علمی و خواندنی

علمی و خواندنی

چند کلمه آموزنده و خواندنی و علمی

رکورد «نازک ترین» ساعت مچی جهان شکسته شد

رکورد «نازک‌ترین» ساعت مچی جهان شکسته شد



نازک‌ترین ساعت مچی جهان،اخبار تکنولوژی،خبرهای تکنولوژی

شرکت ایتالیایی جواهرات Bulgari با عرضه ساعت مچی مدل Octo Finissimo Ultra Cosc که تنها 1.7 میلی‌متر ضخامت دارد، رکورد ساخت نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان را به دست آورده است.

به گزارش فرادید، رکورددار قبلی در این زمینه ساعت مدل فراری RM UP-01 بود که شرکت فراری در همکاری با ساعت‌سازی به نام ریچارد میلر آن را ساخته بود. حالا ساعت شرکت بولگاری توانسته با اختلاف تنها 0.05 این عنوان را به دست بیاورد.

 

این طراحی در واقع تکمیل طرح ساعت Octo Finissimo Ultra است که در سال 2022 رکورد را به مدت چهار ماه در اختیار داشت.

 

آنتوان پین، مدیر بخش ساعت‌سازی بولگاری، گفت: "Octo Finissimo یک زمین بازی بزرگ از نوآوری و طراحی و منبع چالش‌های بی‌سابقه برای بخش تحقیق و توسعه Bulgari است.

 

تمام 170 جزئی که حرکت Octo Finissimo Ultra Cosc را تشکیل می‌دهند، دقیقاً مانند مدل قبلی خود، مستقیماً در پشت قاب ساعت ثابت می‌شوند.

 

برای محافظت از مکانیسم، قاب پشتی از کاربید تنگستن -یک آلیاژ فلزی فوق‌العاده بادوام- ساخته شده است، در حالی که قسمت جلوی بدنه و بند ساعت از تیتانیوم سندبلاست ساخته شده‌اند.

 

طرح نهایی دارای 1.7 میلی متر ضخامت است؛ این باریک‌ترین ساعتی است که تا کنون نشان کرنومتر را توسط شرکت مستقل «کنترل سوئیس» دریافت کرده است.

 

این ساعت در نسخه محدود 20 عددی تولید خواهد شد که یک کد QR در پشت آن‌ها به یک کتابچه راهنمای آنلاین مخصوص هر ساعت مربوط می‌شود.

 

نازک‌ترین ساعت مچی جهان،اخبار تکنولوژی،خبرهای تکنولوژی

همچنین هرکدام از این 20 ساعت دارای یک قاب هستند که به طور خودکار ساعت را با فشار دادن یک دکمه تنظیم می‌کند.

 

این نهمین رکورد جهانی بولگاری در نازک بودن ساعت‌هایش است؛ این شرکت در رقابتی با ساعت‌سازانی از جمله ریچارد میل، آئودمار پیگت و پیاژه است.

 

 

علمی و خواندنی
علمی و خواندنی چند کلمه آموزنده و خواندنی و علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋