parcheen.dm

parcheen.dm

ویژگی‌های بهترین مهدکودک!

چرا مهدکودک؟

شاید در نگاه اول، سپردن کودک به مهد کودک با این تصور باشد که این کار صرفا برای نگه‌داری از کودکان انجام می‌شود. اما در واقع مهدکودک‌، محیطی است که فرصت یادگیری مهارت‌های اجتماعی و عاطفی و تعامل کودکان با یکدیگر را فراهم می‌کند و هم‌چنین تجربه استقلال و گذراندن زمان دور از پدر و مادر را برایشان رقم می‌زند. حضور در مهدکودک و قرارگرفتن کودکان درموقعیت‌های مختلف، آن‌ها را با نیازها و تجربیات جدیدی مواجه می‌کند و همین امر به کودک در زمینه شناخت احساسات و نحوه ابراز آن کمک می‌کند. انجام فعالیت‌های مختلف در محیط مهدکودک، توانمندی کودک را افزایش داده و فرصت آشنایی بیشتر کودکان با علایقشان را فراهم می‌کند. در مهدکودک‌هایی با فضای آزاد، کودک امکان انجام بازی‌های آزاد، ارتباط با طبیعت و رشد همه‌جانبه را نیز دارد.

ویژگی‌های بهترین مهد کودک

یک مهدکودک خوب، دارای استانداردهایی است که افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند بر روی این استانداردها توافق کنند. حفظ سلامت جسمی و روانی کودک، مهم‌ترین مطالبه‌ی خانواده‌ها از یک مهد کودک است که باید در یک محیط با استاندارد بالا ارائه شود.  ایمن بودن محیط، مربیان و تسهیلگران با دانش و تجربه کافی، برنامه آموزشی براساس فعالیت‌ها و علایق کودک، بهبود و ارتقای ارتباط والد و کودک و فراهم کردن یک فضای خوب تفکیک شده(برای فعالیت هنری، بازی حرکتی و شناختی، استراحت و ..) از ویژگی‌های مهدکودک ایده‌آل به شمار می‌روند.

حضور کودک در فضای طبیعی و باز

مطالعات انجام‌شده در این زمینه تاکید دارد که کودکان به ویژه در سنین خردسالی، برای رشد همه‌جانبه نیازمند بازی‌های آزادانه در طبیعت هستند. فضای آزاد و طبیعی با ایجاد تنوع در فعالیت‌ها و بازی کودکان به رشد همه جانبه آن‌ها کمک کرده و شوق یادگیری را در کودکان زنده نگه می‌دارد و بستر مناسبی برای بازی آزاد و خودانگیخته کودکان است. در این بین مهدکودک‌هایی که فضای طبیعی و فرصت ارتباط مستقیم با طبیعت را به برنامه‌های خود اضافه کرده‌اند قدمی در جهت برطرف کردن نیاز به طبیعت و نگرانی‌های ناشی از دوری از فضای آزاد برداشته‌اند.

پرچین؛ مهدکودکی با فضای آزاد و طبیعی

مهدکودک پرچین واقع در منطقه اوین تهران اولین مهدکودک انسان‌گرا با رویکرد طبیعت است. پرچین اولین مهدکودک در تهران با رویکرد یادگیری آزاد نیز شناخته می‌شود. در رویکرد یادگیری آزاد تمرکز اصلی بر، آزادی‌عمل، استقلال، شراکت و برابری کودکان است. پرچین با حضور متخصصان حوزه یادگیری کودک و روان شناسی رشد، این رویکرد را با شرایط فرهنگی و بومی کودکان ایران همگام کرد و به مجموعه‌ای تاثیرگذار در حیطه پرورش کودک تبدیل شد. این مهد کودک از سن ٣ تا ٧ سال کودکان را پذیرش و ثبت‌ نام می‌کند و فرصت تجربه ارتباط با طبیعت را  در کنار فضای کارگاهی در اختیار آن ‌ها قرار می‌دهد  پرچین برای ارتقای رابطه والد و کودک، مجموعه کارگاه‌های مادر وکودک را نیز در دوره‌های سنی مختلف برگزار می‌کند.

parcheen.dm
parcheen.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋