otag

otag

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

7 ایده جدید برای دکوراسیون اتاق خواب سال 2022

نوع دکوری که برای اتاق خواب تان انتخاب می کنید، سهم به سزایی در تبدیل آن به فضایی جذاب و هیجان انگیز دارد.

اتاق خواب فضایی است که این روزها اتاق کار و مطالعه ی ما نیز هست و حس و حالی که از آن دریافت می کنیم تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مان دارد، پس وقت گذاشتن برای طراحی دکوراسیون داخلی آن ارزشش را دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با راه های تبدیل چیدمان اتاق خواب به محیطی منحصربه فرد هستید در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به معرفی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب  نوزاد بپردازیم.

 

 

1. کاغذدیواری گل دار؛ ایده ای همیشه مُد برای اتاق خواب

بسیاری از افراد کاغذ دیواری های گل دار را منحصر به اتاق خوابی با دکوراسیون کلاسیک می دانند، این درحالی است که از این عناصر جذاب می توان برای یک دیزاین مدرن یا معاصر نیز بهره برد. در ادامه می توانید سرویس روتختی و ملحفه را نیز با طرح کاغذدیواری ست کنید و جلوه ای جذاب و منسجم به دیزاین ببخشید. در مورد انتخاب رنگ آن هم می توانید از دو رنگ که در پالت رنگ فضا وجود دارد، استفاده کنید.

اگر هم بیشتر از رنگ های خنثی همچون بژ، طوسی، خاکستری یا سفید در دکوراسیون استفاده کرده اید، می توانید کاغذ دیواری ای با رنگ هایی برجسته انتخاب کنید تا به فضای اتاق خواب جان ببخشید. اگر به دنبال انتخابی بی دردسر هستید از کاغذدیواری ای با گل های بزرگ برای اتاق خوابی بزرگ و بالعکس استفاده کنید. اما اگر اهل جسارت به خرج دادن هستید، می توانید دقیقا برعکس عمل کنید و جلوه ای منحصربه فرد ایجاد کنید.

 

 

 

2. عناصر دیزاین چوبی و جلوه ی بوهمین در اتاق خواب

اگر از طرفداران سبک روستیک، بوهمین، مینیمال، مدرن و معاصر هستید پس وقت آن رسیده که به استقبال عناصر دیزاین چوبی بروید. عناصری که با کیفیت و دوام بالایی که دارند از نظر اقتصادی به صرفه خواهند بود و البته در عین حال جلوه ای بی نظیر و لوکس به اتاق خواب می بخشند.

صندلی چوبی یکی از تاثیرگذارترین و خاطره انگیزترین عناصر دکوراسیون در ایجاد جلوه ای متفاوت و جذاب است که موجب ارتقای دیزاین اتاق خواب می شود. صندلی چوبی خود را می توانید با یک میز قدیمی ترکیب کنید تا جلوه ای بوهمین در دیزاین مدرن تان ایجاد کنید.

 

 

 

3. ست کردن چراغ رومیزی و کالای خواب برای رویایی تر شدن اتاقخواب

دیدگاه طراحان داخلی نسبت به ست کردن تغییرات زیادی کرده است. زمانی شاهد ست کردن بیشتر عناصر دیزاین از رنگ یا استایل بودیم اما امروزه کمتر شاهد ست کردن در این ابعاد هستیم. امروزه ست کردن را محدود به عناصر کمتری از دکوراسیون می کنند تا تاثیر بیشتر و البته متعادل تری از آن دریافت کنند. در این راستا یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما ست کردن یک یا چند عدد از کالای خواب همچون بالش یا تشک با چراغ رومیزی است. انتخاب هردوی آنها در رنگی برجسته از مجموعه ی آنها نقطه ای کانونی در دیزاین اتاق خواب تان خواهد ساخت.

 

4. دکور دیواری بالای تخت خواب

قسمت بالای تخت خواب فضایی مستعد برای دکور دیواری را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از بهترین ایده ها برای این قسمت، نصب یک تابلوی بزرگ است. این تابلو اتاق خواب شما را بزرگ تر نشان می دهد و به آن جلوه ای مدرن می بخشد. همچنین می توانید یک تابلوی بزرگ را با چند تابلوی کوچک جایگزین کنید و به این صورت یک گالری دیواری جذاب خلق کنید. برای این کار نیازمند یکی از کاربردی ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب یعنی شلف دیواری خواهید بود تا تابلوهای کوچک و جذاب خود را روی آن قرار دهید. برای تکمیل دیزاین این بخش از اتاق خواب می توانید چندین کتاب یا گلدان کوچک را هم به ترکیب آن اضافه کنید.

 

 

 

5. آینه قدی؛ برای بزرگ تر شدن اتاق خواب

آینه قدی فضای اتاق خواب شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد و از آن فضایی مشابه آنچه در اینستاگرام شاهد آن هستید، می سازد. اگر از طرفداران سبک مینیمال و فضایی ساده هستید، یک آینه ی قدی ساده همان چیزی است که نیاز دارید. اما اگر به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک به کمک آن هستید پس اضافه کردن ریسه های نوری به اطراف آن را امتحان کنید. این ریسه ها را می توانید از آن آویزان کنید یا در قسمت بالایی آن نصب کنید.

 

 

 

 

6. ساخت فضای مطالعه برای آرامش بیشتر در اتاق خواب

ایجاد فضای مطالعه بخش جدایی ناپذیر هر اتاق خوابی است. برای ایجاد این فضا تنها نیازمند یک صندلی و یک کتابخانه خانگی هستید. کتابخانه خانگی شما باید متناسب با نوع نیازهای شما و البته متناسب با سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب تان باشد. اما آنچه جلوه ای جذاب تر و متفاوت به فضای مطالعه شما می بخشد، نوع دکوری است که برای این قسمت انتخاب می کنید. یک یا چند طرح اریگامی، گالری دیواری، تخته ی یادداشت برای نوشتن نکات و جملات جالب و تاثیرگذار و اضافه کردن گیاهان از جمله گزینه های روی میز هستند.

 

 

7. خرید مبل تخت خواب شو؛ یک تیر و چند نشان در اتاق خواب

اگر به دنبال ایده ای هستید که به کمک آن هم استفاده ی بهینه ای از فضا داشته باشید و هم جلوه ی متفاوتی به اتاق خواب تان ببخشد، پس مبل تخت خواب شو همان چیزی است که به دنبال آن هستید. امروزه مبل های تخت خواب شو در سبک و رنگ های متنوع موجود اند، درنتیجه پیدا کردن گزینه ای متناسب و منسجم با دکوراسیون فضای موردنظرتان تبدیل به یک چالش نخواهد شد

در این مقاله به بررسی ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب پرداختیم. شما هم می توانید نظرات و ایده هایی خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

otag
otag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋