Mohammad javad oliaei

Mohammad javad oliaei

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

ای زینب! ای زبان علی در کام! با ملت خویش حرف بزن! ای زن! ای که مردانگی، در رکاب تو، جوانمردی آموخت!

ای زینب!

ای زبان علی در کام!

با ملت خویش حرف بزن!

ای زن! ای که مردانگی، در رکاب تو، جوانمردی آموخت!

زنان ملت ما، اینان که نام تو، آتش و درد بر جانشان می‌افکند به تو محتاج‌اند.

 

بیش از همه وقت...«جهل» از یکسو به اسارت پنهان و ذلت تازه‌شان می‌کشاند و از خویش و از تو بیگانه‌شان می‌سازد، آنان را بر «استحمار کهنه و نو»، بر بندگی «سنتهای پوسیده» و «دعوت‌های عفن»، بر ملعبه سازان «تعصب قدیم» و «تفنن جدید» به نیروی فریادهائی که بر سر یک شهر- شهر قساوت و وحشت - می‌کوبیدی و پایه‌های یک قصر - قصر جنایت و قدرت را می‌لرزاندی - بر آشوب!

تا در خویش برآشوب‌اند و تار و پود این پرده‌های عنکبوت فریب را بدرند و تا در برابر این طوفان برباد دهنده‌ای که وزیدن آغاز کرده است «ایستادن» را بیاموزند و این «ماشین هولناک» را که از آنها «بازیچه‌های جدیدی» می‌سازد، باز برای بلعیدن حریصانه آنچه سرمایه‌داری به بازار می‌آورد، برای لذّت بخشیدن به هوس‌های کثیف بورژوازی، برای شور آفریدن به تالارها و خلوت‌های بی‌شور و بی‌روح «اشرافیت جدید»، و برای سرگرمی زندگی پوچ و بی‌هدف و سرد «جامعه» رفاه در هم بشکنند و خود را، از «حرم‌های اسارت قدیم» و «بازارهای بی‌حرمت جدید»، به امامت تو نجات بخشند.

👇

🆔 @Dr_Shariaaty

 

متوليان رسمی مذهب، بر خلاف متفکران و دانشمندان و صاحب‌نظران غيرمذهبی، مخالف خود را مخالف خدا و دين خدا تلقی می‌کنند و خود را نماينده خدا و صاحب امتياز رسمی از جانب خدا!

 

و اين است که اختلاف فکری يا علمی فردی با اين تيپ‌ها به زودی تبديل به جهاد مقدس ميان کفر و دين و شيطان و اللّه و نجس و پاک، و ظلمت و نور می‌شود!

و در اين صورت، هر وسيله‌ای برای کوبيدن باطل و غلبه حق مجاز است، حتی توطئه‌های ناجوان‌مردانه و جعل و دروغ و پرونده‌سازی و پاپوش‌دوزی!

 

(دکتر علی شریعتی- حسین، وارث آدم)

 👇

🆔 @Dr_Shariaaty

 

#تاریخ_معاصرایران 👇👇👇

📚 https://t.me/joinchat/AAAAAEEhqxyFmzRqfJG52Q

 

https://t.me/Dr_Shariaaty/227

Mohammad javad oliaei
Mohammad javad oliaei

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋