کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

از ابتدا تا انتها: یادگیری زبان انگلیسی، ضرورت ‌ها، منابع، و زمان مناسب برای شروع


برای موفقیت در یادگیری هر مهارت جدیدی، اراده، هدف، و انگیزه از اهمیت و تأثیرگذاری بالایی برخوردارند. در آغاز یادگیری زبان، نیاز است ابتدا بفهمید چرا یادگیری زبان انگلیسی برای شما ضروری است؟ سپس، می ‌توانید بهترین راه‌ ها و منابع آموزشی را متناسب با اهداف و نیازهای خود انتخاب کنید. در این مقاله، اطلاعاتی درباره یادگیری زبان انگلیسی از ابتدا تا انتها به اشتراک می‌ گذاریم. امیدواریم این اطلاعات برای شروع یادگیری زبان مفید باشد. با ما همراه باشید.


اهمیت یادگیری زبان انگلیسی


ارتباط بین افراد برای انجام امور مختلف امری اجتناب ‌ناپذیر است. افراد در کشورهای مختلف از زبان‌ های متفاوتی برای ارتباط استفاده می‌کنند که این ممکن است مانع ارتباط مؤثر آنان شود. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین ‌المللی انتخاب شده است و آموزش آن دیگر یک فعالیت اضافی نمی ‌باشد، بلکه برای کار، تحصیل، و ارتباط با جهان یک ضرورت است. تسلط بر زبان انگلیسی در بسیاری از مواقع لازم است، از تحصیلات موفق ‌تر و دریافت بورسیه تحصیلی گرفته تا دسترسی به فرصت‌ های شغلی بهتر.
تحصیلات موفق‌ تر و امکان دریافت بورسیه تحصیلی
در دوره تحصیلات، تسلط بر زبان انگلیسی برای خواندن کتب مرجع، کار با نرم‌ افزارهای مختلف، و انجام پروژه ‌های تحقیقاتی اهمیت بالایی دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارید، بدون تسلط به زبان، نمی ‌توانید کاری از پیش ببرید. امروزه، دانشگاه‌های مختلف در اکثر کشورها، تحصیل به زبان انگلیسی را امکان‌ پذیر کرده ‌اند. حتی اگر می‌ خواهید در کشوری با مردمی غیر انگلیسی زبان کار کنید، تسلط به زبان انگلیسی می ‌تواند برای تحصیلات آکادمیک شما حیاتی باشد.


دسترسی به منابع اطلاعاتی و آموزشی معتبر


منابع آموزشی به زبان انگلیسی بهترین منابع آموزشی در دنیای اینترنت می ‌باشند. برای بهره‌وری از این منابع، نیاز است ابتدا به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. از نرم ‌افزارهای مختلف گرفته تا کتب و منابع تحقیقاتی، بسیاری از این منابع به زبان انگلیسی طراحی شده ‌اند. استفاده از این منابع می ‌تواند کلیدی برای دسترسی به اطلاعات جدید و توسعه مهارات تان باشد.


دستیابی به فرصت ‌های شغلی بهتر با یادگیری زبان انگلیسی


مشاهده آگهی‌ های استخدام نشان می ‌دهد که داشتن تسلط به زبان انگلیسی می ‌تواند یک فاکتور مثبت باشد. حتی اگر قصد کار در کشور خود دارید، کارفرما انتظار دارد که با ابزارهای کاری به ‌روز کار کنید و توانایی برقراری ارتباط با افراد در کشورهای دیگر را داشته باشید. همچنین، زبان انگلیسی زبان تجاری مشترک در سراسر جهان است، بنابراین برای پیشرفت حرفه ‌ای خود و دسترسی به فرصت‌های شغلی بیشتر، آموزش زبان انگلیسی ضروری است.
موارد مطرح شده تنها برخی از دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی هستند، ولی مهم‌ ترین این دلایل محسوب می‌ شوند. تقویت اعتماد به نفس، راحتی در سفرهای کاری و تفریحی، توانایی ارتباط با افراد در سطح جهان، و اشنایی با فرهنگ‌ ها و متداولات مختلف از مزایای این مهارت است. همچنین، مصاحبه‌ های شغلی و تحصیلی نیز از دلایل مهمی است که آموزش این زبان را به یک الزام تبدیل کرده است.


یادگیری زبان را از کجا شروع کنیم؟


برای پاسخ به این سوال، می‌ توانیم دو جنبه از یادگیری زبان را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا باید ببینیم بهترین زمان برای یادگیری زبان چه سنی است. این موضوع زمانی اهمیت دارد که شما بخواهید آموزش زبان انگلیسی را در اولویت تربیت فرزند خود قرار دهید. موضوع دوم این است که برای افرادی که از سن شروع گذشته اند، یادگیری از کجا آغاز می ‌شود؟


مناسب ‌ترین سن برای شروع آموزش زبان انگلیسی


شاید به نظر برسد که بهتر است یادگیری در سنین پایین‌تر آغاز شود؛ اما در مورد زبان نمی ‌توان این موضوع را تأیید کرد. درست است تا قبل از 7 سالگی یادگیری بسیار بیشتر است؛ اما در مورد زبان کمی موضوع متفاوت می‌ شود. کودکان در این سن تازه در حال یادگیری کامل زبان مادری خود هستند. حالا اگر آموزش زبان دوم هم در همین زمین اتفاق بیافتد ممکن است کودک دچار اختلاط کد شود. یعنی واژه‌ های زبان‌ های مختلف را با هم ترکیب می‌کند و قدرت تفکیک آن ‌ها را ندارد. بنابراین، در صورتی که ضرورتی ندارد می ‌توانید آموزش زبان را به چند سال بعد موکول کنید.
طبق مطالعات انجام شده روی 17 هزار کودک در کشور فرانسه، نتایج جالبی به دست آمده است. این داده‌ها نشان می‌ دهند که بهترین سن برای یادگیری زبان دوم از 11 تا 13 سالگی است. یکی از دلایل این امر می‌ تواند این باشد که کودکان در این سن جدی‌ تر به آموزش نگاه می‌ کنند.


اولین گام‌ ها برای آموزش زبان انگلیسی


ممکن است بسیار از شما قصد یادگیری زبان را داشته باشید؛ ولی کمی در ابتدای کار دچار سردرگمی شوید. اصلاً نگران نباشید. باید گام ‌های اساسی را به ترتیب طی کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید. به عنوان اولین قدم هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید. این موضوع به انتخاب روش یادگیری بسیار کمک می ‌کند. باید بدانید چرا می‌ خواهید زبان یاد بگیرید، به چه سطحی از تسلط نیاز دارید و چه قدر برای این کار زمان دارید.
در قدم بعدی باید مشخص کنید که در چه سطحی هستید. اگر قصد شرکت در دوره ‌های آموزشی مختلف را داشته باشید، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، ابتدا یک آزمون تعیین سطح از شما گرفته می‌ شود. همچنین، اگر قصد دارید خودتان مطالعه را آغاز کنید می ‌توانید از تست ‌های رایگان و آنلاین تعیین سطح کمک بگیرید و در ادامه، منابع مناسب خود را تهیه کنید.


بهترین منابع برای آموزش زبان به صورت خودخوان


بسیاری از علاقه‌ مندان به یادگیری زبان انگلیسی افرادی هستند که زمان کافی برای شرکت در دوره‌ ها و کلاس‌ های مختلف را ندارند. با توجه به منابع متنوعی که برای انجام این کار در دسترس هستند، این موضوع نمی‌تواند مانعی برای شما باشد. تنها کافی است کتاب مناسب تهیه کنید و در مطالعه و تمرین استمرار داشته باشید. توجه کنید که زبان انگلیسی بسیار فراگیر است. برای نتیجه‌گیری مطلوب باید دائماً در حال تکرار و تمرین باشید.
در ادامه، بهترین کتاب‌ های آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می ‌کنیم. همه این منابع به صورت مجموعه ‌ای برای افراد مبتدی تا حرفه‌ ای وجود دارند. با توجه به سطح زبان خود می‌توانید از بین آن‌ ها انتخاب کنید. مجموعه کتاب ‌های "Four corners" توسط دانشگاه کمبریج منتشر می ‌شوند، یکی از بهترین منابع آموزشی در این زمینه محسوب می ‌شوند.  استفاده از این کتاب‌ ها تقویت تمام مهارت‌های زبانی را باعث می ‌شود. همچنین، این مجموعه با دارا بودن فایل ‌های ویدیویی، صوتی و PDF یادگیری را برای شما ساده‌ تر خواهد کرد.


از دیگر مجموعه‌ های آموزشی زبان می ‌توان به سری کتاب ‌های "Top notch"، مجموعه "American English File"  برای سطوح متوسط تا پیشرفته و کتاب‌های "540 و 1100 لغت" اشاره کرد. همچنین، برای تقویت هر مهارت به صورت جداگانه، اپلیکیشن‌ های زیادی وجود دارند. می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و به صورت روزانه تمرین کنید. به علاوه، اگر علاقه ‌مند هستید هر مهارت را جداگانه تمرین کنید، می ‌توانید یک منبع آموزشی برای هر کدام از آن‌ ها تهیه کنید که همه چیز را از صفر تا صد به شما بیاموزد. کتاب‌ های "English Grammar in Use" بهترین انتخاب برای این روش هستند. این مجموعه در 3 جلد هر آنچه برای یادگیری گرامر نیاز دارید به شما می ‌گوید. البته این کتاب برای آموزش لغت، speaking، reading و سایر مهارت‌ ها نیز وجود دارد.

منبع: صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

 

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋