کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

کدامیک از تاکسی‌های اینترنتی بهتر است؟ اسنپ یا تپسی؟


سال ‌ها قبل، هر منطقه حداقل یک آژانس یا تاکسی تلفنی داشت. یک نفر منشی نیز در یک دفترکوچک پشت میز نشسته بود و ماشین‌ ها و راننده‌ ها در حال انتظار تماس مشتری در داخل یا خارج پارکینگ آژانس بودند. در برخی از مواقع، به ویژه در هوای بارانی یا در ساعات کم تردد روز، ممکن بود می‌ گفتند ماشین نداریم! کسی حتی فکر نمی ‌کرد روزی با ایده تاکسی ‌های اینترنتی، حمل و نقل تا این حد تغییر کند. این مقاله به مقایسه اسنپ و تپسی می ‌پردازد تا به سؤال پاسخ دهد که کدام یک از تاکسی ‌ها بهتر است.


تاریخچه تاکسی‌ های اینترنتی


ایده اولیه تاکسی‌ های اینترنتی به سال 2009 با شرکت اوبر (Uber) برمی ‌گردد. اوبر توسط دو جوان خلاق در سانفرانسیسکو تأسیس شد و به آرامی به راه خود ادامه داد. در حال حاضر، این کمپانی بزرگترین تاکسی‌ های اینترنتی جهان است و در 67 کشور دنیا فعالیت دارد. شباهت ‌های زیادی هم بین اسنپ و تپسی با شرکت اوبر وجود دارد


مزایای تاکسی ‌های اینترنتی نسبت به آژانس ‌ها


برای مقایسه کامل این دو اپلیکیشن و انتخاب بین اسنپ و تپسی، لازم است ابتدا مزایا و معایب هر دو را بررسی کنیم. نهایتاً قضاوت بین آن‌ ها با شماست. به قول معروف، ریش و قیچی دست خودتان است. در واقع بسته به انتخاب و شرایط شما، نظرات متفاوت است. بنابراین، در اینجا به بیان ویژگی ‌های هریک پرداخته شده و نهایتاً انتخاب را به عهده شما گذاشته می ‌شود.
تا به امروز، تاکسی‌ های اینترنتی شرایط شغلی جدیدی برای عموم مردم ایجاد کرده ‌اند. با این شرکت ‌ها، بسیاری از رانندگان آژانس ‌ها از کارشان استعفا داده و به تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار شده ‌اند. دلیل این تغییر این است که این شغل محدودیت‌ های کمتری نسبت به تاکسی تلفنی دارد. هر کس به نوعی رئیس خودش است و مسافرش را از بین گزینه ‌های موجود انتخاب می‌ کند. همچنین، فرد می ‌تواند تمام وقت یا پاره وقت کار کند. علاوه بر این موارد، می ‌تواند در مسیر مقصد خود نیز مسافر سوار کند و از این توفیق اجباری بهره ببرد. همچنین، راننده مجبور نیست مسیر برگشت را بدون مسافر برگردد. همه این موارد باعث کاهش بار ترافیکی و کاهش آلودگی هوای شهرها می ‌شود. از طرفی مسافران نیز می‌ توانند با سرعت بیشتری به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.


اسنپ بهتر است یا تپسی؟


با وجود جو رقابتی میان این دو شرکت تاکسی اینترنتی، در حال حاضر هر دو، تلاش خود را می‌ کنند تا با ارائه خدمات و مزایای بهتر، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. گفته می ‌شود که این دو شباهت‌ های زیادی دارند. در برخی موارد، یکی نسبت به دیگری برتری دارد و بسته به هدف اصلی هر شخص، تصمیم ‌گیری و انتخاب نهایتاً با مسافر است. به هر حال، با تغییر روش سنتی حمل و نقل و ارائه این پلتفرم جدید، تاکنون کمک قابل توجهی به بحث حمل و نقل اقتصادی شده است.
اسنپ، از سال 1393 به عنوان اولین شرکت تاکسی اینترنتی، شروع به کار کرده است. این اپلیکیشن به دلیل ارائه قیمت ‌هایی پایین ‌تر از آژانس ‌ها، بسیار محبوب شد و اکثریت مردم و حتی رانندگان به آن روی آوردند. آفرها، کدهای تخفیف و جشنواره‌ هایی نیز به مرور زمان اعلام می ‌شدند که باعث جلب بیشتر مشتری شد. به این ترتیب، این شرکت توانست در مدت کوتاهی، سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.


یک سال بعد از معرفی و شروع به کار اسنپ، در خرداد 1395 تپسی هم وارد این بازار شد و شروع به رقابت با اسنپ کرد. این نوع رقابت‌ ها در بازار کار، باعث می ‌شود که به مرور زمان، ایده ‌های مختلفی برای بهبود شرایط مشتریان اجرایی شود. تپسی، متعلق به شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است که توسط سه جوان ایرانی با سرمایه ‌گذاری کاملاً داخلی تأسیس شده است. حال برای انتخاب بین اسنپ یا تپسی، باید موارد مختلف بررسی شوند. در ادامه، به ذکر این موارد پرداخته ‌ایم.

 

 


اسنپ، سرویس ‌ها و خدمات بسیار زیادی دارد. از جمله این موارد می‌توان به تاکسی ‌های اینترنتی، پیک موتوری، وانت، اسباب‌ کشی منزل، رزرو بلیط و هتل و اقامتگاه، سفارش غذا و اقلام روزانه، اسنپ تیکت، اسنپ اکسپرس و ... اشاره کرد. این پلتفرم، خدمات دیگری از جمله موتور ویژه مسافر، موتور ویژه‌ی مرسولات و سرویس بانوان نیز ارائه می ‌دهد. علاوه بر موارد ذکر شده، شیوه پرداخت با سرویس اعتباری، یکی از قابلیت ‌های جدید اسنپ است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. با استفاده از این روش، کاربران می ‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنی دریافت کنند؛ سپس در پایان ماه یا به صورت اقساطی طی چند ماه، مبلغ را پرداخت نمایند.
سرویس ‌های تپسی شامل 6 سرویس مختلف از قبیل تپسی کلاسیک، تلفنی، سفر اشتراکی (لاین)، تپسی پلاس، تاکسی، سفر همیار (سرویس خدماتی)، اتوپیک و موتوپیک

می‌شود. تپسی لاین، امکان سفر اشتراکی را برای مسافران فراهم می‌کند تا هزینه سفرشان تقسیم شود. سرویس همیار تپسی هم به جای شما خرید می ‌کند. فقط کافی‌ ست لیست خرید خود را داخل اپلیکیشن وارد کنید تا سرویس همیار، خریدهای سوپرمارکتی و داروخانه ‌ای شما را انجام داده و به شما تحویل دهد.

تعداد کاربران


در حال حاضر تعداد کاربران فعال در اسنپ بیشتر از تپسی است، که باعث می ‌شود رانندگان، تعداد مسافر و درخواست سفر بیشتری داشته باشند و احتمالاً بتوانند درآمد بالاتری کسب کنند. همچنین، مسافران به سریعترین شکل ممکن به سرویس دسترسی پیدا کرده و کمتر معطل می‌ شوند. همچنین، شرکت ‌ها نیز می ‌توانند از خدمات این دو مجموعه بهره‌ مند شوند. پنل سازمانی تپسی، خدمتی نوین از این مجموعه است که امکان درخواست همزمان چندین خودرو به شکل نامحدود را دارد و این قابلیت به ویژه برای کسب‌ و کارها، سازمان‌ ها و شرکت ‌ها مناسب است. این پنل همچنین امکان نظارت بر سفرها و دریافت صورتحساب خودکار را فراهم می ‌سازد.
در مورد امنیت مسافران، هر دو اسنپ و تپسی اقداماتی را انجام داده‌ اند. تپسی امکان به اشتراک ‌گذاری سفر با خانواده و دوستان را فراهم کرده است تا آنها بتوانند سفر را آنلاین مانیتور کنند و از نظرات امنیتی، هر دو اپلیکیشن امکان برقراری ارتباط اضطراری با واحد پشتیبانی را در حین سفر فراهم کرده‌ اند. همچنین، ارسال موقعیت مکانی لحظه‌ای نیز امکان‌ پذیر است.


در مقایسه کرایه اسنپ و تپسی، هیچ آمار دقیقی در مورد قیمت‌ها ارائه نشده است. این دو اپلیکیشن معیارها و پارامترهای مختلفی برای تعیین هزینه دارند، و قیمت استفاده در ساعات شلوغ و ترافیک بیشتر از حالت عادی ممکن است متفاوت باشد. اما هر دو اپلیکیشن تخفیف‌ های مختلفی را نیز ارائه می ‌دهند.
در خدمات باشگاه مشتریان، هر دو اپلیکیشن امتیازات و کدهای تخفیف مختلفی به کاربران خود اختصاص داده ‌اند. اسنپ به عنوان یک سوپر اپلیکیشن، بخش ‌های مختلفی برای اعمال کد تخفیف دارد که شامل فیلیمو، نماوا و ... می ‌شود. تپسی نیز امتیازات و تخفیف‌ های خود را دارد، اما شرایط محدودتری دارد.
در مورد درآمد رانندگان، هر دو اسنپ و تپسی سعی کرده ‌اند با ارائه خدمات و امکانات مختلف، رضایت رانندگان را جلب کنند. تپسی تخفیف‌ هایی بر روی خدمات خودرویی، بیمه و سرویس‌ های دوره ‌ای دارد و خدمات رفاهی شامل وام قرض الحسنه و خدمات درمانی و خرید اقساطی را نیز ارائه می‌ دهد. اسنپ نیز از سرویس ‌های مختلفی برای رانندگان خود ارائه داده است، از جمله سرویس اسنپ کارفیکس که انواع خدمات خودرویی را در دسترس رانندگان قرار می ‌دهد. همچنین، اسنپ در ساعات طرح ترافیک از رانندگانش کمیسیون کمتری دریافت می‌ کند.


در مورد سرویس تلفنی، تپسی امکان تنظیم سرویس از طریق تماس تلفنی را فراهم کرده است که برای کسانی که از گوشی هوشمند استفاده نمی ‌کنند، مزیت محسوب می ‌شود. اسنپ نیز این قابلیت را به شماره گیری 1555 اضافه کرده است.


منبع:مقایسه تپسی و اسنپ

 

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋