دخترک کبریت فروش

دخترک کبریت فروش

کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

طرز تهیه دسر انبه به دو روش مختلف، یک دسر مقوی و خوشمزه

طرز تهیه دسر انبه به دو روش متفاوت، دسری دلچسب و خوشمزه



نحوه درست کردن دسر انبه

طرز تهیه دسر انبه به دو روش متفاوت

 

در این مقاله از ، شما را با 2 دستور متفاوت دسر انبه آشنا می کنیم، شما می توانید آن ها را به راحتی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. با خوردن این دو دسر حتما عاشق آن ها خواهید شد.

این دسرهای انبه خوشمزه برای مهمانی ها، دورهمی ها و تولد بسیار مناسب است.

 

طرز تهیه دسر انبه ی ژله ای :

 

مواد لازم:

 انبه  1 عدد بزرگ یا 2 تا متوسط
 پودر ژله انبه 1 بسته 
پودر ژلاتین  2 قاشق غذاخوری 
آب جوش  یک لیوان 
آب سرد نصف لیوان
 پودر نارگیل برای تزئین به مقدار لازم 
توت فرنگی برای تزئین به مقدار لازم 
لیوان یکبار مصرف   4 عدد

 

* یک بسته پودر ژله انبه + یک لیوان آب‌جوش

* دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین + نصف لیوان آب سرد

 

طرز تهیه دسر انبه :

برای تهیه این دسر انبه ابتدا پودر ژله را به روش بن ماری حل کنید. پودر ژلاتین را به روش بن ماری حل کنید. سپس انبه ها را پوست بگیرید و گوشت آن را داخل مخلوط کن بریزید، ژله و ژلاتین بن ماری شده و بستنی را به آن اضافه کنید و خوب میکس کنید. می توانید از قالب های مورد علاقه ی خود استفاده کنید و یا داخل لیوان های کاغذی یا یکبار مصرف بریزید و به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار بدهید.

 

بعد از این زمان لیوان ها را پاره کنید تا دسر را خارج کنید و یا از داخل قالب های خود خارج کنید. می توانید دسرهای داخل لیوان خود را به اندازه های دلخواه برش بزنید و داخل پودر نارگیل بغلتانید و روی آن را با میوه های دلخواه تزیین کنید. و داخل یخچال قرار بدهید.

 

برای تزیین می توانید از آناناس، انبه، موز، انواع توت و  ... استفاده کنید.

 

نحوه درست کردن دسر خامه ای انبه :

روش درست کردن دسر انبه

طرز تهیه دسر انبه لایه ای

 

مواد لازم :

انبه مکعبی خرد شده 6-7 عدد
خامه فرم گرفته 1 و نیم فنجان (375 میلی لیتر)
پودر قند 3 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
بیسکویت / کوکی خرد شده ½ فنجان (100 گرم)

 

طرز تهیه دسر خامه ای انبه :

انبه های مکعبی شکل را داخل مخلوط کن بریزید و آن را روشن کنید تا پوره شوند سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید. داخل میکسر تمیزی خامه، وانیل، شکر و نشاسته ذرت را بریزید و روشن کنید و خوب بزنید تا خامه ای سفت تهیه شود.

 

سپس داخل ظرف سرو مورد نظر خود یک لایه از کوکی های خرد شده بریزید و یک لایه پوره انبه و بعد یک لایه خامه فرم گرفته بریزید. یک لایه دیگر از پوره انبه و در پایان یک لایه خامه فرم گرفته بریزید. روی آن را به سلیقه ی خود تزیین کنید.

 

و در آخر از خوردن آن لذت ببرید.

 

نکاتی برای تهیه دسر انبه :

برای داشتن بهترین طعم و شیرینی، انبه هایی را انتخاب کنید که کاملاً رسیده باشند. آنها باید عطر دلپذیر و شیرینی داشته باشند.

 

با انواع انبه آزمایش کنید

انواع مختلف انبه را کاوش کنید تا به دسر خود تنوع دهید. هر گونه طعم، بافت و شیرینی منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد. انبه های آلفونسو، آتاولفو یا کنت را برای یک پیچ و تاب لذت بخش امتحان کنید.

 

مواد را سرد نگه دارید

خامه فرم گرفته و دسر خود را سرد نگه دارید. خامه فرم گرفته را قبل از هم زدن در یخچال سرد کنید تا بافتی پف دار داشته باشد و فنجان های دسر را قبل از پر کردن لایه ها در یخچال بگذارید.

 

انبه را کاملاً مخلوط کنید

هنگام پوره کردن حبه‌های انبه، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها تا زمانی که یکدست و کرم رنگ شوند، مخلوط شوند. این یک قوام مخملی ایجاد می کند و طعم کلی را افزایش می دهد.

 

کمی لطافت اضافه کنید

اگر از طعم ملایمی لذت می برید، مقدار کمی لیموترش یا آب لیمو را در پوره انبه اضافه کنید. این یک طعم با طراوت اضافه می کند که شیرینی را متعادل می کند.

 

با تاپینگ ها خلاقیت به خرج دهید

در انتخاب تاپینگ ها خلاقیت به خرج دهید. برای لذت از طعم های بیشتر، بادام، برگ نعناع تازه یا حتی کمی سس کارامل اضافه کنید.

 

خنک و تازه سرو کنید

برای بهترین طعم و ارائه، دسر انبه را خنک سرو کنید. این یک تجربه با طراوت را تضمین می کند و بافت دسر را حفظ می کند. برای جلوگیری از ذوب شدن یا از بین رفتن بافت آن، آن را برای مدت طولانی در دمای اتاق قرار ندهید.

 

آن را از قبل تهیه کنید

می توانید پوره انبه، خامه فرم گرفته و بیسکویت خرد شده را از قبل آماده کنید. دسر را درست قبل از سرو بچینید تا متمایز بودن لایه ها حفظ شود و از خیس شدن بیسکویت ها جلوگیری شود.

 

روش های متفاوت تهیه دسر انبه

طرز تهیه دسر انبه خامه ای

 

سوالات متداول :

آیا می توانم از انبه یخ زده برای این دسر استفاده کنم؟

بله، اگر انبه تازه در دسترس نیست، می توانید از انبه منجمد استفاده کنید. قبل از اینکه به صورت پوره درآورید یخ آنها را آب کنید. با این حال، انبه های تازه به طور کلی بهترین طعم و بافت را ارائه می دهند.

 

چه مدت می توانم دسر انبه را نگهداری کنم؟

بهتر است دسر انبه را در عرض 1 تا 2 روز پس از مونتاژ مصرف کنید تا طراوت مطلوبی داشته باشید. آن را ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید تا بافت و طعم آن حفظ شود.

 

آیا می توانم به جای انبه از میوه دیگری استفاده کنم؟

بهترین چیز در مورد این دسر این است که می‌توانید تقریباً هر میوه‌ای را جایگزین کنید، اگر دلتان به چیزی غیر از انبه است. در حالی که این دستور غذا به طور خاص انبه را برجسته می کند، مطمئناً می توانید با میوه های دیگر آزمایش کنید. آناناس، توت ها یا هلو می توانند جایگزین های بسیار خوبی باشند. شیرینی و طعم را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

آیا می توانم از نوع دیگری از خامه برای خامه فرم گرفته استفاده کنم؟

بله، اگر گزینه بدون لبنیات را ترجیح می دهید، می توانید از جایگزین هایی مانند خامه نارگیل یا خامه فرم دهنده غیر لبنی استفاده کنید.

 

آیا می توانم خامه فرم گرفته را زودتر درست کنم؟

به طور کلی توصیه می شود خامه را درست قبل از مونتاژ دسر بزنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. البته می توانید آن را از قبل تهیه کرده و چند ساعت در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده آن را سریع هم بزنید تا بافت کرکی آن بازگردد.

 

آیا می توانم پودر قند را با شیرین کننده دیگری جایگزین کنم؟

بله، می توانید از جایگزین هایی مانند شکر گرانول، عسل یا شربت افرا استفاده کنید. مقدار آن را به سلیقه ی خود تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که شیرین کننده های مختلف ممکن است کمی بافت و طعم خامه فرم گرفته را تغییر دهند.

 

آیا می توانم این دسر را به جای فنجان های تکی در ظرف بزرگ سرو درست کنم؟

کاملا! به جای اینکه دسر را در فنجان های جداگانه قرار دهید، می توانید آن را در یک ظرف سرو بزرگ جمع کنید. به سادگی لایه های کرامبل کوکی، پوره انبه و خامه فرم گرفته را به طور متناوب تغییر دهید.

 

آیا می توانم دسر انبه را فریز کنم؟

این دسر را بهتر است تازه و خنک میل کنید. یخ زدن ممکن است باعث تغییر بافت شود و خامه فرم گرفته ممکن است پس از آب شدن آبکی شود. منجمد کردن این دسر خاص توصیه نمی شود.

 

آیا می توانم از پوره انبه خریداری شده در فروشگاه به جای تهیه آن از ابتدا استفاده کنم؟

اگر به پوره انبه فروشگاهی با کیفیت بالا دسترسی دارید، می توانید از آن به عنوان یک گزینه صرفه جویی در زمان استفاده کنید. با این حال، پوره خانگی معمولاً طعم تازه‌تر و زنده‌تری را ارائه می‌دهد.

 

گردآوری: بخش آشپزی

 

دخترک کبریت فروش
دخترک کبریت فروش کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋