otag

otag

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

7 ایده برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب مدرن

اینکه بخواهید بهترین استفاده را از فضای در دسترس به عنوان اتاق خواب داشته باشید، الزاما نتیجه برخورداری از یک اتاق خواب کوچک نیست. حتی یک اتاق خواب بزرگ هم نیازمند این تکنیک ها خواهد بود تا از آشفتگی و شلوغی نجات پیدا کند.

 

 در این راستا اجازه دهید کار خود را با سرویس خواب و البته بزرگ ترین عنصر آن یعنی تخت خواب شروع کنیم چرا که، بجز انواع تاشوی آن، درصد زیادی از فضای اتاق خواب را به خود اختصاص می دهد. اگر شما به دنبال داشتن اتاق خوابی کارآمدتر، مرتب تر و با فضای خالی بیشتر هستید، در ادامه با همراه باشید چرا که به بررسی 7 ایده برای استفاده ی کامل از فضای زیر و همچنین اطراف تخت خواب خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

1. تخت خواب دو طبقه

وقتی اسم تخت خواب دو طبقه می آید، اکثرا ذهن شان سمت اتاق خواب کودک و یک تخت خواب دوطبقه صورتی یا آبی رنگ می رود اما مدت ها است که شاهد حضور طرح های متنوع و پیچیده ای برای سنین مختلف از کودکان تا جوانان هستیم. بنابراین اگر فرزندان شما اتاق خواب مشترک دارند، بهترین روش برای استفاده بهینه از فضای آن، بعد از استفاده از تخت خواب تاشو، تخت خواب های دوطبقه ای خواهند بود که فضای کناری و زیرین آنها هم با کمک شلف ها و باکس ها به بهترین نحو ممکن از فضایی که به خود اختصاص می دهند، استفاده می کنند.

 

 

2. سرویس خواب کشودار

اگر تمایلی به استفاده از تخت خواب دوطبقه یا انواع معلق آن را ندارید و یک سبک جمع و جورتر را ترجیح می دهید، باز هم هیچ جای نگرانی نیست چرا که سرویس خواب کشودار به شما امکان استفاده از فضای زیرین تخت را می دهد. از این فضا می توانید برای جمع آوری وسایل مختلف از لباس گرفته تا کتاب یا کفش بر اساس نوع طراحی کشوها و باکس های آن استفاده کنید.

 

 

3. تخت خواب جکدار

اما اگر به دنبال استفاده ی صد در صدی از فضای زیرتخت خواب هستید، به نحوی که هیچ نقطه ای از آن بدون استفاده نماند، سرویس خواب جک دار همان گزینه ی مورد نیاز شما است. شاید فکر کنید انتخاب یک سرویس خواب جک دار، به معنی محدود بودن گزینه های روی میز برای شما خواهد بود. اما به هیچ وجه اینطور نیست. خوشبختانه فروشگاه های تولید مبلمان و وسایل دکوراسیونی همچون فروشگاه فوکاچوب امکان جک دار کردن انواع مختلفی از سرویس خواب های مدرن و اسپرت خود را برای شما فراهم کرده است.

 

 

4. تخت خواب مهمان و میزبان

یکی از راه ها برای استفاده ی کامل از فضای زیر تخت برای ما ایرانی های مهمان نواز اختصاص تختی برای مهمان در آن قسمت است. با داشتن یک تخت خواب مهمان و میزبان از اختصاص یک اتاق مجزا و یا تخت مجزا برای مهمان و یا قرار دادن تشک مهمان در فضای اتاق بی نیاز خواهید شد و اتاق شما دیزاینی مرتب تر خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با انواع تخت مهمان دار به مقاله " با تخت خواب مهمان و میزبان، به جنگ کمبود جا بروید " سر بزنید

 

 

5. تخت خوابی با فضای زیرین خالی

یکی از راه حل ها استفاده از تخت خوابی است که به نحوی میتوانیم بگوییم یک تخت خواب دوطبقه است اما طبقه ی پایین هیچ تخت دیگری قرار نمی گیرد بلکه فضای زیرین تخت خالی می ماند تا شما بر اساس نوع نیاز خود، بهترین استفاده را از آن داشته باشید. اگر اتاق خواب متعلق به کودک شما است، می توانید از فضای زیرین آن بعنوان فضای بازی او استفاده کنید و اگر مدرسه می رود، با قرار دادن صندلی و میز تحریر، آنجا فضای انجام تکالیفش و مطالعه ی او خواهد بود. اما اگر اتاق خواب یک فرد بزرگسال است، می تواند فضای انجام کار یا مطالعه  و یا حتی فضایی برای دور هم جمع شدن ها یا گفت و گو با دوستان باشد.

 

 

6. شلف ها، متخصص استفاده بهینه از فضا

از فضای زیرین تخت خواب که عبور کنیم، به فضای بالا و کنار تخت خواب می رسیم. این بخش ها فرصت خوبی را برای ایجاد شلف دیواری به ما می دهند. شما می توانید از تاج تخت برای ایجاد باکس ها و شلف هایی کمک بگیرید که کاربردهای متفاوتی خواهند داشت و جلوه ای مدرن به دیزاین اتاق خواب شما خواهند بخشید. بله از این شلف یا باکس های بالا یا کنار تخت خواب می توان برای کتاب ها، آثار هنری همچون تابلوهای نقاشی و یا ایجاد یک گالری دیواری استفاده کرد تا نیاز نباشد بخش مجزایی از دیوار را به خود اختصاص دهند. با این کار از شلوغ شدن دیوارهای اتاق نیز تا حد زیادی جلوگیری خواهید کرد.

 

 

7. پاتختی و پاف هایی کاربردی

قرار نیست پاتختی ها و پاف ها تنها عناصری تزئینی در دکوراسیون اتاق خواب باشند. اولین عاملی که در انتخاب آنها باید مد نظر قرار گیرد، توجه به میزان فضایی است که در اختیار ما قرار می دهند. بنابراین پاف های صندوق دار و پاتختی هایی که دارای کشو یا باکس هستند، در اولیت قرار دارند. البته اگر علاقه ی بیشتری نسبت به پاف های بدون صندوق دارید، می توانید از فضای خالی زیر آن با قرار دادن سبدهایی حصیری استفاده کرده و البته جلوه ای روستیک نیز به فضا بخشید.

 

در این مقاله در کنار شما همراه عزیز  به بررسی ایده هایی برای استفاده ی هرچه بیشتر از فضای زیر و اطراف و حتی بالای تخت خواب پرداختیم، ایده هایی که در کنار کاربردی بودن جلوه ای مدرن نیز برای اتاق خواب شما به ارمغان خواهند آورد. شما نیز می توانید ایده ها و نظرات خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

otag
otag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋