online-services

online-services

علت های خرابی یخچال چیست؟

 

 

یخچال فریزر شما، فضای کافی، جهت نگهداری غذاهای تازه و منجمد را فراهم می کند و مواد مورد نیاز برای تهیه غذاهای خوشمزه و مورد علاقه خانواده و دوستان را در اختیارتان قرار می دهد. یخچالی با عملکرد صحیح، از لوازم خانگی اصلی، در هر آشپزخانه ای محسوب می شود، اما از آنجایی که امروزه استفاده از یخچال بسیار رواج پیدا کرده است، ممکن است مانند هر لوازم دیگری دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. اما نکته قابل توجه این است که هنگام بوجود آمدن مشکل، مشکل به درستی عیب یابی و برطرف شود، در غیر این صورت ممکن است هزینه های بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد. پس پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید تا مشکل بوجود امده به درستی عیب یابی شود.

علت های رایج خرابی یخچال چیست:

خرابی یخچال می تواند دلایل زیادی داشته باشد،  تشخیص دقیق و عیب یابی به موقع مشکلات فنی یخچال علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، برای مصرف کننده از نقطه نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد

1. یخچال به طور مداوم در حال کار کردن است

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال، که ممکن است اتفاق بیفتد، این است که دستگاه شما، برای اینکه دمای مواد غذایی را خنک نگه دارد، به صورت پیوسته و دائمی کار می کند. این امر سبب ایجاد سر و صدای زیاد و حتی، بدتر از آن، افزایش مصرف انرژی، به میزان قابل توجهی می گردد، زیرا که یخچال یکی از پرمصرف ترین لوازم خانگی است.

شایعترین علتی که می تواند، سبب بیش از حد کار کردن یخچال گردد، جمع شدن گرد و غبار یا سایر مواد زائد آشپزخانه، در اطراف سیم پیچ های کندانسور دستگاه است. برای بررسی این موضوع، ابتدا باید یخچال را از برق جدا کرده و به سیم پیچ هایی که معمولاً در پایین دستگاه قرار دارند، دسترسی پیدا کنید.

2. یخچال گرم است

یخچال، وسیله ای است که برای سرد و خنک نگه داشتن مواد غذایی طراحی شده است و گرمای بیش از حد آن می تواند مسئله نگران کننده ای باشد. اگر متوجه شدید یخچال شما گرم است،  سریعاً باید برای تعمیر آن اقدام نمایید. به دلیل مشکلاتی که ممکن است در سیم پیچ کندانسور یخچال ایجاد شود، می تواند سبب گرم شدن آن گردد. شما می توانید، در حالی که، موتور فن کندانسور را از نظر عملکرد صحیح  بررسی می کنید، تمیز کردن سیم پیچ های کندانسور را نیز شروع کنید. حل این مشکل بسیار دشوار است و برای رفع آن، اغلب نیاز به خدمات حرفه ای تعمیر یخچال است.

3.معیوب شدن موتور یخچال

موتور یکی از بخش های مهم و کلیدی موجود در ساختار یخچال فریزر به شمار می رود. کمپرسور یا موتور یخچال وظیفه انجام فرآیند سرمادهی و خنک سازی محفظه داخلی دستگاه را عهده دار می باشد. بدون وجود این قطعه عملا کارکرد و عملکرد یخچال مقدور نمی شود.

این قطعه در قسمت پشت و پایین یخچال قرار گرفته و به رنگ مشکی می باشد. بر همین اساس، یکی از دلایل و علت خراب شدن یخچال به معیوب شدن قطعه موتور مربوط می شود. روشن نشدن و یا خاموش شدن یکباره یخچال، حکایت از معیوب شدن و خرابی موتور دستگاه دارد. در صورت بروز این مشکلات می بایست نسبت به تعمیر یا تعویض موتور اقدام نمایید.

4. کمبود گاز مبرد از مهم ترین علت های خرابی یخچال

علت خراب شدن یخچال می‌تواند به دلیل کمبود و تخلیه گاز خنک کننده دستگاه باشد. تخلیه یا کمبود مایع خنک کننده یخچال سبب کار نکردن یا روشن نشدن دستگاه می شود. گاز خنک کننده با جریان پیدا کردن در سیم پیچ های تبخیرکننده، هوای خنک را به محفظه داخلی، به منظور حفظ کیفیت مواد غذایی انتقال می دهد. برای برطرف ساختن این مشکل، ضمن اطمینان حاصل کردن از تخلیه گاز خنک کننده یخچال، استفاده از خدمات سرویس کاران و تعمیرکاران حرفه ای کمک شایانی می نماید.

5. مواد داخل یخچال منجمد شده و سرما بیش از حد زیاد است؟

علت منجمد شدن مواد غذایی در یخچال:

  • ترموستات یخچال خراب است.
  • لوله بالب از جای مخصوص خود در اواپراتور جدا شده است.
  • سیم‌های ترموستات به هم اشتباه وصل شده است.
  • سنسور دستگاه خراب است.

سیم‌های رابط معیوب شده است یا سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد یا ترموستات اتصال بدنه دارد یا موتور اتصال بدنه دارد.

6. صدا دادن یخچال

علت صدا دادن یخچال:

  • موتور معیوب است.
  • یا اتصالات موتور به شاسی شل شده است.
  • فن موتور دچار مشکل شده یا یخچال شما تراز نیست.

فواید تعمیر یخچال در منزل چیست؟

اگر از خدمات سرویس آنلاین استفاده کنید و تعمیرکار یخچال در محل حضور پیدا کند. شما دیگر نیاز به بردن یخچال به مغازه و پرداخت هزینه های زیاد باربری نیستید. از طرفی یخچال شما دچار آسیب در رفت و امد نمی شود. مورد بعد حضور سریع و به موقع تعمیرکار در محل مورد نظر شماست که به دلیل نزدیک بودن تعمیرکار به شما هزینه تعمیریخچال کمتر می شود.

رعایت چه نکاتی کمک به طول عمر و دیر خراب شدن یخچال می کند؟

رعایت بعضی نکات، شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید ولی رعایت کردنشان شما را از شر خرابی های دم به دم یخچال خلاص می کند، از جمله، دقت به مکان کان قرار گرفتن یخچال، اینکه، صاف و تراز باشد،  قرار ندادن غذای گرم بلافاصله درون یخچال ، استفاده از یک محافظ قوی برای اتصال برق، تعویض فیلتر هوا و آب یخچال در زمان مربوط به و ... می باشد.

 

 

online-services
online-services

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋