کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

وام فرزندآوری و هرآنچه باید درباره آن بدانید

تسهیلات فرزندآوری و شرایط دریافت آن

با توجه به افزایش میانگین سنی جمعیت، کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری، سیاست‌های دولت بر مبنای افزایش جمعیت تنظیم شده است. اما شرایط سخت اقتصادی اجرای این سیاست‌ها را برای بسیاری از افراد دشوار کرده است. به همین دلیل، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای تحت عنوان وام فرزندآوری به خانواده‌ها اعطا می‌شود. هدف از ارائه این تسهیلات تشویق مردم به بچه‌دار شدن و ایجاد رفاه بیشتر برای نگهداری از نوزادان است. در این مقاله، هرآنچه باید درباره این وام و شرایط و نحوه دریافت آن بدانید، به شما خواهیم گفت. اگر متقاضی این وام هستید، با ما همراه باشید.

 وام فرزندآوری چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در سال 1403، دولت بودجه‌ای را به تسهیلات فرزندآوری اختصاص داده است. بر این اساس، شبکه بانکی کشور موظف است به ازای هر کودکی که از سال 1401 به بعد متولد شده باشد، تسهیلاتی را به خانواده‌های این کودکان ارائه دهد. این تسهیلات با هدف تشویق افراد به فرزندآوری و در راستای جوان‌سازی و افزایش جمعیت ارائه می‌شود. در ادامه با شرایط و نحوه دریافت این وام بیشتر آشنا خواهید شد.

شرایط لازم برای دریافت تسهیلات فرزندآوری

برای دریافت وام فرزندآوری، شرایط زیر باید رعایت شود:
1. **تاریخ تولد نوزاد بعد از فروردین 1401 باشد**.
2. **وام برای ساکنان شهرهایی که نرخ باروری کمتر از 2.5 دارند، در نظر گرفته شده است**. استان سیستان و بلوچستان با نرخ باروری 3.7 تنها استانی است که واجد این شرایط نیست.

با توجه به اینکه این نرخ ممکن است تغییر کند، قبل از ثبت درخواست می‌توانید به سامانه تسهیلات فرزندآوری بانک مرکزی مراجعه کنید و اطلاعات اولیه خود را ثبت کنید. اگر نرخ باروری در استان شما بیشتر از 2.5 باشد، با پیغام «این وام به استان شما تعلق نمی‌گیرد!» مواجه می‌شوید. شرایط دیگر دریافت وام فرزندآوری 1403 به شرح زیر است:
- متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد و نوزاد نیز در ایران متولد شده باشد.
- ثبت نام وام باید حداکثر دو سال بعد از تولد نوزاد انجام شود.
- مبلغ وام برای هر فرزند متفاوت است و بازپرداخت آن‌ها نیز به صورت جداگانه انجام می‌شود.
- برای هر فرزند تنها یک بار می‌توانید وام دریافت کنید.

 مبلغ وام فرزندآوری 1403

مبلغ وام فرزندآوری به تعداد فرزندان و اینکه کودک چندمین عضو خانواده است بستگی دارد. این تسهیلات می‌تواند مبالغی از 30 تا 150 میلیون تومان داشته باشد. به این ترتیب که برای فرزند اول 40 میلیون، و برای فرزندان دوم تا چهارم به ترتیب 80، 120، 150 میلیون وام اعطا می‌شود. همچنین برای فرزند پنجم و بعد از آن می‌توانید مبلغ 200 میلیون وام دریافت کنید. اگر فرزندان دو قلو یا سه قلو باشند، امکان دریافت یک وام به ازای هر نوزاد وجود دارد.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام

برای دریافت وام فرزندآوری، معرفی یک ضامن معتبر کافی است. شرایط ضمانت وام ممکن است در بانک‌های مختلف متفاوت باشد، اما به طور کلی، برای ضمانت وام خود می‌توانید یکی از موارد زیر را ارائه دهید:
- حساب یارانه متقاضی یا یکی از بستگان درجه یک.
- سهام عدالت متقاضی یا یکی از بستگان درجه یک.
- ارائه سفته به همراه معرفی یک نفر به عنوان ضامن.

برای ثبت نام وام به مدارک دیگری نیز نیاز دارید. ابتدا باید به صورت اینترنتی ثبت نام کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. این موارد شامل اطلاعات شناسنامه‌ای پدر، مادر و نوزاد، نشانی محل سکونت و کد پستی است. همچنین، باید یک کد رهگیری 10 رقمی از سامانه تسهیلات وام فرزند دریافت کنید. پس از آن باید به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید و مدارک زیر را ارائه دهید:
- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر.
- اصل و فتوکپی تمام صفحات شناسنامه نوزاد.
- فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن.
- یک فقره سفته.

 مراحل ثبت درخواست و دریافت وام فرزندآوری

برای درخواست وام فرزندآوری 1403 ابتدا وارد سامانه بانک مرکزی به نشانی www.ve.cbi.ir شوید. سپس در این سامانه گزینه تسهیلات فرزندآوری را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. نهایتاً کد پیگیری برای شما پیامک می‌شود که به منزله پایان ثبت نام است.

در مرحله بعدی باید وارد همان سایت شده و این بار گزینه وضعیت را انتخاب کنید. اگر شعبه بانک تأمین کننده مشخص شده باشد، 12 روز فرصت دارید تا مدارک خود را به بانک معرفی شده تحویل دهید. در صورت عدم ارائه مدارک در مدت تعیین شده، باید مراحل ثبت نام را از ابتدا انجام دهید. پس از مراجعه به بانک نیز 60 روز برای تکمیل مدارک و معرفی ضامن فرصت خواهید داشت.

نحوه بازپرداخت وام فرزندآوری

مبلغ اقساط و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بستگی به مبلغ وام دارد. تمامی وام‌های فرزندآوری جزو تسهیلات قرض‌الحسنه محسوب می‌شوند و سود آن‌ها تنها 4 درصد است. سر رسید اولین قسط وام، 6 ماه پس از دریافت تسهیلات خواهد بود. مدت زمان بازپرداخت اقساط بسته به مبلغ وام متفاوت خواهد بود.

منبع: همه چیز درباره وام فرزندآوری و نحوه دریافت آن

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋