علمی و خواندنی

علمی و خواندنی

چند کلمه آموزنده و خواندنی و علمی

بیوگرافی امین کاویانی نژاد کشتی گیر ایرانی

بیوگرافی امین کاویانی نژاد کشتی گیر فرنگی ایران



آشنایی با زندگی امین کاویانی نژاد

بیوگرافی امین کاویانی نژاد کشتی گیر فرنگی ایران

 

در این مقاله از ، با بیوگرافی امین کاویانی نژاد آشنا می شوید. امین کاویانی نژاد کشتی گیر در اندیمشک متولد شد او در اردیبهشت 1403 در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب کرد او قد دارای 1/73 متر بوده و در وزن 77 کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران مسابقه می دهد. امین کاویانی نژاد دارنده مدال طلا قهرمانی آسیایی در سال های 2020 و 2021 و مدال برنز المپیک 2020 توکیو می باشد.

چکیده ای از بیوگرافی امین کاویانی نژاد :

نام کامل : امین کاویانی نژاد

ملیت : ایران

تاریخ تولد : 1 آذر 1377

محل تولد : اندیمشک، ایران

پیشه : ورزشکار (کشتی گیر فرنگی)

قد : 173 سانتیمتر

کشور : ایران

 

بیوگرافی امین کاویانی نژاد :

امین کاویانی نژاد در 1 آذر 1377 در اندیمشک متولد شد. وی کشتی گیر فرنگی کار ایرانی است. امین کشتی را در خوزستان از سنین پایین زیر نظر استاد فرزاد ایمانی علیزاده مربی تاریخ ساز و سازنده خوزستانی آموخت.

 

او تاکنون افتخارات زیادی کسب کرده است که از جمله آنها می توان به مدال نقره بازی های آسیایی 2022، مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی زیر 23 سال جهان 2021 و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی زیر 23 سال جهان 2017 اشاره کرد.

 

کاویانی نژاد با پشتکار و تلاش خود، پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و به یکی از امیدهای کشتی فرنگی ایران در رده های بزرگسالان تبدیل شده است.

 

جدیدترین تصاویر امین کاویانی نژاد

آشنایی با امین کاویانی نژاد

 

فعالیت حرفه ای ورزشی :

زیر 23 سال جهان 2017

امین کاویانی نژاد، کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم ایران، در مسابقات قهرمانی آسیا با اقتدار به مدال برنز دست یافت. او در دور اول با نتیجه 9 بر 0 رقیب هندی خود، مانیش را مغلوب کرد. در دور دوم مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید. کاویانی نژاد در مرحله یک چهارم نهایی شوگو تاکاهاشی از ژاپن را با نتیجه 4 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.

 

اما در این مرحله مقابل آلن میرزویان از روسیه با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. کاویانی نژاد در دیدار رده بندی آبیلایخان آمزیف از قزاقستان را با نتیجه 5 بر 1 شکست داد و به مدال برنز رسید.

 

قهرمانی جهان 2019

امین کاویانی نژاد در وزن 72 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 9 بر 1 مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد. در ادامه به دلیل باخت حریف گرجستانی در برابر نماینده آذربایجان، کاویانی نژاد هم از دور مسابقات حذف شد.

 

قهرمانی آسیا 2020

حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 نیز برای کاویانی نژاد با خاطره ای خوش همراه بود. او در این مسابقات که در وزن 72 کیلوگرم شرکت کرد، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر 0 یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در این مرحله مقابل روسلان تسارف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر 0 مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. او در دیدار فینال با نتیجه 8 بر 0 ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 

عکس های امین کاویانی نژاد

تصاویر امین کاویانی نژاد

 

قهرمانی آسیا 2021

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات سادیکوف کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 8 بر 6 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روسلان تسارف قهرمان آسیا قرقیزستانی با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 محمود بخشیلوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

 

زیر 23 سال جهان 2021

امین کاویانی نژاد، کشتی گیر پرتلاش و مستعد ایرانی، در وزن 77 کیلوگرم مسابقات زیر 23 سال جهان 2021 خوش درخشید و با اقتدار به فینال راه یافت. او در این رقابت ها، نبردهای نفس گیری را پشت سر گذاشت و در نهایت، با کسب مدال نقره به کار خود پایان داد.

 

کاویانی نژاد در دور نخست، با نتیجه قاطع 9 بر 0 از سد آردیت ندوج از آلبانی گذشت و قدرت خود را به رخ حریفان کشید. در دور دوم، نوبت به مصاف با نیکولوز چیخایدزه از گرجستان رسید. کاویانی نژاد در این مبارزه نیز با نتیجه 6 بر 0 به پیروزی رسید و راه خود را به مرحله یک چهارم نهایی هموار کرد.

 

در مرحله یک چهارم نهایی، ارکان ارگن از ترکیه حریف کاویانی نژاد بود. این کشتی، جدالی نفس گیر و نزدیک بود، اما در نهایت، کاویانی نژاد با نتیجه 10 بر 5 به برتری رسید و به جمع 4 کشتی گیر برتر راه یافت.

 

حریف کاویانی نژاد در مرحله نیمه نهایی، سرگئی استپانوف، دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از روسیه بود. این کشتی نیز جدالی سخت و تماشایی بود، اما کاویانی نژاد با اقتدار و با نتیجه 8 بر 0 از سد حریف قدرتمند خود گذشت و راهی دیدار فینال شد.

 

در دیدار فینال، کاویانی نژاد با تاماس لوای، دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از مجارستان روبرو شد. این کشتی، فینالی جذاب و دیدنی بود، اما در نهایت، لوای با نتیجه 5 بر 1 به پیروزی رسید و کاویانی نژاد به مدال نقره رسید.

 

درباره امین کاویانی نژاد

امین کاویانی نژاد از کشتی گیران فرنگی ایرانی می باشد

 

المپیک 2020 توکیو

امین کاویانی نژاد، کشتی گیر پرتلاش و مستعد ایرانی، در وزن 77 کیلوگرم المپیک توکیو 2020 خوش درخشید و با وجود شکست در دور دوم، با اقتدار به دیدار رده بندی راه یافت و صاحب مدال برنز شد.

 

کاویانی نژاد در دور اول از قرعه استراحت بهره برد و در دور دوم به مصاف سانان سلیمان اف، دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان رفت. این کشتی، جدالی سخت و نفس گیر بود، اما در نهایت، سلیمان اف با نتیجه 4 بر 0 به پیروزی رسید. با توجه به حضور سلیمان اف در دیدار فینال، کاویانی نژاد نیز به دیدار رده بندی راه یافت.

 

حریف کاویانی نژاد در دیدار رده بندی، لامد مافی از کشور تونس بود. این کشتی نیز جدالی نزدیک و تماشایی بود، اما در نهایت، کاویانی نژاد با نتیجه 1 بر 1 به برتری رسید و به مدال ارزشمند برنز المپیک دست یافت.

 

بازی های آسیایی 2022

امین کاویانی نژاد، در وزن 77 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا 2020 خوش درخشید و با اقتدار به فینال راه یافت. او در این رقابت ها، نبردهای نفس گیری را پشت سر گذاشت و در نهایت، با کسب مدال نقره به کار خود پایان داد.

 

کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم در دور اول، با نتیجه قاطع 9 بر 3 از سد کیم هیون-وو از کره جنوبی گذشت و قدرت خود را به رخ حریفان کشید. در دور دوم، نوبت به مصاف با دلشاد آمانگلدیف از ازبکستان رسید. کاویانی نژاد در این مبارزه نیز با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید و راه خود را به مرحله نیمه نهایی هموار کرد.

 

در مرحله نیمه نهایی، لیو روی از چین حریف کاویانی نژاد بود. این کشتی، جدالی نزدیک و تماشایی بود، اما در نهایت، کاویانی نژاد با نتیجه 1 بر 1 به برتری رسید و به جمع 2 کشتی گیر برتر راه یافت.

 

حریف کاویانی نژاد در دیدار فینال، آکژول محموداف، قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان بود. این کشتی، فینالی جذاب و دیدنی بود. محموداف که از تجربه و سابقه ی درخشانی برخوردار بود، در نهایت با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید و کاویانی نژاد به مدال نقره دست یافت.

 

قهرمانی آسیا 2023

امین کاویانی نژاد، در وزن 77 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا 2021 خوش درخشید و با اقتدار به فینال راه یافت. با این حال، مصدومیتی ناگهانی در دیدار نهایی، او را از ادامه مبارزه بازداشت و کاویانی نژاد به مدال نقره بسنده کرد.

 

کاویانی نژاد در دور نخست، با نتیجه 3 بر 1 از سد ساجان از هند گذشت و قدرت خود را به رخ حریفان کشید. در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی، نوبت به مصاف با لیو روی از چین رسید. این کشتی، جدالی نزدیک و تماشایی بود، اما در نهایت، کاویانی نژاد با نتیجه 1 بر 1 به برتری رسید و به جمع 4 کشتی گیر برتر راه یافت.

 

حریف کاویانی نژاد در مرحله نیمه نهایی، دمیو ژاداریف از قزاقستان بود. این کشتی نیز جدالی نفس گیر و دیدنی بود، اما کاویانی نژاد با اقتدار و با نتیجه 3 بر 1 از سد حریف قدرتمند خود گذشت و راهی دیدار فینال شد.

 

در دیدار فینال، کاویانی نژاد با رقیبی از کشور میزبان، ژاپن روبرو بود. متاسفانه، در حین گرم کردن برای این دیدار، کاویانی نژاد دچار مصدومیتی از ناحیه زانو شد و امکان ادامه مبارزه را از دست داد. با این اتفاق تلخ، کاویانی نژاد از حضور در فینال بازماند و به مدال نقره دست یافت.

 

بیوگرافی امین کاویانی نژاد کشتی گیر

افتخارات امین کاویانی نژاد

 

المپیک 2024

در اردیبهشت سال 1403 امین کاویانی نژاد کشتی گیر فرنگی کار کشورمان در وزن ۷۷ کیلوگرم در رقابت های گزینشی المپیک پاریس در بیشکک قرقیزستان موفق شد با نتیجه ۶ بر ۵ لی یو از چین را شکست دهد و سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

 

او  پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۱ علی محمد ال عبوداح از عراق را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 

 

افتخارات امین کاویانی نژاد

امین کاویانی نژاد کشتی گیر فرنگی

 

ازدواج امین کاویانی نژاد :

در رابطه با زندگی شخصی و ازدواج امین کاویانی نژاد اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

 

سابقه مدال :

به نمایندگی از ایران

کشتی فرنگی مردان

 

بازی های آسیایی :

 مدال نقره  جایگاه دوم هانگژو 2022  77 کیلو گرم

 

قهرمانی کشتی آسیا :

مدال طلا   جایگاه اول دهلی نو 2020 72 کیلو گرم 
مدال طلا   جایگاه اول آلماتی 2021  72 کیلو گرم
مدال نقره  جایگاه دوم آستانا 2023   77 کیلو گرم

 

بازی های همبستگی کشورهای اسلامی :

 مدال برنز  جایگاه سوم قونیه 2021 77 کیلوگرم 

 

قهرمانی کشتی زیر 23 سال جهان :

 مدال برنز جایگاه سوم بیدگوشچ 2017  66 کیلوگرم 
مدال نقره    جایگاه دوم بلگراد 2021 77 کیلوگرم 

 

امین کاویانی نژاد متولد کجاست

جدیدترین تصاویر امین کاویانی نژاد

 

امین کاویانی نژاد اهل کجاست

عکس های امین کاویانی نژاد

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

علمی و خواندنی
علمی و خواندنی چند کلمه آموزنده و خواندنی و علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋