با برندها و شرکت های فعال در زمینه ی تولید پوشاک است که در صورت برخورداری از مهارت کافی فرصتی مناسب برای پیشرفت و موفقیت پیش روی افراد قرار میدهد اما طبیعتا آزادی عمل افراد را نیز تا حدی سلب مینماید.
دومین راه این است که طراحان خود برای تولید و دوخت طرح هایشان اقدام کنند و آثارشان را به فروش برسانند. این کار با چالش ها و سختی های خاص خود همراه خواهد بود اما در صورت داشتن پشتکار به موفقیت ارزشمندی ختم میشود.
و اما سومین راه فعالیت سفارشی برای مشتریان خاصی است که قصد دارند لباس هایشان به طور جداگانه طراحی و دوخته شود تا سلیقه ی خود را بهتر اعمال نمایند.این روش نیز میتواند پردرآمد باشد اما ثبات این موفقیت چندان زیاد نیست.
پاسخ ها