کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

نکات مهمی که باید در شستن مبل و پرده رعایت کنید

آراستگی منزل در دوره‌های نزدیک به عید یک مسئله مهم است که ممکن است انجام آن شما را به خود مشغول کند. مبل و پرده‌ها نقش اساسی در زیبایی و آراستگی منزل ایفا می‌کنند، بنابراین شستشوی آن‌ها از جمله اولویت‌های خانه‌تکانی محسوب می‌شود. برای بسیاری از افراد، شیوه صحیح شستشوی مبل ممکن است ناشناخته باشد و این مسئله به عنوان یکی از بخش‌های مشکل‌ترین نظافت منزل مطرح می‌شود. همچنین، شاید پرده‌های خانه‌تان را به چه روشی باید شویید تا به آن‌ها آسیب نرسد. در اینجا به بررسی روش‌های صحیح برای شستشوی مبل و پرده‌ها پرداخته می‌شود.

مراحل شستشوی مبل برای عید:

شستشوی مبل دارای اصول و مراحل خاصی است که در صورت رعایت نشدن، به پارچه مبل آسیب می‌رسد. با پیروی از نکات و مراحل زیر، می‌توانید روش صحیح شستشوی مبل و پرده‌ها را در منزل یاد بگیرید.

۱. پیش‌پاک‌کننده:
استفاده از جاروبرقی برای پاکسازی آشغال و گرد و خاک اولیه از سطح مبل و پرده ضروری است. در صورت وجود کوسن در مبل، آن‌ها را بردارید و تکان دهید.

۲. لکه‌گیری:
لکه‌های ممکن را با استفاده از محلول سرکه رقیق و آب پاک کنید. هر لکه نیاز به روش خاصی دارد، اما معمولاً محلول سرکه و آب می‌تواند به عنوان گزینه کلی برای لکه‌گیری مورد استفاده قرار گیرد. این محلول را با اسپری بر روی لکه‌ها اعمال کرده و با دستمال پارچه‌ای نرم آن‌ها را تمیز کنید.

۳. پاک‌سازی گرد و غبار:
با استفاده از برس نرم یا پرزگیر، گرد و غبار چسبیده به سطح مبل را به آرامی پاک کنید. در صورت داشتن حیوان خانگی، از ابزارهای خاص برای حذف موها و پرزها استفاده کنید.

۴. تمیزکاری سطوح غیرپارچه‌ای:
در صورت وجود سطوح غیرپارچه‌ای نظیر چوب یا فلز در مبل، از محلول تمیزکننده مناسب استفاده کنید. مواد شوینده نباید بر روی سطوح پارچه‌ای مبل بریزند.

۵. شستشو با محلول مبل:
از محلول شستشوی مبل (تهیه‌شده از ۳ لیتر آب و ۳ پیمانه شامپو) استفاده کنید. این محلول را با دقت بر روی سطوح پارچه‌ای مبل اعمال کرده و پس از ۱۰ دقیقه با یک تست روی نقطه کوچک، اطمینان حاصل کنید که رنگ مبل جذب نشده است. سپس محلول را با دستمال تمیز نرم کامل و دقیق پاک کنید.

۶. استفاده از بخارشو:
به عنوان یک روش مؤثر، از بخارشو برای تمیزکاری مبلمان استفاده کنید. با پر کردن مخزن بخارشو و کشیدن آن به آرامی روی مبل، آلاینده‌ها و روغن‌های مختلف را از بین ببرید.

۷. استفاده از مواد تثبیت‌کننده:
برای بهبود و قوام رنگ و پارچه مبل، از مواد تثبیت‌کننده رنگ استفاده کنید. این مواد به دوام و کیفیت پارچه کمک می‌کنند.

۸. خشک کردن:
پس از انجام مراحل شستشو، مبلمان را به‌طور کامل خشک کنید. بهتر است این کار را در داخل خانه و در محیط خنک و خشک انجام دهید تا از جذب گرد و غبار بر سطح مبل جلوگیری شود.

روش صحیح شستشوی مبل و پرده‌ها

توجه داشته باشید که بر روی تمام مبل‌ها برچسبی وجود دارد که دستورالعمل شستشو با شوینده‌های مجاز را بیان می‌کند. این دستورالعمل باید به گونه‌ای باشد که به وسیله‌ی شما آسیب نزند. بنابراین، حتماً آن را با دقت مطالعه کرده و بر اساس آن عمل کنید. برخی از این دستورالعمل‌ها که به صورت حروف اختصاری نوشته شده، به شرح زیر توضیح داده می‌شوند:

W (آب): نشان‌دهنده استفاده از آب یا بخار آب برای نظافت مبلمان است. به عنوان مثال، برای شستشوی پرده یا مبلی که این علامت را دارد، از بخارشو استفاده کنید.

Ws:
نماد نظافت مبل با محلول آب و مواد شیمیایی است. بنابراین، از شوینده‌های مختلف مانند شامپو فرش و ... استفاده کنید.

S:
نشان‌دهنده این است که مبلمان شما باید به صورت خشک و بدون استفاده از آب تمیز شود. شستشو با آب ممکن است قسمت‌های چوبی را آسیب برساند یا رطوبت در بافت پارچه باقی بماند و آن را خراب کند.

O:
بیان‌کننده این است که مواد به کار رفته برای شستشو باید کاملاً ارگانیک باشند و تنها از آب سرد استفاده شود.

X:
این حرف نشان‌دهنده استفاده از برس یا جاروبرقی برای نظافت مبل و سپس از شامپوی مخصوص است.

چگونه پرده‌های خود را بشوییم؟

برای شستشوی پرده‌ها ابتدا آن‌ها را از میله جدا کنید. پرده‌های حساس باید با دقت خاصی شوند. همچنین، برای پرده‌هایی که امکان شستشو با ماشین را دارند، به دقت دستورالعمل تولیدکننده را دنبال کنید. برای جلوگیری از آسیب به پارچه، از چرخه ظریف و آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

پس از اطمینان از امکان شستشو با ماشین، پرده را به صورت نقطه‌ای تست کنید. اگر در مورد ثبات رنگ شک دارید، آزمایش پارچه حتماً لازم است. مقدار کمی آب و مواد شوینده را بر روی قسمت کوچکی از پشت پرده قرار دهید، سپس آن را بشویید و خشک شود. برای جلوگیری از رنگ دهی پارچه، از ورق رنگ‌گیر استفاده کنید.

قبل از قرار دادن پرده در ماشین لباسشویی، تمام سخت‌افزارها را جدا کنید تا از آسیب‌رساندن به پرده‌ها جلوگیری شود. برای پرده‌ها با پارچه‌های ابریشم و توری از کیسه توری استفاده کرده و آن‌ها را یکی یکی داخل ماشین قرار دهید. پس از انجام این مراحل، پرده‌های خود را به آسانی نظافت دهید.

در پایان، اگر ماشین شما قابلیت خشک کردن ندارد، پرده‌های خود را به‌صورت مرطوب از ماشین خارج کرده و در هوای آزاد خشک کنید. این کار باعث جلوگیری از چروک شدن اضافی پرده‌ها می‌شود. همچنین، پرده‌ها را نیازی به خشک‌کردن اضافی درخشان نخواهند کرد.

در مرحله آخر، می‌توانید به اتوکشی پرده‌های خود بپردازید. لازم به ذکر است که نیاز به اتوکشی به جنس پارچه بستگی دارد. بسیاری از پرده‌ها بعد از آویزان شدن به صورت خودی خشک و مرتب به نظر می‌آیند. اما اگر پرده‌های شما نیاز به اتوکشی دارند، از حرارت متوسط اتو استفاده کنید.

منبع: نکات طلایی شستن مبل و پرده

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋