parinaz.salehii0

parinaz.salehii0

Flutter چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

Flutter روند توسعه اپلیکیشن را متحول می کند. برنامه‌های زیبای موبایل، وب، دسک‌تاپ و تعبیه‌شده را از یک پایگاه کد بسازید، آزمایش کنید و اجرا کنید.

اگر علاقه مند به دنیای برنامه نویسی موبایل  باشید ، احتمالا اسم فلاتر (Flutter) را شنیده اید . در سال ۲۰۱۷ کمپانی گوگل از فریم ورک جدید خود ، یعنی فلاتر رونمایی کرد . Flutter با این که عمر بسیار کمی دارد اما به سرعت در میان برنامه نویسان محبوب و مورد توجه قرار گرفته است.

جالبی کار اینجاست که شما تنها با یک بار کد نوشتن می توانید خروجی Native اندروید و ios بگیرید در حالی که اگر میخواستید به شکل جداگانه برای اندروید و ios اپلیکیشن تولید کنید ، باید دو زبان متفاوت را یاد میگرفتید که در زمان و هزینه اصلا به صرفه نخواهد بود.

ویژگی های Flutter

سرعت بالا در توسعه ی اپلیکیشن :

شما در فلاتر می توانید  تغییراتی که در کدتان می دهید را در کمتر از یک ثانیه مشاهده کنید ، یعنی برای یک تغییر کوچک دیگر نیاز نیست کلا اپلیکیشن را مجدد اجرا کنید . به این قابلیت در فلاتر Hot Reloading  می گویند .

مورد دیگری که در توسعه سریع فلاتر وجود دارد این است که ، به عنوان مثال اگر شما بخواهید فلاتر و با زبان های بومی مثل کاتلین یا جاوا مقایسه کنید به این نکته پی می برید که توسعه دادن یک پروژه همسان در فلاتر خیلی سریع تر از کاتلین می باشد چرا که خیلی از Widget ها در فلاتر مانند ListView در فلاتر وجود دارند و تنها با چند خط کد ساده می توانید از آن استفاده کنید در حالی که در زبان های بومی استفاده از همین ListView به شدت دردسر دارد .

رابط کاربری منعطف :

یکی دیگر از مهمترین و جذاب ترین ویژگی های فلاتر ، این است که می توانید ظاهر های خلاقانه و پیچیده ای را به آسانی پیاده سازی کنید . شاید اگر بخواهید ظاهر های زیبا و پیچیده ای را در زبان های بومی پیاده سازی کنید ، دچار مشکلاتی بشوید اما در فلاتر کار شما به شدت آسان تر خواهد بود.

رایگان بودن تمام ابزار های مورد نیاز :

فلاتر کاملا متن باز و رایگان است و اصلا نیازی نیست برای استفاده از آن هزینه ای را پرداخت کنید . همین متن باز بودن فلاتر سبب شده است که پکیج های زیادی که توسط سایر برنامه نویسان توسعه داده شده است در دسترس باشد و کار را برای شما آسان تر کنند.

عملکرد عالی :

در مقایسه با فریمورک React Native از نظر عملکراین Flutter و زبان دارت هست که دست بالا را دارد. به دلیل اینکه هیچ نیازی به جاوا اسکریپت ندارید تا با کامپوننت های نیتیو ارتباط برقرار کند. همین کار باعث افزایش عملکرا و بهره وری اپلیکیشن می شود.

فلاتر مناسب چه کسانی است ؟

اگر قصد تولید سریع اپلیکیشن با ظاهر زیبایی را دارید ، قطعا فلاتر بهترین گزینه برای شما خواهد بود ، چرا که علاوه بر توسعه سریع اپلیکیشن کاهش هزینه های چشم گیری را به همراه دارد چونکه دیگر نیازی نیست برای یک پروژه از دو زبان مختلف یکی برای اندروید و دیگری برای ios استفاده شود و همین امر باعث کاهش زمان و هزینه می شود.

در صورتی که علاقه مند به یادگیری فلاتر هستید ، دوره اموزش فلاتر سایت الکامکو پیشنهاد ما به شماست. 

parinaz.salehii0
parinaz.salehii0

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋