دخترک کبریت فروش

دخترک کبریت فروش

کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

ورود به عصر هوشمند؛ تعداد کاربران هفتگی «چت جی پی تی» به 200 میلیون نفر رسید

ورود به عصر هوشمند؛ تعداد کاربران هفتگی «ChatGPT» به ۲۰۰‌ میلیون رسید



 عصر هوشمند ,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

 

 به  گزارش روزنامه صنعت ؛  رشد سریع هوش مصنوعی در دهه اخیر نشان‌دهنده تحولاتی است که می‌تواند به طور اساسی نحوه تعامل انسان با تکنولوژی را تغییر دهد. یکی از شاخص‌های مهم این تغییر، افزایش تعداد کاربران سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانندChatGPT است. اخیرا تعداد کاربران هفتگیChatGPT به 200‌میلیون نفر رسیده است. این دستاورد نه تنها نشانه‌ای از پذیرش گسترده هوش مصنوعی در میان عموم مردم است، بلکه به بررسی آینده این تکنولوژی نیز دامن می‌زند.

 

ChatGPT به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پردازش زبان طبیعی توسط OpenAI توسعه یافته است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با ماشین‌ها به صورت محاوره‌ای ارتباط برقرار کنند. با گذشت زمان، ChatGPT به دلیل توانایی‌های بالا در تولید متن روان و پاسخگویی به سوالات پیچیده، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. بر همین اساس رسیدن به 200‌میلیون کاربر هفتگی نشان‌دهنده سه عامل کلیدی است.

 

اولین عامل پذیرش گسترده تکنولوژی در میان عموم مردم است. این عدد بیانگر این است که نه‌تنها متخصصان، بلکه کاربران عمومی نیز به این ابزار اعتماد کرده و از آن استفاده می‌کنند. دومین عامل نیز کاربردهای متنوع و گسترده است. از محتوای تولیدی تا پشتیبانی مشتریان و حتی آموزش، ChatGPT در حوزه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود. با هر به‌روزرسانی جدید، ChatGPT هوشمندتر و کارآمدتر می‌شود که همین امر به جذب کاربران جدید کمک می‌کند.

از سوی دیگر منابع وال‌استریت ‌‌ژورنال اعلام کرده‌اند که اپل، مایکروسافت و انویدیا در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری روی سازنده ChatGPT، یعنی استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI هستند. هرچند وال‌استریت ‌‌ژورنال به میزان سرمایه‌گذاری اپل رویOpenAI هیچ اشاره‌ای نکرده است یا جزئیات بیشتری در مورد مذاکرات آنها وجود ندارد، اما می‌گوید که با وجود این دور جدید از سرمایه‌گذاری، ارزش OpenAI به بیش از 100‌میلیارد دلار خواهد رسید.

 

علاوه‌ بر‌ اپل، مایکروسافت که تاکنون یکی از سرمایه‌گذاران اصلی OpenAI بوده است نیز ظاهرا می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های خود روی این استارتاپ را افزایش دهد. بلومبرگ در گزارش دیگری گفته که انویدیا نیز در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری روی غول سازنده ChatGPT است. با وجود این همکاری، سیری می‌تواند در پاسخ به سوالات کاربران و سایر درخواست‌های آنها مستقیما پاسخ‌هایChatGPT را نشان دهد. علاوه ‌بر این، ChatGPT به ویژگی ابزار نوشتن سراسر سیستم اپل اضافه خواهد شد و به کاربران اجازه می‌دهد تا متن و تصویر تولید کنند. اپل می‌گوید کهChatGPT در پلتفرم‌های آن از جدیدترین مدل «OpenAI GPT-4o» پشتیبانی خواهد کرد. کاربران آیفون، آیپد و مک می‌توانند بدون ایجاد حساب کاربری به صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنند و مشترکان ChatGPT Plus نیز می‌توانند در این دستگاه‌ها از حساب‌های خود با دسترسی به ویژگی‌های پولی آن استفاده کنند. اپل همچنین گفته کهOpenAI درخواست‌هایChatGPT را که از دستگاه‌هایش ارسال می‌شود ذخیره نمی‌کند و آدرس IP کاربران مخفی می‌شود. ویژگی‌های Apple Intelligence از ماه گذشته به ‌صورت آزمایشی در نسخه بتای

 

iOS 18.1 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است، اما ChatGPT هنوز در دسترس نیست.

بر همین اساس هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از صنایع و حوزه‌ها از جمله پزشکی، مالی، آموزش و خرده‌فروشی به کار گرفته می‌شود. با توجه به رشد سریع تعداد کاربران سیستم‌هایی مانند ChatGPT، می‌توان انتظار داشت هوش مصنوعی در آینده نقش‌های بیشتری را در جامعه ایفا کند. با افزایش نقش هوش مصنوعی در زندگی روزمره، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی نیز به وجود می‌آید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در زمینه هوش مصنوعی، مسائل اخلاقی است. از جمله این مسائل می‌توان به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، سوءاستفاده از اطلاعات و تصمیم‌گیری‌های غیرانسانی توسط ماشین‌ها اشاره کرد. هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین بسیاری از شغل‌های سنتی شود اما در عین حال، فرصت‌های جدیدی نیز برای مشاغل مرتبط با AI و تکنولوژی‌های پیشرفته ایجاد می‌شود. آموزش مهارت‌های جدید و بازآموزی نیروی کار برای مقابله با این تغییرات ضروری است. افزایش وابستگی به هوش مصنوعی، خطرات امنیتی جدیدی نیز به همراه دارد. حملات سایبری، تقلب در سیستم‌ها و مسائل مرتبط با امنیت ملی از جمله چالش‌های پیش‌روی جوامع در عصر AI هستند.

 

قانونگذاران کالیفرنیا به تصویب لایحه بحث‌برانگیز ایمنی هوش مصنوعی رای مثبت داده‌اند که شرکت‌های سیلیکون‌ولی نظرات متفاوتی نسبت به آن دارند. براساس گزارش اینسایدر، این لایحه کهSB 1047 نام دارد، هفت ماه پیش توسط سناتور «اسکات وینر» مطرح شد و روز چهارشنبه در مجلس ایالتی به مرحله تصویب رسید. اکنون همه منتظر تصمیم «گوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا درباره این لایحه هستند که تا 30سپتامبر (9مهر) باید نظر نهایی خود درباره تایید یا وتو آن را اعلام کند. هدف این لایحه، توسعه اقدامات امنیتی در شرکت‌هایی است که حداقل 100‌میلیون دلار برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی هزینه می‌کنند تا از فناوری آنها برای آسیب‌ رساندن به جامعه یا انجام حملات سایبری استفاده نشود. به موجب این لایحه شرکت‌های فعال در کالیفرنیا باید هرگونه حوادث امنیتی را به دولت گزارش کرده، از افشاگران محافظت کنند و به اشخاص شخص ثالث اجازه بدهند تا مدل‌های خود را آزمایش کنند، همچنین در صورت لزوم، قانونگذاران می‌توانند شرکت‌ها را مجبور به تعطیلی کامل کنند. این لایحه با واکنش‌های متفاوتی از سوی شرکت‌ها و افراد تاثیرگذار سیلیکون‌ولی روبه‌رو شده است.

 

«جیسون کوون»، مدیر ارشد استراتژی OpenAI از جمله این افراد است که در نامه‌ای هشدار داده بود این لایحه می‌تواند سرعت پیشرفت هوش مصنوعی را آهسته‌تر کند و باعث شود شرکت‌ها این ایالت را ترک کنند. «داریو آمودی» مدیر عامل آنتروپیک هفته گذشته در نامه‌ای گفت که مزایای این لایحه احتمالا بیشتر از هزینه‌های آن است. البته او در ادامه نامه خود توضیح داد که «هنوز برخی از جنبه‌های این لایحه نگران‌کننده یا مبهم» هستند. در نهایت افزایش کاربران ChatGPT به 200میلیون نفر تنها یک گام در مسیر طولانی پیشرفت هوش مصنوعی است. با توجه به کاربردهای گسترده و توانایی‌های بی‌پایان این تکنولوژی، می‌توان انتظار داشت هوش مصنوعی در آینده نقش‌های بیشتری در زندگی انسان ایفا کند اما در عین حال، باید به چالش‌های پیش‌رو نیز توجه داشت و راه‌حل‌هایی برای مدیریت آنها اندیشید. آینده هوش مصنوعی نه‌تنها در دستان تکنولوژی‌دانان بلکه در دستان همه ما است که باید به طور هوشمندانه و اخلاقی با آن برخورد کنیم.

 

 

 

دخترک کبریت فروش
دخترک کبریت فروش کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋