omranmoderncontent

omranmoderncontent

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته ضبط میکند

 

 

از دوربین های مداربسته برای تامین امنیت محل موردنظر استفاده می شود. ممکن است بعد از تهیه و نصب دوربین مداربسته برایتان سوال شود که ایا دوربین مداربسته کار میکند و یا از کجا باید بفهمیم دوربین مداربسته ضبط می کند؟ روش های مختلفی برای تشخیص این مسئله وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

 ۸روش برای اینکه بفهمیم دوربین مداربسته ضبط میکند

 

  1. چراغ دوربین را برسی کنید

 در اولین مرحله شما می توانید چراغ خود دوربین را برسی کنید. اگر چراغ چشمک می زند یا به طور مداوم روشن است، به این معنی است که دوربین فعال و در حال ضبط می باشد. بنابراین، اگر چراغ دوربین خاموش باشد، احتمالاً دوربین ضبط نمی‌کند.

 

  1. وضعیت LED ها را بررسی کنید

اگر دوربین مداربسته شما یک دوربین IP مادون قرمز است، باید هنگام فیلم برداری در شب LED های قرمز رنگ کوچکی را روی دوربین ببینید. تعداد LEDهایی که روشن می شوند به میزان کیفیت دید در شب دوربین شما بستگی دارد.

 

  1. بررسی کنید که آیا دوربین در حال حرکت است یا خیر

اگر شما یک دوربین امنیتیPTZ  نصب کرده اید، می‌توانید با تشخیص اینکه آیا دوربین در حال حرکت است، متوجه شوید که در حال ضبط است یا خیر. اگر دوربین ثابت باشد و حرکت نکند، احتمالاً ضبط نمی کند. اگر دوربین‌ مداربسته را در خانه نصب کرده‌اید، ممکن است بتوانید حرکت لنز دوربین را به جلو و عقب در حین اسکن کردن ناحیه ببینید. اگر این حرکت را ببینید، دوربین در حال ضبط است.

 

  1. از فرکانس یاب استفاده کنید

دوربین‌های مداربسته در اطراف یک فرکانس یاب، سیگنال متعادلی تولید می‌کنند که می‌تواند توسط  این دستگاه‌ها شناسایی شود. اگر مشکوک هستید که دوربین شما در حال ضبط است، می‌توانید از یک فرکانس یاب برای بررسی سیگنال استفاده کنید. اگر فرکانس یاب فعال باشد، باید یک فرکانس قوی روی آن مشاهده کنید. با این حال، اگر فرکانسی روی فرکانس یاب ظاهر نشد، ممکن است به این معنی باشد که دوربین در حال حاضر روشن نیست و یا در حال ضبط نمی باشد.

 

  1. از اتصال وای فای خود استفاده کنید

اگر از دوربین امنیتی مجهز به وای فای استفاده می‌کنید، می‌توانید با بررسی اتصال وای فای خود بررسی کنید که آیا دوربین ضبط می‌کند یا خیر. اگر دوربین روشن است و به وای فای شما متصل است، احتمالاً در حال ضبط است. با این حال، اگر دوربین به وای فای متصل نباشد، احتمالاً دوربین در حال ضبط نیست.

 

  1. کارت حافظه را بررسی کنید

اگر دوربین امنیتی شما دارای کارت حافظه است، بررسی کنید که آیا فیلمی روی آن وجود دارد یا خیر. اگر کارت پر شده، به این معنی است که دوربین فعال است و در حال ضبط می باشد. بنابراین، اگر هیچ فیلمی روی کارت وجود نداشته باشد یا فایل‌های بسیار کمی ذخیره شده باشد، ممکن است به این معنی باشد که دوربین فعال نبوده.

 

  1. وارد نرم افزار دوربین مدابسته خود شوید

اگر هنوز مطمئن نیستید که دوربین شما در حال ضبط است یا خیر، وابسته به نوع دوربین شما ممکن است که دوربین امنیتی دارای نرم افزار باشد. پس اگر دارای نرم افزار بود، سعی کنید به نرم افزاری که آن را کنترل می کند وارد شوید. در بیشتر موارد، می‌توانید یک فیلم زنده از آنچه دوربین در حال ضبط می‌کند ببینید، بنابراین این روش خوبی برای تشخیص روشن بودن و کارکرد آن است.

 

  1. از نرم افزار  استفاده کنید

نرم افزارها و اپلیکیشن های مخصوصی وجود دارند که قادر به ردیابی دوربین مداربسته در نزدیکی شما هستند. به کمک این نرم افزار ها می توانید اطمینان حاصل کنید که اولا دوربین در اطراف شما وجود دارد یا خیر و دوما آیا دوربین روشن است یا خیر. برای مثال می توان به اپلیکیشن های Hidden Camera Detector و یا Glint Finder اشاره نمود. بنابراین به صورت نرم افزاری نیز می توان به سوال چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است پاسخ داد.

 

 

omranmoderncontent
omranmoderncontent

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋