کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

راهنمای استفاده از تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی

با توجه به افزایش نرخ تورم و قیمت‌ها که قدرت خرید مردم را کاهش داده است، وام‌های مختلف می‌توانند بسیار مفید باشند، به ویژه برای بازنشستگان که شرایط سنی آنها ممکن است برخی فعالیت‌ها را دشوار کند. به همین دلیل، سازمان تأمین اجتماعی انواع وام‌ها و تسهیلات را برای این افراد فراهم کرده است. در این مقاله، به معرفی وام‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی و شرایط استفاده از آن‌ها می‌پردازیم و سایر تسهیلات موجود برای این گروه را نیز بررسی خواهیم کرد.

ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۴۰۳

سازمان تأمین اجتماعی ایران در سال ۱۴۰۳ امکان دریافت وام ۳۰ میلیونی برای بازنشستگان را فراهم کرده است. ثبت‌نام برای دور اول این وام در تیرماه ۱۴۰۳ انجام شد و طبق اعلام مدیرعامل سازمان، مرحله دوم ثبت‌نام به زودی آغاز می‌شود. برای ثبت‌نام، می‌توانید به وبسایت کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی به نشانی http://vaam.kabtatamin.ir/ مراجعه کنید یا به صورت حضوری به کانون‌های بازنشستگی در شهر خود مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که شماره همراه در فرم ثبت‌نام باید به نام متقاضی باشد. هنوز ثبت‌نام مرحله جدید آغاز نشده و اطلاعات تکمیلی از طریق همین کانال به اطلاع خواهد رسید.

شرایط دریافت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

برای دریافت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی، شرایط ویژه‌ای تعیین شده است. در صورت داشتن این شرایط، می‌توانید برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیونی اقدام کنید:

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تأمین اجتماعی
دریافت حقوق از بانک رفاه
شرط سنی استفاده از تسهیلات: ۵۰ تا ۷۷ سال
عدم وجود سابقه چک برگشتی، بدهی و اقساط معوقه
بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که در ۳ سال گذشته از تسهیلات بانک رفاه استفاده کرده‌اند، مشمول دریافت وام نیستند
حداقل موجودی حساب هنگام ثبت‌نام باید ۱۰۰ هزار تومان باشد
در صورت افزایش تعداد متقاضیان، افراد به قید قرعه انتخاب و به بانک معرفی خواهند شد
مبلغ این وام در سال جاری ۳۰ میلیون تومان است. اقساط وام ۲۴ ماهه با نرخ سود ۴ درصد خواهد بود، که هر قسط آن ۱ میلیون و ۳۶۴ هزار تومان خواهد بود. مجموع بازپرداخت وام ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

تسهیلات متنوع برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران

علاوه بر وام ۳۰ میلیونی، بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات دیگری نیز بهره‌مند شوند. در ادامه، برخی از این تسهیلات معرفی شده است:

وام ۱۵۰ میلیونی برای خرید کالای ایرانی

بانک رفاه برای حمایت از تولید داخلی، وام ۱۵۰ میلیونی برای خرید کالای ایرانی به بازنشستگان، کارمندان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌کند. این مبلغ تنها برای خرید از فروشگاه‌های مشخص‌شده قابل استفاده است. با ارائه یک فیش حقوقی (حداقل ۶۰ درصد مبلغ وام) به عنوان تضمین، می‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید. نرخ سود این وام ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است، با قسط ماهانه ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۸۵۹ تومان.

طرح کرامت بانک رفاه

طرح کرامت بانک رفاه برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان‌های تأمین اجتماعی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و فولاد که حقوق خود را از این بانک دریافت می‌کنند، قابل استفاده است. حداکثر مبلغ وام در این طرح ۲۰۰ میلیون تومان است. نرخ سود ۲۳ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۴۸ ماه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه کنید.

طرح امید بانک رفاه

طرح امید بانک رفاه نیز برای مستمری‌بگیران، کارکنان و بازنشستگان قابل استفاده است. این تسهیلات برای تهیه انواع کالا و خدمات به صورت وام‌های قرض‌الحسنه با نرخ سود ۴ درصد ارائه می‌شود. مبلغ وام از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال متغیر است و بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است. برای اطلاعات بیشتر، با یکی از شعب بانک رفاه تماس بگیرید.

منبع: وام بازنشستگان تأمین جتماعی

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋