دخترک کبریت فروش

دخترک کبریت فروش

کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

در خرید میوه خشک به چه نکاتی توجه کنیم؟



تشخیص خشکبار خوب, راهنمای خرید خشکبار خوب, نحوه نگهداری خشکبار

خرید انواع آجیل

 

آیا می دانید چگونه می توانید آجیل های با کیفیت را پیدا کنید؟

مصرف آجیل یکی از راه هایی است که می توانید گرسنگی و ضعف بدنی تان را رفع کرده و انرژی زیادی را بدست آورید. مصرف انواع آجیل و خشکبار سبب تامین انرژی و ذخایر منیزیم، آهن، ویتامین E و پتاسیم بدن شما می شود. در این مقاله قصد داریم در خصوص خواص و راهنمای خرید انواع خشکبار با شما صحبت کنیم. اگر به مصرف این خوراکی های خوشمزه علاقه مندید با ما در این مطلب از همراه باشید تا با رعایت این نکات بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

چگونه خشکبار خوب را از انواع معمولی تشخیص دهیم؟

خشکبارها متناسب با تازگی، روش های نگهداری، شهری که در آن کشت شده اند و حتی شرایط آبیاری درخت کیفیت های متفاوتی دارند. روش های مختلفی وجود دارد که بتوانید کیفیت انواع آجیل ها را تشخیص دهید. مهم ترین روش های تشخیص کیفیت آجیل ها شامل موارد زیر است:

 

بوی آجیل

یکی از روش های مهم تشخیص خوب بودن آجیل ها بوی آنها است. از انجایی که آجیل ها به سرعت خراب شده و بوی محیط را به خود می گیرد، توصیه می شود هنگام خرید خشکبار به بوی آن دقت کنید و از تهیه ی آجیلی که بوی روغن و یا مواد نگهدارنده را می دهد، خودداری کنید.

 

ظاهر آجیل

از جمله راه های تشخیص آجیل های با کیفیت ظاهر آنها است. در زمان تهیه ی آجیل ها دقت کنید که در مغز آنها هیچ گونه جای سوراخ (آثار کرم خوردگی) و یا لک قهوه ای نباشد. از آنجایی که اجیل ها به سرعت دچار کپک زدگی شده و از درون پوک می شود، برای اطمینان از کیفیت آنها پوسته ی تعدادی از آجیل ها را درآورده و مغز انها را از لحاظ موارد گفته شده بررسی کنید.

 

یکی از مواردی که می توانید از کیفیت تقریبا تمام آجیل هایی که قصد تهیه ی آن را دارید مطمئن شوید این است که دقت کنید آجیل ها از لحاظ رنگ و اندازه تقریبا شبیه هم باشند. متاسفانه در تعدادی از خشکبار فروشی ها برای فروش بیشتر خشکبارهایی را که بیشتر در معرض دید مشتریان قرار دارند از انواع مرغوب و تازه تر می ریزند و خشکبارهای زیر آن را از انواع کهنه تر و نامرغوب تر انتخاب می کنند. بنابراین برای اطمینان از کیفیت آجیل ها قبل از تهیه ی آجیل، کمی آن را مخلوط کرده و رنگ، بو، اندازه و تازگی آن را بررسی کنید.

 

راهنمای خرید خشکبار, قیمت خرید خشکبار, بازار خرید خشکبار

ظاهر آجیل یکی از ویژگی های آجیل مرغوب است

 

فقط از خشکبار فروشی ها خرید کنید

نکته ی مهمی که باید برای تهیه ی خشکبار با کیفیت در نظر بگیرید این است که باید خشکبار مرغوب را از متخصص آن بخواهید. اگر دقت کرده باشید نزدیک عید تمام مارکت ها بسته های مختلف آجیل را با قیمت های مختلف عرضه می کنند. اگر قصد دارید خشکبارهای با کیفیت را انتخاب کنید توصیه می شود که به خشکبار فروش ها مراجعه کنید تا بتوانید از مشاوره ی افراد متخصص در تشخیص انواع خشکبار استفاده کنید.

 

خرید خشکبار, راهنمای خرید عمده آجیل و خشکبار, چگونه خشکبار خوب بخریم

آجیل مرغوب را از خشکبار فروشی ها بخرید

 

از رنگ خشکبار ها غافل نشوید

متاسفانه تشخیص رنگ آجیل ها کار نسبتا مشکلی است؛ زیرا در بعضی از آجیل فروشی ها برای نشان دادن مرغوبیت آجیل ها از رنگ های مصنوعی استفاده می شود. همچنین آجیل های بو داده شده به علت استفاده از ادویه، دارای رنگ روشنی هستند که علی رغم کهنه بودن براق به نظر می رسند.

 

برای تشخیص تقلبی بودن رنگ خشکبار توصیه می کنیم روی تعدادی از آنها دستمال خیس بکشید؛ اگر دستمال شما رنگی شد به این معناست که احتمالا باید آجیل فروشی دیگری را برای تهیه ی آجیل های خود انتخاب کنید.

 

به لب خندان پسته ها توجه نکنید

احتمالا تا به امروز یکی از روش های انتخاب پسته ی مرغوب، توسط شما خندان بودن آن بوده است. اما امروز می خواهیم به شما بگوییم که خندان بودن پسته ها معیار خوبی برای تشخیص مرغوب بودن آن نیست؛ زیرا می توان پسته ها را با قرار دادن در آب جوش نیز خندان کرد. پسته هایی که با این روش خندان شده اند از لحاظ طعم کمی گس به نظر می رسند.

 

نحوه نگهداری خشکبار, راهنمای خرید آجیل و خشکبار, ویژگی‌های یک آجیل خوب

فقط به لب خندان پسته ها توجه نکنید

 

انتخاب بدون ریسک آجیل خام

آجیل هایی که کهنه شده اند برای اینکه طعم کهنگی آن گرفته شود بو داده می شوند. نمکی کردن و ادویه زدن آجیل ها یکی از روش هایی است که طعم آن را بهتر می کند و تازه نبودن آن را نشان نمی دهد. بنابراین برای تهیه ی آجیل بهتر است آن را به صورت خام تهیه کنید و خودتان با روش های مختلف آنها را بو دهید.

 

بعد از تهیه ی آجیل چگونه آن را نگهداری کنید؟

بعد از تهیه ی آجیل مرغوب لازم است که با روش های مختلف نگهداری آن آشنا شوید تا بتوانید به مدت طولانی تر آجیل های محبوبتان را با کیفیت خوب نگهداری کنید. در این قسمت از مقاله برای راهنمایی بیشتر شما به روش هایی اشاره می کنیم که زمان نگهداری از خشکبارها را بالا ببرید.

 

• بهترین پوشش برای نگهداری از آجیل ها پوشش های کاغذی هستند. پاکت های کاغذی رطوبت محیط را که سبب فاسد شدن آجیل ها می شود به خود جذب می کنند؛ بنابراین خشکبار در این پاکت ها به مدت طولانی تری نگهداری می شود.

 

• بهترین مکان برای نگهداری خشکبار (به جز تخمه ها) داخل ظرف در بسته و درون فریزر است. سرمای فریزر از نفوذ رطوبت و کپک زدن خشکبار جلوگیری می کند. اما نکته ای که وجود دارد این است که خشکباری که چند ماه داخل فریزر قرار می گیرد بوی نه چندان مناسبی می گیرد.

 

• برای نگهداری کوتاه مدت انواع آجیل (مثلا یک هفته) آن ها را داخل طرف در بسته و در درون یخچال قرار دهید. نگهداری آجیل ها در یخچال باعث می شود که بوی آنها تغییری نکرده و همچنان تازگی خود را حفظ کنند.

 

• توجه داشته باشید هیچ وقت تخمه ها را درون فریزر قرار ندهید. محل مناسب نگهداری تخمه ها درون کیسه ی تیره رنگ و در محل خشک است. هوای سرد و مرطوب باعث پوک شدن تخمه ها می شود.

 

ویژگی‌های یک آجیل خوب, راهنمای خرید آجیل تازه, راهنمای خرید خشکبار

نحوه نگهداری تخمه

 

• زمان نگه داری مغزیجاتی مانند: گردو، پسته و بادام در یخچال تنها ده روز است. بیش از ده روز آنها را در یخچال نگهداری نکنید طعم شان عوض می شود. در نهایت پیشنهاد می کنیم حتما خشکبار مورد نظران را به جای سوپر مارکت ها از مغازه های خشکبار فروشی تهیه کنید و قبل از تهیه ی آن به مواردی مانند: رنگ، شکل، اندازه و بوی آنها دقت کنید.

 

گردآوری : بخش اسرار خانه داری  

 

دخترک کبریت فروش
دخترک کبریت فروش کمی قشنگی های دنیام، از خونه، دانشگاه و کار و سرگرمی هام

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋