parinaz.salehii0

parinaz.salehii0

نکاتی برای برنامه نویس شدن

چگونه برنامه نویسی تمرین کنیم؟

برای پیشرفت در هر کاری باید آموزش ببینید و تمرین کنید. برنامه نویسی را باید با یادگیری الگوریتم ها شروع نمائید. هر مسئله ای به شما داده شد، قبل از آنکه بخواهید به زبان برنامه نویسی خاصی برنامه آن را بنویسید باید بتوانید به زبان فارسی قدم به قم بنویسید که می خواهید چه کاری را انجام دهید و چگونه مسئله را حل نمائید.

بسیار خوب است که با یک زبان برنامه نویسی مشخص شروع کنید و بر آن به صورت کامل مسلط شوید و در مراحل بعد سراغ سایر زبان های برنامه نویسی بروید. اگر یک زبان برنامه نویسی را عالی یاد بگیرید و ذهنیت قوی داشته باشید می توانید هر زبان برنامه نویسی دیگری را هم یاد بگیرید. بیش از آنچه بلد بودن یک زبان برنامه نویسی خاص اهمیت داشته باشد این مهم است که با تمرین ها مداوم بتوانید برای مسائل مختلف راه حل پیدا کنید.

نکته بعدی اینکه از مسائل ساده تر شروع کنید. اگر همان ابتدای کار بخواهید مثال های خیلی سنگین را حل کنید چون نمی توانید به نتیجه برسید سرخورده خواهید شد. بنابراین با تمرینات ساده تر شروع کنید و قدم به قدم سطح سوال را بالا ببرید. همانطور که قبل گفته شد، در ابتدای کار به جای اینکه بخواهید مستقل پروژه بگیرید بهتر است در شرکتی استخدام شوید و هم حقوق دریافت کنید و هم تجربه کسب نمائید. سعی کنید هموراه در حال آموزش دیدن باشید و از فیلم های آموزشی که به صورت رایگان در اینترنت موجود است استفاده نمائید.

 

برای برنامه نویس شدن چه رشته‌ای باید خواند؟

برای اینکه بتوانید در زمینه برنامه نویسی فعالیت داشته باشید معمولا باید رشته مهندسی کامپیوتر و یا رشته های مرتبط با آن را در دانشگاه انتخاب نمائید. البته همه ی مهندسین کامپیوتر در زمینه برنامه نویسی فعالیت نمی کنند و ممکن است برخی از آنها به جنبه های دیگر بپردازند.

اما اگر به برنامه نویسی علاقه دارید این رشته برای شما خوب است. البته مد نظر داشته باشید که امروز تمامی رشته های از کامپیوتر و زبان های برنامه نویسی مختلف برای پروژه های تحقیقاتی و … استفاده می نمایند.

تقریبا تمامی دانشجویان با یکی از زبان های برنامه نویسی آشنا هستند و در هر رشته ای که درس خوانده باشید می توانید در این زمینه فعالیت کنید. حتی اگر رشته تحصیلی شما هیچ ربطی به برنامه نویسی نداشته باشد،

در صورتی که علاقه زیادی داشته باشید، با آموزش دیدن می توانید به تدریج فعالیت خودتان را شروع نمائید. با استفاده از ویدئوهایی که در یوتیوب و آپارات و … وجود دارد می توانید آموزش برنامه نویسی از صفر را داشته باشید. البته در سطوح بالاتر باید حاضر باشید برای یادگیری بهتر وقت بگذارید و هزینه کنید.

 

زبان های برنامه نویسی معروف و محبوب برای شروع کار

در صفحه برنامه نویسی سایت ویکی پدیا به نقل از وب سایت stackify.com با تلفیق و میانگین اطلاعات از سایت‌های مختلف اینترنتی، ده زبان محبوب برنامه‌نویسی را به صورت زیر گزارش داد:

Ruby : زبان برنامه نویسی روبی (Ruby) یک زبان تفسیری، پویا و شی گرا است که برای اولین بار در اواسط دهه 1360 هجری شمسی (اواسط دهه 1990 میلادی) معرفی شده است. این زبان برنامه نویسی از انواع زبان های برنامه نویسی دیگر از جمله Lisp ،Perl و Ada الهام می‌گیرد. زبان برنامه نویسی روبی برای توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب بسیار پرطرفدار به شمار می‌رود. فریم ورک روبی آن ریلز (Ruby on Rails) که به اختصار «Rails» نامیده می‌شود، یک فریم ورک تحت سرور به شمار می‌رود که به زبان «Ruby» نوشته شده است.

Java : جاوا (Java) یک فریم ورک و زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی پیشرو و همه منظوره است.

C : قبل از اینکه زبان جاوا معرفی شود، زبان برنامه نویسی «C» سطح بالاترین زبان برنامه نویسی به حساب می‌آمد.

++C : زبان برنامه نویسی ++C، همان زبان برنامه نویسی C است که با ویژگی‌های شی گرایی آن را گسترش داده‌اند.

Python : پایتون برای برنامه نویسی همه منظوره از جمله برنامه‌های کاربردی تحت وب بسیار محبوب است و همچنین در سال‌های اخیر در حوزه برنامه نویسی هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی مورد استفاده فراوان قرار گرفته است.

#C : برنامه نویسی #C (سی شارپ) در سال 1379 هجری شمسی (2000 میلادی) توسط مایکروسافت به همراه فریم ورک دات نت (NET Framework.) توسعه داده و معرفی شد. از لحاظ ساختار نوشتاری، زبان برنامه نویسی #C بسیار شبیه به زبان های برنامه نویسی جاوا، ++C و C است. زبان #C، یک زبان کامپایل شده و شی گرا به حساب می‌آید که با زبان واسط دات نت کامپایل می‌شود.

JavaScript : زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript)، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، پویا و تفسیری است. زبان تفسیری زبانی است که عبارت‌های آن یکی پس از دیگری ترجمه و اجرا می‌شوند و در مقابل آن زبان های برنامه نویسی کامپایلی وجود دارند که قبل از اجرا تمام عبارت‌های آن به یک باره ترجمه می‌شوند. ایده نام‌گذاری این زبان به این دلیل بوده که سازندگان آن قصد داشتند جاوا اسکریپت را به عنوان یک زبان اسکریپتی مکمل برای همراهی با جاوا ارائه دهند که یک زبان کامپایلی است. همچنین برخی بر این عقیده هستند که انتخاب چنین نامی برای جاوا اسکریپت با اهداف بازاریابی و رسیدن به محبوبیت بیش‌تر انجام شده است. زبان برنامه نویسی «JavaScript» در سال 1374 هجری شمسی (1995 میلادی) همزمان با روزهای اولیه ظهور اینترنت عمومی، معرفی شد.

VB : زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک دات نت (Visual Basic.NET | VB.NET) پیاده‌سازی مایکروسافت از زبان ویژوال بیسیک است که به وسیله زبان واسط دات نت (NET.) کامپایل می‌شود. زبان برنامه نویسی «VB.NET» به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های دات نت را با استفاده از ویژوال بیسیک بنویسند. کم و بیش در سطح برنامه‌های توسعه داده شده با سایر زبان‌های برنامه نویسی هستند.

PHP : زبان برنامه نویسی «PHP» در ابتدا مخفف عبارت «صفحه اصلی شخصی» (Personal Home Page) بود و نام اصلی آن به این صورت بود که در ادامه عبارت «PHP» مخفف «Forms Interpreter» (مفسر فُرم‌ها) نیز به صورت «PHP/FI» استفاده می‌شد. مخفف رسمی که امروزه برای برنامه نویسی «PHP» در نظر گرفته می‌شود «پردازشگر فرامتن» یا به زبان انگلیسی «Hypertext Processor» است. برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب در سمت سرور کاربرد اصلی زبان برنامه نویسی PHP به حساب می‌آید. بهترین طراحی سایت ها با همین زبان می باشند.

Kotlin (مناسب برای ساخت اپلیکیشن های اندرویدی)

Dart (زبان برنامه نویسی دارت زبانی برای طراحی اپلیکیشن با فلاتر برای ساخت اپ های اندروید و ios)

parinaz.salehii0
parinaz.salehii0

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋