دخترک کبریت فروش

دخترک کبریت فروش

کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

بیوگرافی مهند علی برنده جایزه بهترین گلزن

بیوگرافی مهند علی، برنده جایزه بهترین گلزن



زندگی نامه مهند علی

بیوگرافی مهند علی، برنده جایزه بهترین گلزن

 

در این مقاله از ، با بیوگرافی مهند علی آشنا می شوید. مهند علی کاظم الشمری (زاده 20 ژوئن 2000 میلادی در بغداد ) بازیکن فوتبال عراقی در پست حمله ، بازیکن باشگاه تراکتورسازی قطر و بازیکن باشگاه الشرطه است.

چکیده ای از بیوگرافی مهند علی :

نام کامل : مهند علی کاظم الشمری

تاریخ تولد : 20 ژوئن 2000

محل تولد : بغداد ، عراق

قد : 1.83 متر

حرفه : فوتبالیست

پست : مهاجم

 

بیوگرافی مهند علی :

مهند علی کاظم الشمری در روز 20 ژوئن سال 2000 در عراق متولد شد، كه در عراق با نام میمی شناخته می شود، فوتبالیست حرفه ای عراقی است كه در پست مهاجم برای تیم ملی عراق بازی می كند. او به خاطر موقعیت یابی، شوت زدن، ضربه زدن به سر، کنترل نزدیک توپ و دریبل زدن شهرت دارد.

 

محمد پیش از پیوستن به تیم نیروی هوایی فوتبال خود را در مدرسه عمو بابا آغاز کرد و در دو دوره مسابقات قهرمانی محلی به عنوان بهترین گلزن تیم ملی انتخاب شد و در سال 2013 بهترین گلزن آسیایی شد. قهرمانی بازی ها در چین، و در سال 2014 پس از میلاد در اولین تورنمنت که توسط کنفدراسیون آسیا برای تیم های زیر 14 سال برگزار شد، با 6 گل، برترین گلزن شد و در سال 2015 مسابقات قهرمانی نوجوانان غرب آسیا جایزه بهترین گلزن را از آن خود کرد. 

 

حرفه باشگاهی مهند علی :

حرفه جوانان :

علی از کودکی به فوتبال علاقه مند شد و در یک تیم محلی در منطقه الجدیده بغداد به نام تیمسه الامین بازی کرد. او پس از تحت تأثیر قرار دادن مربیان از مهاجم در سن شش سالگی بدون آزمایش در مدرسه فوتبال عمو بابا ثبت نام کرد. سپس به تیم جوانان نیروی هوایی پیوست، و نماینده آنها در مسابقات قهرمانی جوانان الزورا بود. او در دو تورنمنت محلی عنوان بهترین گلزن را کسب کرد و به دلیل عملکرد فوق العاده اش، از سوی اتحادیه فوتبال عراق برای بازی در تیم ملی زیر 14 سال سعد هاشم فراخوانده شد. درخشش علی و عملکردی فوق‌العاده اش، توجه مدیران باشگاه شورتا را به خود جلب کرد.

 

الشرطه :

سال های اول :

در 24 سپتامبر 2013، علی قراردادی 5 ساله با الشرطه امضا کرد و پیراهن شماره 26 را بر تن کرد. او با 13 سال و 279 روز اولین بازی خود برای الشرطه با مربی برزیلی لوریوال سانتوس در لیگ برتر عراق 2013–2014 ، تبدیل به جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر عراق شد. تعویض شد. 

 

در دربی بغداد، در 26 مارس 2014، علی در دقیقه 85 تعویض شد. الشرطه با کسب 43 امتیاز از 21 بازی، صدرنشین جدول شد؛ اما به دلیل شرایط جنگی در کشور، لیگ پیش از موعد پایان یافت.

 

در فصل 15-2014، مهند در تورنمنت نیروهای مسلح شرکت کرد و در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی، گل پیروزی را به ثمر رساند. با این حال، الشرطه در این رقابت به نیروی هوایی باخت.

 

در فصل 2015-2016، علی پیراهن شماره 8 را بر تن کرد و اولین گل خود را برای الشرطه در 20 سپتامبر 2015، مقابل السیناء، به ثمر رساند. او در لیگ به طور منظم بازی کرد و در مرحله گروهی و الیت استیج به میدان رفت. در مرحله الیت استیج، باشگاه در رده هفتم قرار گرفت و مهند در سه بازی از شش بازی خود به عنوان بازیکن تعویضی استفاده شد.

 

فصل 2016-2017، علی به صورت قرضی به باشگاه الکهربا بغداد پیوست. او با زدن 12 گل در 31 بازی، از جمله 4 گل در یک بازی مقابل الکرخ، به عنوان بهترین گلزن باشگاه شد. با این حال، الکهربا در رده سیزدهم لیگ قرار گرفت.

 

در آگوست 2017، علی به صورت قرضی به النفت پیوست، اما این قرارداد مدت زیادی طول نکشید و او به الشرطه بازگشت.

 

درباره مهند علی

آشنایی با زندگی مهند علی

 

فصل 18–2017 :

علی به الشرطه بازگشت و در اکتبر 2017 با پیراهن شماره 18 قرارداد خود را به مدت سه سال تمدید کرد. او دو گل اول خود را در فصل مقابل نفت الجنوب در پیروزی 2–1 در ژانویه 2018 به ثمر رساند . او اولین گل خود را در دربی بغداد در برابر الزورا در 20 ژانویه به ثمر رساند و در دربی دیگر بغداد مقابل الطلبه در 30 ژانویه گلزنی کرد. او فصل خود را با این تیم با 16 گل و 8 پاس گل در 32 بازی در لیگ به پایان رساند و تیمش در رده چهارم قرار گرفت.

 

فصل 19–2018 :

علی فصل خود را با تیمش با مربی جدیدی به نام نبویشا یووویچ آغاز کرد تا از سرعت او استفاده کند و همچنین وظایف دفاعی و خلاقانه فزاینده‌ای را بر عهده گرفت. مهند اولین گل خود را در پیروزی 3-1 خارج از خانه مقابل نفت الجنوب در 21 اکتبر به ثمر رساند و یک پاس گل داد. او دومین و سومین گل خود را در برد 3-0 مقابل السنات الکهربایا به ثمر رساند. در 7 نوامبر، مهند چهارمین گل خود را در برابر باشگاه سابق الکهربا به ثمر رساند. پنجمین و ششمین گل او با تیمش در 24 نوامبر با یک تلاش انفرادی چشمگیر به ثمر رسید، و او یک گل فوق العاده دیگر را در 4 مارس 2019 به نفت زد. مهند 20 گل و 10 پاس گل در 31 بازی داشت که با این باشگاه قهرمان لیگ شد.

 

درخشش چشمگیر علی در باشگاه، نگاه بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی و آسیایی را به او جلب کرد. پس از عملکرد درخشانش در جام ملت‌های آسیا 2019، پیشنهادهای رسمی از باشگاه‌هایی چون یوونتوس و کالیاری (ایتالیا)، اسلاویا پراگ (چک)، میدتیلاند (دانمارک)، گنک (بلژیک)، گالاتاسرای (ترکیه)، آئک آتن (یونان)، العین (امارات) و الدحیل (قطر) به او رسید. با این حال، باشگاه الشرطه در ژانویه 2019 تمام این پیشنهادها را رد کرد و علی تا پایان فصل در این تیم ماندگار شد.

 

با پایان نقل و انتقالات زمستانی، علاقه باشگاه‌ها به علی همچنان ادامه داشت. عبدالوهاب الطایی، نایب رئیس الشرطه، از پیشنهاداتی از سوی منچسترسیتی (انگلیس)، فنرباغچه، هاتای اسپور، ینی مالاتیا اسپور و باشاکشهیر (ترکیه)، اخمت گروزنی (روسیه)، الوکره (قطر) و یک باشگاه ژاپنی خبر داد. پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، سرانجام علی در ماه ژوئیه به تیم قطری الدحیل پیوست و با این تیم قرارداد امضا کرد.

 

عکس های مهند علی

درباره زندگی مهند علی

 

الدحیل :

در 15 ژوئیه 2019، مهند با قراردادی 5 ساله و به مبلغ 1.2 میلیون دلار به تیم قطری الدحیل پیوست. اولین بازی او برای الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل تیم السد بود که در 6 آگوست انجام شد. مهند در نیمه دوم این بازی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. اولین گل او برای الدحیل در تاریخ 3 اکتبر و در پیروزی خانگی 2-1 مقابل السایلیا به ثمر رسید. او در دقیقه 71 به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و در دقیقه 89 با یک حرکت انفرادی زیبا و دریبل زدن از چند مدافع حریف، گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند.

 

Portimonense (قرضی) :

روی فاریا مربی پرتغالی می گوید : ما با مهناد قرارداد بستیم چون توانایی‌های بزرگ او را می‌دانیم و او را با تیم ملی‌اش دیدیم و امروز این را ثابت کرد و از دوحه و خارج از دوحه تحت فشار مداوم بود اما توانایی‌های بالایی داشت و همه هدف ویژه او را امروز دیدند.

 

در 30 ژانویه 2020، مهند برای گذراندن نیم فصل دوم فصل 2019-2020 به صورت قرضی به تیم پورتیموننزه پریمیرا لیگا پرتغال فرستاده شد. نوزده روز بعد، او رسماً به جمع این تیم اضافه شد. اولین بازی مهند برای پورتیموننره پنج روز بعد انجام شد؛ او در دقیقه‌های پایانی بازی و به عنوان جانشین برونو تاباتا وارد زمین شد، اما تیمش در این بازی خارج از خانه با نتیجه 1-0 مقابل پورتو شکست خورد.

 

السیلیه (قرضی) :

در 29 آگوست 2020، مهند به صورت قرضی به تیم السیلیه قطر پیوست. در اولین بازی‌اش برای این تیم در تاریخ 3 سپتامبر، او توانست در تساوی 1-1 مقابل الریان گلزنی کند. مهند نقش مهمی در کسب جام ستارگان قطر توسط السیلیه داشت و در فینال این رقابت‌ها نیز گلزنی کرد. این اولین جام مهم تاریخ باشگاه السیلیه بود. او همچنین در سه بازی ابتدایی جام QFA برای السیلیه به میدان رفت، اما متأسفانه به دلیل مصدومیت از ناحیه سر، نتوانست در نیمه‌نهایی و فینال این رقابت‌ها حضور داشته باشد. مهند در مجموع در تمامی مسابقات، 27 بازی انجام داد و با زدن 12 گل و دادن 3 پاس گل، عملکرد درخشانی از خود نشان داد.

 

آریس تسالونیکی (قرضی) :

در 31 آگوست 2021، علی به صورت قرضی و با بند خرید قطعی برای یک سال به باشگاه آریس تسالونیکی یونان پیوست. اما بدشانسی با او یار بود و پس از گذشت چند بازی، دچار پارگی رباط صلیبی شد. این مصدویت باعث شد او حداقل به مدت شش ماه از میادین دور باشد و نه تنها بیشتر فصل را از دست بدهد، بلکه از حضور در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به همراه تیم ملی عراق نیز بازماند.

 

بازگشت به الشرطه :

در سپتامبر 2023، علی به عراق بازگشت تا به باشگاه سابقش الشرطه بپیوندد.

 

فسخ قرارداد با تراکتور تبریز :

در سال 2024 او با باشگاه تراکتور تبریز قراردادی نوشتند که به تفاهم نرسیدند و آن قرارداد را فسخ کردند.

 

تصاویر مهند علی

جدیدترین عکس های مهند علی

 

حرفه بین المللی

جوانان

علی در سن 13 سالگی، یعنی در سال 2013، اولین بازی ملی خود را برای تیم زیر 14 سال عراق انجام داد. او در بازی‌های آسیایی جوانان 2013 که در نانجینگ برگزار شد، با زدن 6 گل عنوان آقای گل مشترک را به دست آورد. تیم عراق در این مسابقات تیم‌هایی مانند سنگاپور، کویت و تایلند را شکست داد و در نهایت در ضربات پنالتی به کره شمالی باخت و به مقام سوم رسید. در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا زیر 14 سال که در سال 2014 در ایران برگزار شد، مهند با زدن 6 گل دوباره عنوان آقای گل را از آن خود کرد و به تیمش کمک کرد تا قهرمان این رقابت‌ها شود. همچنین، در مسابقات قهرمانی زیر 16 سال WAFF 2015، مهند با زدن 5 گل برنده جایزه بهترین گلزن شد و تیمش به مقام قهرمانی رسید.

 

ارشد

اولین بازی علی برای تیم ملی عراق در یک بازی دوستانه مقابل امارات متحده عربی در 17 دسامبر 2017 بود؛ اما از آنجایی که این بازی به عنوان بازی رسمی بین‌المللی به حساب نمی‌آمد، اولین بازی رسمی او در مقابل تیم بحرین در جام خلیج 23 عربی در 23 دسامبر 2017 بود. او در یک بازی دوستانه غیررسمی مقابل تیم نفت الجنوب عراق نیز موفق به گلزنی شد. اولین و دومین گل‌های ملی علی برای عراق در یک بازی دوستانه مقابل عربستان سعودی در 28 فوریه 2018 به ثمر رسید.

 

او در 11 اکتبر 2018 در بازی مقابل تیم ملی آرژانتین به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) او را یکی از استعدادهای برتر جوان معرفی کرد و پیش‌بینی شد که قبل از جام ملت‌های آسیا 2019، تأثیر زیادی بر بازی تیمش بگذارد.

 

مهند در جام ملت‌های آسیا 2019 درخشش چشمگیری داشت و در بازی‌های مقابل ویتنام و یمن موفق به گلزنی شد. همچنین، او گلی را نیز در مسابقات بین‌المللی دوستی به ثمر رساند که به قهرمانی تیم عراق منجر شد. تا پایان سال 2019، مهند پنج گل دیگر نیز به ثمر رساند. پس از عملکرد درخشان در جام ملت‌های آسیا 2019 و بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022، او به عنوان بهترین بازیکن سال 2019 غرب آسیا انتخاب شد و حتی در فهرست بهترین بازیکنان آسیا در سال 2019 که توسط روزنامه تایتان اسپورت منتشر شده بود، حضور داشت.

 

سبک بازی مهند علی :

ما همیشه به مهند اعتماد داریم. او پاهای خوبی دارد، می تواند قدرتمندانه با ضربه سر ارتباط برقرار کند و در محوطه جریمه بسیار باهوش است

 

سعد هاشم، مربی جوانان عراق، در توصیف علی مهند می‌گوید: «علی بازیکنی بسیار بااستعداد با تکنیک بالا و کنترل توپ فوق‌العاده است. او ضربه سر محکمی دارد و به لطف شوت‌های دقیق و حس موقعیت‌یابی خوبش، توانایی گلزنی بالایی در هر شرایطی دارد. از نظر بدنی بسیار قوی است و مهارت‌های دریبل زنی، پیش‌بینی موقعیت‌ها و جسارت زیادی برای عبور از مدافعان حریف دارد. علاوه بر این، سرعت و توانایی تغییر جهت ناگهانی او، مدافعان را غافلگیر می‌کند. او همچنین دید بازی بسیار خوبی دارد و می‌تواند با پاس‌های دقیق هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

 

جدیدترین تصاویر مهند علی

زندگی شخصی مهند علی

 

زندگی شخصی مهند علی :

علی شیعه شمری، اهل بغداد است. جالب است بدانید که علی صلاح، مهاجم سابق تیم ملی عراق، پسرعموی اوست. اما علی به دلیل مشکلی در پاسپورتش، در فصل‌های 2015-2016 و 2016-2017 با نام برادرش، حسنعلی، به میدان رفت. خوشبختانه با حکم دادگاه عراق در سال 2017، او موفق شد پاسپورتش را اصلاح کند و مجدداً بتواند از تیم ملی عراق دفاع کند. متأسفانه در اواخر سپتامبر 2020، آزمایش کووید-19 او مثبت اعلام شد.

 

ازدواج مهند علی :

اطلاعاتی در این مورد در دسترس نمی باشد.

 

افتخارات مهند علی :

الشرطه

• لیگ ستارگان عراق : 2018–19 ، 2023–24

• جام حذفی عراق : 2023–24

 

الدحیل

• لیگ ستارگان قطر : 2019–20

 

السیلیه

• جام ستارگان قطر : 2020–21

• جام QFA : 2021

 

تیم جوانان عراق

• قهرمانی زیر 14 سال آسیا: 2014

• مسابقات قهرمانی زیر 16 سال WAFF : 2015

 

شخصی

• بازی‌های آسیایی جوانان 2013 : بهترین گلزن مشترک (6 گل)

• قهرمانی زیر 14 سال آسیا 2014: بهترین گلزن (6 گل)

• قهرمانی زیر 16 سال WAFF 2015 : بهترین گلزن (5 گل)

• فوتبال عراق گل فصل : 2018–19

• بهترین بازیکن هواداران AFC در غرب آسیا: 2019

• تیم منتخب دهه فوتبال عراق : 2010–2019

• نامزد بهترین بازیکن جوان سال AFC: 2020

 

جدیدترین عکس های مهند علی

تصاویر مهند علی

 

آمار شغلی :

باشگاه :

حرفه جوانان :

سال ها  تیم ها 
 2006–2010 مدرسه عمو بابا
2010–2013 القوه الجویه
 2013–2014 الشرطه 

 

شغل ارشد :

 سال ها تیم ها برنامه ها (گل‌ ها)
 2014–2019 الشرطه 77 (36)
2016–2017  الکهربا (قرضی) 31 (12)
 2017 النفت (قرضی) 0  (0)
2019–2023  الدحیل 9  (1)
2020  Portimonense (قرضی) 6 (0)
2020–2021 السیلیه (قرضی) 19 (7)
2021–2022 آریس (قرضی) 3 (0)
2022–2023 السیلیه (قرضی) 2 (1)
2023–2024 الشرطه 30 (16)

 

حرفه بین المللی :

سال ها  تیم ها برنامه ها (گل‌ ها) 
 2013–2014 عراق زیر 14 سال 10 (12) 
2014–2015  عراق زیر 16 سال 4 (5) 
2018  عراق U23 2 (0) 
 2017 – عراق 48 (20) 

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

دخترک کبریت فروش
دخترک کبریت فروش کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋