online-services

online-services

آشنایی با انواع شومینه و برسی بهترین زمان تعمیر و سرویس آنها

 

یکی از سیستم‌های گرمایشی که اتفاقا ظاهر بسیار شیک دارد و از هر نوع از کلاسیک تا مدرن و از مدل‌های مختلف ساخته می‌شود شومینه است. نصب شومینه معمولا در خانه‌های بالا 80 متر انجام می‌شود و در خانه‌های زیر 80 متر توضیه نمی‌شود ولی با این حال مهندسین و معماران داخلی با توجه به اینکه اکنون خانه‌ها در اندازه های زیر 80 متر نیز تعداد زیادی دارند تصمیم گرفتن شومینه‌های مخصوص این خانه‌ها بسازند.

تصویر معمولی که ما از شومینه‌ها داریم یک شومینه در کنج دیار است که دودکش آن تا پشت بام رفته است. ولی امروزه با استفاده از علم مهندسی سازه شومینه‌هایی ساخته می‌شود که می‌توان با دودکش‌های معمولی نیز کار کند. اجرای شومینه در خانه‌های امروزی معمولا به گونه‌ایی است که با استفاده از گاز شهری کار میکنند و داخل آن از سنگ‌های نسوز طرح چوب استفاده میکنند.

به صورت کلی نصب شومینه علاوه بر گرم کردن محیط کاربردهایی جهت دکوراسیون و زیبایی منزل نیز دارند.

انواع شومینه به چه صورت است؟

  • شومینه هیزمی: نمونه‌های غیر گازی از شومینه وجود دارد که معمولا برای خانه‌های امروزی استفاده نمی‌شود و آن مدل هیزمی است. مدل هیزمی شومینه معمولا در ویلاها و ساختمان‌های خارج شهر استفاده می‌شود. زیرا که به دلیل خارج شدن دود، نیاز است که فضا برای جابه جایی هوا به اندازه کافی بزرگ باشد.
  • شومینه الکلی: از نمونه‌های مدرن شومینه نیز شومینه‌ای الکلی هستند که بسیار شعله زیبایی‌ دارند و هم در خانه و هم در خارج خانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای اجرای شومینه‌های الکلی نیاز به کار خاصی نیست و شما می‌توانید نمونه‌های آماده آنها را از بازار خریداری کنید و همچنین شومینه‌های الکلی نیازی به دودکش ندارند زیرا اتانول سوخت پاکی است و خطر خاصی ندارد. شومینه‌های الکلی خطر خاصی ندارند و می‌توانند زیبایی خوبی به خانه شما ببخشند.
  • شومینه گازی: سوخت این شومینه از گاز تامین می شود. شومینه گازی دوده ایجاد نمی کند و حرارت بیشتری دارد. گرما و حرارت ایجاد شده به وسیله شومینه گازی با کم یا زیاد کردن مقدار گاز قابل کنترل است.  
  • شومینه برقی: همانطور که از اسمش پیداست این نوع از شومینه ها با جریان الکتریکی کار میکنند به این شکل که از برق، گرما تبدیل میشود.
  • شومینه چدنی: شومینه هایی که بدنه آن ها از جنس چدن ساخته می شود، شومینه چدنی نامیده می شوند. از این شومینه ها در خانه های امروزی و کلاسیک استفاده می شود.

چرا به سرویس شومینه نیاز داریم؟

از خدماتی که شما پس از استفاده از شومینه به آن نیاز پیدا می‌کنید سرویس شومینه است. سرویس شومینه یکی از خدماتی است که باید به صورت دوره‌ایی ‌انجام شود زیرا که این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر شومینه می شود در عملکرد بهینه آن نیز موثر می باشد.  سرویس شومینه شامل :

  • برسی دودکش
  •  تمیز کردن کف شومینه
  • چک کردن درست کار کردن هواکشی دودکش
  •  چک کردن مشعل 
  • چک کردن تمامی قطعات و بررسی اینکه قطعه ای نیاز به تعمیر یا تعویض دارد یا خیر.

چه زمانی نیاز به تعمیر شومینه داریم؟

با مشاهده کردن هر یک از عوامل از جمله، خاموش شدن ناگهانی شومینه، کوتاه بودن شعله، کارنکردن فندک شومینه، خاموش شدن شومینه، جمع شدن دود در دودکش و... شما باید در اولین فرصت، از یک متخصص کاربلد و ماهر کمک بگیرید.

 

online-services
online-services

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋