pallet467

pallet467

مدیریت مواد در زنجیره تامین

برای عملکرد صحیح یک زنجیره تامین، مدیریت مواد بسیار مهم است. مدیریت مواد در زنجیره تامین شامل برنامه ریزی برای نیازهای مواد، تعیین مقدار موادی که باید در هر مکان ذخیره سازی مستقر شود، و برنامه ریزی برای حفظ سطح موجودی است. موجودی می تواند مواد اولیه یا حتی کالاهای تمام شده باشد. برای اطمینان از موفقیت مدیریت مواد، ارتباطات باید در سراسر زنجیره تامین حفظ شود.

 

فروشگاه اینترنتی پلاستیکی کالا ارائه دهنده محصولات با کیفیت پالت پلاستیکی.

فرآیند مدیریت مواد

فرآیند مدیریت مواد شامل تمامی مراحل از خرید مواد تا دریافت مواد می باشد. این شامل ذخیره سازی و انبارداری، حمل و نقل و دریافت است. هر مرحله اهداف و فرآیند خاص خود را دارد.

خرید: خرید مقدار مناسب کالا اولین گام مهم برای اطمینان از اجرای روان است. این فرآیند می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری در ذخیره‌سازی غیر ضروری یا فضای هدر رفته را به حداقل برساند.

ذخیره سازی: باید آمادگی لازم برای اختصاص مقدار مناسبی از فضای ذخیره سازی برای حمل کالا به مکان بعدی آنها فراهم شود. کنار گذاشتن مقدار بافری از مواد خام یا محصولات می تواند اثرات کمبود در سراسر زنجیره تامین را کاهش دهد.

حمل و نقل: حمل و نقل مواد صحیح به مکان مناسب در زمان مناسب یک تلاش لجستیکی پیچیده است. بسیاری از کسب و کارها حمل و نقل را به بخش خود جدا می کنند.

دریافت: در مدیریت مواد، دریافت شامل بررسی و توزیع قطعات به مشتریان صحیح است.

روندهای جدید در مدیریت مواد

پس از اوج گیری همه گیر در سال 2020، شرکت ها مجبور شدند در استراتژی های زنجیره تامین خود به عنوان پاسخی به چالش های جدید ناشی از اختلال زنجیره تامین تجدید نظر کنند:

متنوع کردن شبکه های زنجیره تامین: با تکیه بر چندین تامین کننده به جای یک منبع تلفیقی، کسب و کارها می توانند از تاخیرهای عمده تولید و تولید جلوگیری کنند. با این رویکرد، مدیران زنجیره تامین می توانند کنترل آینده عملیات خود را آغاز کنند و اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات آنها همچنان به موقع به مشتریان می رسد.

افزایش اتوماسیون: بسیاری از کسب و کارها برای مدیریت موجودی به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی روی می آورند. پیاده سازی اتوماسیون در انبار گامی حیاتی در افزایش ایمنی، بهره وری و کارایی فرآیند است. کاهش هزینه های عملیاتی؛ و بهینه سازی فضای انبار

مدیریت مواد و پالت های پلاستیکی قابل استفاده مجدد

زنجیره تامین دائما در حال تغییر است و مشکلات جدید همیشه ممکن است ایجاد شود. استفاده از پالت های پلاستیکی مانند پالت های ساخته شده توسط ایران باعث می شود که محصولات در تمام مراحل زنجیره تامین کارآمدتر و سودآورتر شوند. هر پالت پلاستیکی یک پلت فرم حمل و نقل منسجم و یکنواخت است که به خوبی با سیستم های خودکار جفت می شود، شفافیت در زنجیره تامین را بهبود می بخشد و در هزینه ها برای ذینفعان زنجیره تامین صرفه جویی می کند.

pallet467
pallet467

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋