علمی و خواندنی

علمی و خواندنی

چند کلمه آموزنده و خواندنی و علمی

معجزه هوش مصنوعی؛ میانه سفر و ایجاد تصاویر شگفت انگیز

معجزه هوش مصنوعی؛ Midjourney و خلق تصاویر شگفت انگیز



هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

با هوش مصنوعی Midjourney دنیای خود را نقاشی کنید

 

هوش مصنوعی Midjourney به شما کمک می‌کند تا با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تصاویر شگفت‌انگیزی را بر اساس توضیحات متنی خود ایجاد کنید. در این مقاله از  به بررسی این ابزار قدرتمند تولید تصویر از متن می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید با استفاده از آن، تصاویر زیبا و خلاقانه‌ای خلق کنید.

ما در اوج انقلاب هوش مصنوعی زندگی می کنیم. صدها ابزار هوش مصنوعی جدید که هر روز وارد بازار می شوند، به ویژه ابزارهای تولید تصویر، گواه این مدعا هستند. یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین ابزارهای هوش مصنوعی، برنامه تولید تصویر از متن به نام Midjourney است.

اگرچه ابزارهای مشابهی مانند DALL-E 2 شرکت OpenAI، Imagine گوگل و Stable Diffusion وجود دارند، اما Midjourney با تصاویر فانتزی، رویایی، علمی تخیلی و در عین حال واقع گرایانه خود، مخاطبان را به وجد آورده است. در ادامه، همه چیزهایی را که باید در مورد Midjourney بدانید را برای شما قرار داده ایم.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

Midjourney مرزهای بین واقعیت و تخیل را از بین می برد

 

هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney) چیست؟

میدجورنی یک برنامه هوش مصنوعی است که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل میدجورنی در سانفرانسیسکو ساخته شده است. میدجورنی از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک دستورات شما بر اساس توضیحات متنی استفاده می کند و بر اساس آن تصاویر ایجاد می کند. این پلتفرم تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در جولای ۲۰۲۲ وارد مرحله بتای عمومی شد و به گفته دیوید هولز، بنیانگذار میدجورنی (که همچنین یکی از بنیانگذاران Leap Motion است)، تا آگوست ۲۰۲۲ به سوددهی رسید. 

  

ویژگی های هوش مصنوعی میدجورنی

اگرچه میدجورنی در درجه اول یک مدل تولید تصویر است، اما کاربردهای گسترده ای دارد. شما می توانید از میدجورنی برای هر نوع محتوای بصری استفاده کنید، خواه به یک تصویر روی جلد، پوستر، جلد کتاب، طراحی محصول، طراحی وب سایت یا صفحه فرود، طراحی داخلی، طراحی معماری، هنر، پرتره یا لوگو نیاز داشته باشید.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن توصیفی خود را در مورد تصویر مورد نظر خود تایپ کنید، و میدجورنی با چهار نسخه از تصاویر که خواسته شما را به تصویر می کشند، باز خواهد گشت.

 

میدجورنی قبلا 25 کار رایگان (به معنای تصاویر ایجاد شده) ارائه می کرد، پس از آن برای ادامه استفاده از تولید کننده تصویر باید هزینه پرداخت می کردید. با این حال، پس از تقاضای بیش از حد و سوء استفاده از دوره آزمایشی، شرکت دوره آزمایشی رایگان را لغو کرد.

اکنون برای اینکه بتوانید تصاویر ایجاد کنید، باید در یکی از برنامه های اشتراک میدجورنی مشترک شوید. چهار پلن میدجورنی وجود دارد: پایه، استاندارد، حرفه ای و مگا. ما در ادامه درباره این پلن ها و ویژگی های آنها صحبت خواهیم کرد.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

Midjourney قدرت هوش مصنوعی را در دستان خود بگیرید

 

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Midjourney (میدجورنی)

میدجورنی با سایر ابزارهای هوش مصنوعی تولید تصویر در این تفاوت دارد که برای دسترسی به آن نیاز به استفاده از دیسکورد دارید، یعنی از سرور میدجورنی در دیسکورد استفاده می کنید، که ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد، اما پس از اینکه به آن عادت کردید، آسان تر می شود.

 

با توجه به اینکه برای تولید تصاویر با میدجورنی از دیسکورد استفاده می کنید، درخواست های شما برای سایر کاربران سرور و کانال ها قابل مشاهده است، مگر اینکه حالت مخفی را که در پلن حرفه ای وجود دارد، فعال کرده باشید. در اینجا نحوه استفاده از میدجورنی در دیسکورد آمده است: 

1. ابتدا باید به وب سایت میدجورنی بروید و روی دکمه "Join the Beta" کلیک کنید که شما را به وب سایت دیسکورد هدایت می کند، جایی که می توانید به وب دیسکورد بروید یا برنامه دسکتاپ را دانلود کنید.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

پیوستن به بتا

 

2. هنگامی که وارد سرور دیسکورد میدجورنی شدید، از شما خواسته می شود که شرایط خدمات را بپذیرید.

3. پس از پذیرش شرایط خدمات، به یکی از کانال های "newbie" در پنل سمت چپ بروید.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

به یکی از کانال های "تازه کار" بروید

 

4. در کادر متنی پایین، عبارت "/imagine" را تایپ کنید و کلید "Enter" را فشار دهید یا روی پاپ آپ بالای فیلد متن کلیک کنید.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

اعلان "/imagine" را تایپ کرده و "Enter" را فشار دهید

 

5. این کار یک کادر محاوره ای در فیلد متن باز می کند. توضیحات تصویری را که می خواهید دریافت کنید تایپ کنید.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

شرح تصویری را که می خواهید دریافت کنید تایپ کنید

 

6. پاسخی از ربات میدجورنی خواهید دید که فرآیند تصویر شما را شروع می کند.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

ربات Midjourney روند تصویر شما را شروع می کند.

 

7. با این حال، متوجه خواهید شد که افراد زیادی در حال وارد کردن دستورات هستند و فید کانال به هم ریخته می شود.

8. برای پیدا کردن تصویر خود، روی نماد "Inbox" در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و به تب "Mentions" بروید. در اینجا تصاویر تولید شده خود را مشاهده خواهید کرد، یعنی 4 نسخه از تصویر بر اساس دستور شما.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

روی نماد "صندوق ورودی" در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

به برگه «Mentions» بروید

 

9. برای یافتن تصویر خود در فید، روی تصویر نگه دارید و روی دکمه "Jump" در گوشه بالا سمت راست تصویر کلیک کنید. این شما را مستقیماً به تصویر خود در فید پیام کانال می برد.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

ماوس را روی تصویر نگه دارید و روی دکمه "پرش" کلیک کنید

 

10. در فید، تصویر خود را با چندین دکمه با حروف "U" و "V" و اعداد در دو ردیف و یک دکمه دایره ای آبی مشاهده خواهید کرد. اعداد نشان دهنده 4 نسخه از تصاویر هستند. اگر روی برخی از دکمه های "U" کلیک کنید، نسخه با کیفیت بالا و ارتقا یافته تصویر مربوطه را دریافت خواهید کرد. اگر روی یکی از دکمه های "V" کلیک کنید، مجموعه جدیدی از 4 تصویر بر اساس تصویر انتخاب شده دریافت خواهید کرد.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

دکمه هایی با حروف و اعداد "U" و "V"

 

11. برای ذخیره تصویر، روی آن کلیک کنید تا باز شود، سپس روی آن کلیک راست کرده و "Save Image" را انتخاب کنید.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Save Image را انتخاب کنید.

 

همچنین می توانید ربات Midjourney را به سرور خود اضافه کنید و در پیام های مستقیم با آن تعامل داشته باشید.

 

هوش مصنوعی Midjourney, تولید تصویر با هوش مصنوعی رایگان

ربات Midjourney در DMs on Discord

 

سوالات متداول درباره هوش مصنوعی Midjourney

1. U1 در میدجورنی به چه معناست؟

علامت های U در زیر تصویر برای ارتقا کیفیت (upscale) تصویر مربوطه استفاده می شود. بنابراین، اگر روی دکمه «U1» کلیک کنید، یک نسخه با کیفیت بالا و ارتقا یافته از تصویر اول دریافت خواهید کرد. اگر روی دکمه «U2» کلیک کنید، یک نسخه با کیفیت بالا از تصویر دوم دریافت می کنید و به همین ترتیب. از طرف دیگر، برچسب‌های V تغییرات بیشتری از تصویر انتخاب شده ایجاد می‌کنند.

 

2. آیا میدجورنی رایگان است؟

میدجورنی قبلا یک دوره آزمایشی رایگان شامل 25 درخواست ارائه می کرد، پس از آن باید برای یکی از بسته های اشتراک هزینه پرداخت می کردید.با این حال، در اواخر مارس، میدجورنی اعلام کرد که به دلیل تقاضای بسیار بالا و همچنین سوء استفاده از قابلیت های پلتفرم برای ساخت تصاویر جعلی (deep fake)، دیگر دوره آزمایشی رایگان ارائه نخواهد کرد.

 

3. چگونه اشتراک میدجورنی را لغو کنیم؟

برای لغو اشتراک میدجورنی، به https://www.midjourney.com/account بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. در صفحه مدیریت اشتراک، روی دکمه «Manage» در زیر جزئیات پلن کلیک کنید و «Cancel Plan» را انتخاب کنید.

 

4. حالت تولید تصویر مخفی (Stealth) در میدجورنی چیست؟

به صورت پیش فرض، همه تصاویر ایجاد شده در میدجورنی در سرور دیسکورد میدجورنی، سرورهای خصوصی و پیام های مستقیم، در بخش نمایش جامعه (Community Showcase) وب سایت midjourney.com و در برنامه میدجورنی قابل مشاهده هستند. با این حال، با حالت مخفی (Stealth) میدجورنی، می توانید به صورت خصوصی تصاویر ایجاد کنید. حالت مخفی تصاویر شما را از دید سایر افراد در دیسکورد و وب سایت میدجورنی پنهان می کند.

 

جمع بندی

شاید در ابتدا فهمیدن نحوه استفاده از میدجورنی کمی گیج کننده باشد، به خصوص اگر قبلاً از دیسکورد استفاده نکرده باشید. در این صورت، باید همزمان با میدجورنی، نحوه استفاده از دیسکورد را نیز یاد بگیرید. مورد دیگری که برای اولین بار نیاز به تلاش بیشتری دارد، نحوه دادن دستور به میدجورنی و پیدا کردن تصویر تولید شده است، زیرا رابط کاربری دیسکورد میدجورنی چندان کاربرپسند نیست.

 

همچنین باید اصطلاحات مربوط به میدجورنی را یاد بگیرید، که اگر علاقه مند به تکنولوژی نباشید، می تواند چالش برانگیز باشد. برای اینکه نحوه تعامل با میدجورنی را یاد بگیرید، کمی آزمون و خطا لازم است.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت  

 

علمی و خواندنی
علمی و خواندنی چند کلمه آموزنده و خواندنی و علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋