کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

هرآنچه باید درباره پیاده روی اربعین 1403 بدانید

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین 1402

با توجه به استقبال گسترده از پیاده‌روی اربعین و نیاز به سازمان‌دهی مناسب، تمامی مسافران موظف به ثبت‌نام در این سفر هستند. ثبت‌نام سفر به کربلا از طریق سامانه سماح به آدرس (samah.haj.ir) انجام می‌شود. ثبت‌نام برای سفر اربعین 1403 از 17 تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این سامانه، می‌توانید به‌صورت فردی یا گروهی ثبت‌نام کنید. اگر قصد سفر گروهی دارید، یک نفر باید اطلاعات تمامی اعضا را به‌عنوان نماینده وارد کند. برای ثبت‌نام اربعین 1403، رعایت شرایط زیر الزامی است:

داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
آگاهی از شرایط بیمه
رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
وارد کردن دقیق شماره تلفن و سایر اطلاعات هویتی
مشخص کردن مرز ورودی و خروجی
تعیین زمان رفت و برگشت
تعیین نوع وسیله نقلیه تا مرز

براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تمامی مسافران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بیمه‌های مختلف با قیمت‌های 80، 90 و 100 هزار تومان و تعهدات متفاوت در دسترس زائران است و آن‌ها می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این، در هنگام ثبت‌نام باید تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه و مرز ورودی و خروجی خود را مشخص کنید.

پس از ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین، یک کارت شناسایی و یک کد QR اختصاصی دریافت می‌کنید. همراه داشتن کارت شناسایی، به‌ویژه برای کودکان و سالمندان، الزامی است. همچنین با چسباندن کد QR روی وسایل خود، از گم‌شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

آیا سفر به کربلا به ویزا نیاز دارد؟

داشتن پاسپورت معتبر برای تمامی زائران کربلا در ایام سوگواری اربعین الزامی است. در شرایط عادی، گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. اما در حال حاضر، در مرزهای زمینی، افرادی که گذرنامه آن‌ها حداقل یک ماه اعتبار داشته باشد، می‌توانند وارد عراق شوند. برای افرادی که به‌موقع گذرنامه خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پلیس +10 گذر ویژه اربعین دریافت کنند. این گذرنامه زیارتی با هزینه 50 هزار تومان و در مدت 3 تا 5 روز کاری صادر می‌شود. اما ثبت‌نام اربعین به‌منزله صدور گذرنامه نیست و برای دریافت آن باید از طریق اپلیکیشن پلیس من اقدام کنید.

شرایط دریافت ارز برای سفر به اربعین

برای پرداخت هزینه‌های سفر زیارتی در عراق، نیاز به ارز کافی دارید که به صورت دینار از طرف دولت در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر زائر می‌تواند تا 200 هزار دینار عراق با نرخ دولتی دریافت کند. این مبلغ (در تاریخ 17 مرداد 1403) معادل 8 میلیون تومان است.

سهمیه ارز دولتی اربعین: 200 هزار دینار
قیمت دینار آزاد: 4,090 تومان
قیمت دینار دولتی اربعین: 3,638 تومان
هزینه کل: 8,180,000 تومان

رعایت تمامی شرایط ثبت‌نامی که در بالا ذکر شد، برای دریافت ارز اربعین ضروری است. در صورتی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده، بیمه نباشید یا کد پیگیری نداشته باشید، امکان دریافت ارز اربعین را نخواهید داشت. این ارز به افراد پنج ساله به بالا تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که همه بانک‌ها ارائه‌دهنده ارز اربعین نیستند و زائران می‌توانند به شعب یکی از بانک‌های ملی، تجارت، صادرات، سپه یا پست بانک مراجعه کنند.

ارز اربعین در کدام بانک‌ها ارائه می‌شود؟

برای اربعین 1403، بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک معرفی شده‌اند. همچنین، امسال امکان دریافت ارز زیارتی به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن‌های بله، آی‌گپ، روبیکا و سپینو نیز وجود دارد.


هزینه پیاده‌روی اربعین 1403

تسهیلات زیادی برای کاهش هزینه‌ها و راحت‌تر کردن سفر به کربلا در مراسم پیاده‌روی اربعین فراهم شده است؛ اما این به معنای رایگان بودن تمامی هزینه‌ها نیست. زائران معمولاً از ایستگاه‌های موجود در مسیر غذا و آب دریافت می‌کنند، اما باید برای سایر هزینه‌های سفر، دینار کافی همراه داشته باشند. هزینه بلیط یکی از مهم‌ترین موارد است که بسته به زمینی یا هوایی بودن سفر متغیر است. قیمت بلیط هواپیما بالاتر است، اما برای افرادی که توانایی سفر زمینی طولانی مدت را ندارند، مناسب‌تر است.

سفر هوایی به کربلا سریع‌تر و راحت‌تر است و مشکلاتی مانند خستگی، طولانی بودن مسیر، گرما و احتمال بیماری را ندارد. برای این نوع سفر باید از قبل بلیط هواپیما تهیه کنید. خرید بلیط هواپیما از طریق سایت‌های مختلف امکان‌پذیر است و به شما این امکان را می‌دهد که با صرف وقت کمتری به کربلا برسید.

منبع: راهنمای سفر پیاده روی کربلا= هزینه ها

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋