parcheen.dm

parcheen.dm

انتخاب بهترین مهد کودک در آستانه سال تحصیلی جدید

اگر شما هم کودکی در سنین پیش از مدرسه داشته باشید، حتما با چالش انتخاب مهدکودک رو‌به‌رو هستید. مهدکودک تنها محیطی برای نگه‌داری از کودک نیست بلکه، کودک در مهد کودک این امکان را دارد که درکنار سایر کودکان قرار بگیرد و با تعامل با همدیگر، فرصت یادگیری مهارت‌های اجتماعی و عاطفی را داشته باشند. تجربه استقلال و مواجه با نیازها و شناخت احساسات از جمله تجربیات ارزشمندی است که حضور در مهدکودک برای کودک فراهم می‌کند. در کنار این تجربیات، اگر مهدکودک‌ فضای آزاد و مناسبی برای کودکان داشته باشد، کودک در این محیط می‌تواند ارتباط با طبیعت و بازی آزاد را تجربه کند. با توجه به نکات ذکر شده، اهمیت انتخاب مهدکودک برجسته‌تر می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های یک مهدکودک خوب آشنا می‌شویم.

 

ویژگی مهدکودک ایده‌آل

یک مهدکودک مناسب، می‌تواند از نظر افراد مختلف ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد اما چند فاکتور مهم برای انتخاب یک مهدکودک وجود دارد که افراد با سلایق مختلف بر سر آن توافق دارند، از این ویژگی‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ایمن بودن
  • مربیان و تسهیلگران حرفه‌ای
  • برنامه آموزشی مناسب
  • محیط مناسب و اختصاص فضای جداگانه برای فعالیت‌های مختلف
  • بهبود ارتباط والدین با کودک

در کنار ویژگی‌های ذکر شده، مهدکودکی که علاوه بر فعالیت‌های کارگاهی، در پاسخ به نیاز کودکان به ارتباط با طبیعت، فعالیت‌های کودکان را عمدتا در فضای باز طراحی و برنامه‌ریزی کند، یک مهدکودک ایده‌آل به شمار می‌رود.

مهدکودک پرچین

 در ایران چندین مهدکودک با رویکرد طبیعت‌گرا و با فضای باز و طبیعی فعالیت دارند که یکی از این مجموعه‌ها، مهدکودک پرچین واقع در منطقه اوین تهران است. پرچین اولین مهدکودک انسان‌گرا در طبیعت است که در کنار فعالیت کارگاهی شامل فعالیت‌هایی مثل فعالیت‌های هنری، موسیقی، زبان، ادبیات و...، فرصت ارتباط با طبیعت را برای کودکان فراهم کرده است. فضای وسیع و طبیعی (مزرعه پرچین) برای کودکان در سنین مختلف، بخش‌های متفاوتی را طراحی کرده است.

در نگاه پرچین، دوره کودکی مهم‌ترین دوره زندگی هر انسانی است زیرا در این دوره، اولین تجربه‌ها و برخوردهای کودک با دنیای بیرون اتفاق می‌افتد، نحوه نگاه او به زندگی پایه‌گذاری می‌شود. کودکان با پیشینه‌ای نزدیک به طبیعت هستند و جدا کردن آن‌ها از طبیعت به خصوص در سبک زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی نمود فراموش‌کردن حقوق کودکان است.

پرچین علاوه بر فعالیت‌های کارگاهی و در فضای باز برای کودکان، برگزارکننده‌ی کارگاه‌های مادر و کودک (در سنین مختلف) نیز می‌باشد.  مهدکودک پرچین برای کمک به انتخاب آگاهانه والدین، امکان بازدید حضوری از مجموعه را نیز فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر درباره پرچین(آشنایی با فعالیت‌ها، محیط، کارکنان و...) می‌توانید به وبسایت پرچین مراجعه کرده و یا از طریق راه های ارتباطی  با مجموعه در ارتباط باشید.

parcheen.dm
parcheen.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋