onlinehouse

onlinehouse

How it can be good if a city of services is in your hands

مشکلات کولر گازی و تعمیر آن

معمولاً پس از چند دوره استفاده، کولر گازی (اسپلیت یا همان کولر دوتکه) نیاز به بازبینی و سرویس دارد. اگر این بازبینی دوره ای به تعویق بیفتد، مشکلات متعددی برای کولر گازی ممکن است پیش بیاید و لازم است تا قسمت های مختلف کولر گازی بررسی و عیب یابی شده و تعمیرات کولر گازی انجام شود. در زیر تعدادی از عیبها و مشکلات متداول کولر اسپیلیت را می بینید:

  • کم شدن پرتاب باد
  • مشکل اورلود کولر گازی
  • کولر باد گرم می‌زند
  • خاموش شدن کولر
  • کولرگازی صدا می‌دهد
  • اسپیلت لرزش دارد
  • اسپیلت روشن نمی‌شود
  • ریموت کولر گازی کار نمی‌کند
  • کمپرسور به طور منظم خاموش و روشن می‌شود
  • هنگامی که اسپلیت روشن می‌شود، فیوز می‌پرد

مهم‌ترین مشکل پرتاب باد کولر گازی مربوط به موتور فن آن است. برای بررسی علت کم شدن پرتاب باد، باید ببینید خازن فن موتور را می‌توان تعمیر کرد یا خیر؛ اما دقت کنید که اگر سیم‌پیچی موتور مشکل داشته باشد، تعمیر اسپلیت تخصصی می‌شود. خازن در موتور کولر گازی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. پس هنگام نصب و یا تعویض آن دقت کنید تا دچار دردسرهای بعدی نشوید.

علت خنک نکردن اسپیلت و عیب یابی

یکی از اصلی‌ترین علت‌های خنک نبودن باد کولر گازی این است که ظرفیت کولر گازی نسبت به محیط کم است. پس اگر ظرفیت کولر گازی باتوجه به مساحت مکان تعیین نشود، مشکل خنک نکردن کولر گازی را تجربه خواهید کرد.سایر علت‌های خنک نکردن کولر گازی عبارتند از:

  • بالا بودن عمر کولر گازی
  • سرویس نشدن کولر گازی
  • بالا بودن دمای محیط (در روزهای اوج گرما)
  • بالا رفتن فعالیت و تعداد نفراتی که در یک محیط کار می‌کنند.

آموزش شستشو و تمیز کردن کولر گازی

کولر گازی در طول استفاده، آلودگی، قارچ، میکروب یا بو را به درون خود جذب می‌کند. علاوه بر بهبود عملکرد کولر، شستشوی کولر گازی به هدف زدودن آلودگی‌ها، دوده، میکروب و ویروس‌ها انجام می‌شود. جالب است بدانید یکی از علت‌های خرابی کمپرسور مربوط به کثیفی کندانسور است.

برای شستشوی کولر گازی و اسپلیت مراحل زیر را طی کنید:

  1. شستشوی فیلترها
  2. تمیز کردن فن کوئل
  3. تمیز کردن کویل‌های کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی
  4. برای تمامی موارد فوق از یک اسپری تمیز کننده استفاده کنید. برای فیلتر کولر گازی آن را با مایع و آب بشویید و یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

آیا تعمیر کولر گازی کاری است که بتوانیم خودمان انجام دهیم؟

بعضی افراد که دست به آچار و فنی هستند، می‌توانند با مطالعه آموزش تعمیر کولر گازی خودشان کولر را تعمیر و راه اندازی کنند؛ اما در صورتی که مهارت کارهای فنی را ندارید، بهتر است شارژ کولر، شستشوی کولر و هر آنچه تحت عنوان سرویس و یا تعمیر کولر گازی است را به یک تعمیرکار کولر اسپلیت بسپارید.

چگونه بهترین تعمیرکار کولر گازی را در شهرمان پیدا کنیم؟

برای اینکه به متخصصین هر فن و حوزه ای دسترسی داشته باشید نیازی نیست تا از خانه خارج شوید و به بورس تعمیرگاه ها یا مغازه های خدمات پشتیبانی بروید. حتی لازم نیست تلفن را بردارید و با دوست و آشنا تماس بگیرید و آدرس و شماره تعمیرکاران و افراد فنی را جویا شوید. این روزها در بستر اینترنت بازارهای آنلاین خدمات وجود دارند که یک بستر دوسویه هستند و تعمیرکاران و متخصصین را به مشتریان معرفی می کنند.

یکی از بهترین سایت های ارائه خدمات آنلاین، "خدمت از ما"ست. در این بازار آنلاین خدمات متنوعی از نظافت منزل و محل کار گرفته تا باغبانی و خدمات زیبایی توسط متخصصین باتجربه ارائه می شود. در زمینه خدمات سرمایشی نیز تعمیر کولر گازی، توسط بهترین تعمیرکاران کولر اسپیلت در تمام روزهای هفته آماده ارائه شده و خدمات سرویس و تعمیر انواع کولرهای گازی دوتیکه و پنجره ای قابل سفارش است.

 

onlinehouse
onlinehouse How it can be good if a city of services is in your hands

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋